به یونولیت استوانه ای یونولیت پل سازی و یونولیت پر کننده حجم نیز گفته می شود. این یونولیت یکی از انواع یونولیت بوده و ماده اولیه آن دقیقاً همانند فیبر سفید است تنها تفاوت موجود در شکل ظاهری است. یونولیت استوانه ای را می توان در دسته ی یونولیت دسته بندی نیز قرار داد.

یونولیت استوانه ای چه کاربردی دارد؟

1. پل سازی

یونولیت استوانه ای در پل سازی به منظور کاهش مصرف بتن کاربرد فراوانی دارد. که جهت پل سازی مورد استفاده قرار می گیرد معمولاً دارای طول دو متر است زیرا علاوه بر اینکه برش آن ساده تر است حمل و نقل راحت تری نیز خواهد داشت.

قطر یونولیت های مخصوص پل سازی از 20 تا 100 سانتی متر متغیر است. در برخی موارد نیز قطر 120 سانتی متر به صورت بیضی تولید می شود. فشردگی و دانسیته متناسب با سفارش و درخواست مشتری قابل تغییر می باشد. لازم به ذکر است که هر قدر قطر و دانسیته بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر خواهد بود.

این محصول در پل سازی در زیر شبکه مشل میلگرد کار گذاشته می شود. این کار با ایجاد حجم از بتن ریزی فراوان جلوگیری کرده در نتیجه بار مرده ی سازه کاهش می یابد علاوه بر این در امور مالی نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود. قطر ایده آل استوانه ای مورد استفاده در پل سازی 90 و طول آن 200 سانتی متر است.

2. پرکننده حجم

یونولیت استوانه ای همچنین به عنوان پر کننده حجم و فضای خالی و جهت سبک سازی پل ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع یونولیت در فضاهایی که به متریال خاصی نیاز ندارند استفاده می شود. به عنوان مثال در فضاهای خالی ساختمان ها و پل ها از آن استفاده می شود.

3. شناور نمودن اجسام

کاربرد دیگر این محصول شناور نمودن اجسامی مانند لوله های گاز بر روی آب و جوش کردن لوله ها به یکدیگر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...