صفر تا صد تولید یونولیت : آیا می دانید یونولیت به چه شکل تولید می شود؟ آیا می خواهید روند تولید یونولیت را بدانید؟

در این مطلب که توسط همکاران ما در مجموعه ایران ورق تهیه شده است، قصد داریم که روند تولید یونولیت و صفر تا صد تولید یونولیت را برای شما عزیزان شرح دهیم.

چنانچه کسب اطلاع از این مساله برای شما مهم است، با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

صفر تا صد تولید یونولیت در ایران ورق

برای تولید یونولیت ابتدا ماده خام یونولیت که به شکل دانه هایی ریز هستند، از موادی به نام استایرن تولید می گردند که در مراحل اولیه تولید این محصول باید دانه ها به میزان 50 برابر بزرگ تر شوند.

در ادامه برای تولید یونولیت از دو روش اتوماتیک و غیر اتوماتیک استفاده می شود که در ادامه هر دو روش را شرح خواهیم داد:

روش غیر اتوماتیک یا روش دستی

در این روش دانه های کوچک در دیگ بخار پخته می شوند و منبسط کردن آنها آغاز می شود. در ادامه اگر عمل انبساط به خوبی انجام شده باشد و چگالی یونولیت به حد قابل قبولی رسیده باشد مواد منبسط شده را به دستگاه های بعدی انتقال میدهند تا خشک شدن آن انجام شود.

اما اگر انبساط به خوبی انجام نشده باشد، مجددا مرحله اول را تکرار می کنند تا انبساط به خوبی انجام شود.

پس از اینکه مراحل اولیه پخت یونولیت انجام شد دستگاه بلوکر را برای دریافت مواد اماده می کنند تا فشرده سازی دانه های یونولیت در آن انجام شود و بلوک های مکعب مستطیل یونولیت ساخته شوند.

روش اتوماتیک

در روش اتوماتیک تمامی مراحل ذکر شده در قسمت فوق را توسط دستگاه ها و به صورت اتوماتیک انجام می دهند و بلوک های مکعب مستطیل یونولیت را در طول 4 الی 6 متر می سازند.

پس از اینکه مراحل تولید یونولیت در هر دو روش انجام شد، باید بلوک های تولید شده یونولیت را در معرض هوای آزاد قرار دهند تا بلوک ها خشک شوند و سپس به مرجله برش دادن یونولیت وارد گردند.

روش برش زدن یونولیت در تولید یونولیت

اگر می خواهید که صفر تا صد تولید یونولیت را بدانید باید بگوییم که در این مرحله یونولیت را برش می دهند تا آن را به شکل ورقه های یونولیتی تبدیل کنند. در این مرحله ضخامت یونولیت ها برای برش دادن را بر اساس سلیقه و نیاز مشتری تعیین می کنند.

برای برش دادن یونولیت به صورت سقفی باید از ورق های سی ان سی برای این کار استفاده شود تا بتوان به خوبی یونولیت ها را برش داد.

مراحل تولید یونولیت در کارخانه ایران ورق:

این مراحل برای تولید به سه دسته تقسیم می شوند:

پیش از انبساط

در این مرحله ماده کفپوشی که در دانه های پلی استایرن موجود است شروع به جوشیدن می کند و مهره ها در حدود 40 الی 50 برابر حجم خود گسترش پیدا می کنند.

تهویه

مهره ها برای رسیدن به دما و فشار متعادل خود به میزان 6 الی 12 ساعت ثابت گذاشته می شوند تا دوره تکامل خود را طی کنند.

قالب سازی

مهره ها در این مرحله در درون قالب قرار می گیرند و با بخار گرم می شوند. مهره ها به وسیله فوم کاملا گسترش پیدا می کنند و حرفه قالب را پر می نمایند و با هم فیوز می شوند. در ادامه مهره ها به صورت بلوک قالب ریزی می شوند و بعد از تبدیل دانه های پلاستوفوم به بلوک مدت زمانی برای خشک شدن و جا به جایی گاز پنتان به هوا نیاز است.

 

فرآیند قالب گیری یونولیت ها

برای انجام قالب گیری یونولیت ها در ابتدا باید بلوک های بزرگی از یونولیت تولید شوند که برای این کار می توانند قالب های مختلف را در بسته بندی و کاربرد های ساختمانی برش داده شوند.

در مرحله بعد قطعاتی را تولید می کنند که دارای طراحی سفارشی باشند.

ماشین آلاتی که برای تولید یونولیت در ایران ورق استفاده می شوند:

ماشین آلاتی که برای تولید یونولیت در این مجموعه به کار می روند، عبارتند از:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...