استایروفوم ها و موارد استفاده از آن ها : از EPS ( پلی استایرن انبساطی یا یونولیت ) با تراکم های مختلف از ۹/۱ تا ۸/۱ پوند در هر فوت مکعب برای استفاده در پروفایل های معماری و mouldings از جمله قالب تاج، ستون با کلاه و پایه و جعبه محافظ استفاده می شود. گاها اشتباهی EPS را قالب بندی فوم می گویند.

ریخته گری قالب های تاج های بزرگ توسط استایروفوم ها

استفاده از استایروفوم ها و یا یونولیت ها در قالب های تاج، موجب می شود هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد  وهم این مواد سبک هستند.

اما EPS  مشکل بافت دارد و حتی با پوشاندن محصولات مختلف سخت کوپلیمر، بافت های سطحی همچنان در آنجا وجود دارند. هم چنین نگرانی مشتری در رابطه با استقامت آن ها هنوز هم دیده می شود.

راه حل این مشکل این است که در ساخت این نوع قالب ها باید از ترکیب گچ با یونولیت استفاده کرد و پس از خشک شدن باید از سیمان و شن و ماسه برای استحکام آن ها استفاده کرد و برای زیبایی آن را با یک پوشش رنگ نیمه براق لاتکس رنگ آمیزی کرد. این مخلوط را با چسب تا هنگام به کار گیری در محل مورد نظر نگه می دارند.

 

مزایای بیشتر استفاده از  EPS در معماری ها

استایروفوم ها و موارد استفاده از آن ها : EPS  برای انواع قالب سازی معماری شامل قالب سازی تاج، ستون ها، پایه ها، قالب گیری های دندانی، نرده ها، براکت ها و کلاه های براق استفاده می شود. هنگامی که از این مواد در پوشش ها استفاده می شود، این پوشش بسیار صاف و همانند چوب رنگ شده دیده می شود. مزایای دیگر استفاده از این مخلوط ها، نصب آسان و وزن سبک آن ها است. یونولیت یا پلاستوفوم یک جایگزین عالی برای اشکال معماری به جای چوب، گچ و بتن هستند که باعث صرفه جویی در هزینه نیز می شود. پونولیت ورقی یا یونولیت بسته بندی از انواع بونولیت هایی هستند که می توانند در جاهای مختلف استفاده شوند.

 

اشکال معماری  EPS

استایروفوم ها و موارد استفاده از آن ها : EPS را می توان در لایه های ساختمانی مورد استفاده قرار داد. این کار با استفاده از چسب های مختلف در دو طرف انجام می شود. پس از آن با استفاده از رنگ، آن را تزیین می کنند. قالب این مواد دقیقا مطابق با همان لایه و درز ها است که با کیفیت بالا و هزینه کمتر ارائه می شود.

 

پلی استایرنبرای کلیساها

فردی به نام جیمسون ماسونی با یک پروژه جالب تصمیم گرفت ستون های یک کلیسا را توسط پلی استایرن بسازد. با توجه به باد و شرایط آب و هوایی، از فرم EPS 3LB برای تولید شکل ها استفاده کرد. جیمسون ماسونی و اعضای این کلیسا که مدتها بود تاسیس شده بود، با محصولی که به پایان رسید، بسیار خوشحال بودند. جالب است بدانید که یک رستوران یونانی در آستین تگزاس ورودی خود را با استفاده از اشکال پلی استایرن نما داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...