از مهمترین نکاتی برای جلوگیری از آتش سوزی ورق های یونولیت باید در طراحی ساختمان به آن اهمیت داد , ایمنی در برابر آتش است .

برای مقاوم سازی ساختمان باید از مصالحی استفاده کرد که در برابر حرارت کمترین مشکل را ایجاد کند. یونولیت در مقابل آتش به آسانی حجم خود را از دست می دهد , اشکال این بلوک ها مقاوت کمی در برابر شعله دارند, در صورتی که از جنس مرغوب و با کیفیت یونولیت استفاده شود و نکات ایمنی در برابر آتش رعایت شود در مقابل آتش مقاوم می شوند.

استفاده از کندسوز شده بلوک یونولیتی مجاز است و نوع های غیر کندسوز رانباید استفاده کرد.تولید کننده ها باید مدارکی ارائه کنند که مشخص شود از ماده اولیه از نوع کندسوز استفاده شده است . مواد اولیه یونولیت پودر پلی استایرن است که در کارخانه های پتروشیمی تولید می شود باید از نوع کرومیت های کندسوز باشند , که باید مدارک معتبر فنی از کارخانه فروش مواد اولیه دریافت کرد. این مدارک باید براساس استانداردهای بین المللی معتبر باشند که نشان می دهد این مواد در برابر آتش مقاوم هستند. برای محافظت از بلوک ها و جلوگیری از تماس مستقیم آتش باید زیر سقف از یک پوشش مناسب جهت محافظت استفاده کنند. پوشش هایی که استفاده می شود باید به وسیله تیر ها و تیرچه ها مهار شود. دیوارهای واحد های مستقل در هر ساختمان باید در برابر آتش مقاوم باشند, این دیوار ها باید از لایه پلی استایرن عبور کند و تا زیر سقف سازه ادامه پیدا کند ویا از مصالح ضد حریق استفاده کرد.

مکانی که برای انبار بلوک های یونولیتی در کارگاه های ساختمانی در نظر گرفته می شود باید دور از هر ماده قابل اشتعال باشد. محل نگهداری باید جایی باشد که احتمال ریزش یا تماس جرقه های ناشی از جوشکاری یا هر شی داغ دیگر با این مواد وجود نداشته باشد.

نکاتی را که باید درباره آتش سوزی ورق های یونولیت در انبار کردن این بلوکه ها در نظر گرفت این است که نباید حجم بشتر از ۶۰متر مکعب انبار شود , در صورتی که نیاز به انبار این حجم بود باید بلوک ها به حجم های ۶۰متر مکعب تقسیم شوند و یک فاصله بین آن ها لحاظ شود. کارگران و کارکنان باید نکات ایمنی توضیح داده شود و از استعمال سیگار کنار بلوک ها خودداری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...