آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ در این مقاله به بررسی این مسئله بسیار مهم می پردازیم و اطلاعاتی در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم.

در سال های اخیر ، به مسئله بازیافت ضایعات زیاد توجه شده است. بازیافت ، مسئله مهمی در اقتصاد هر کشوری است. ایران هم مانند سایر کشورها به این مسئله توجه نموده است و برای تفکیک و بازیافت ضایعات قابل بازیافت خود برنامه ریزی نموده است. بر اساس این برنامه ریزی ها می توان انواع ضایعات یونولیتی ، کاغذی ، فلزی ، پلاستیکی و … را بازیافت نمود تا به شکل های مختلف در صنعت تولید مورداستفاده قرار بگیرد.

بنابر توضیحات گفته شده می توان ضایعات پلاستوفومی را بازیافت نمود. بازیافت این ضایعات ، اهمیت زیادی دارد. چرا که ضایعات یونولیتی در صورت رها شدن در طبیعت در مدت زمان کوتاهی تجزیه نشده و این مسئله ، آسیب های شدیدی به محیط زیست وارد می کند. در ادامه بیشتر در این ارتباط توضیح می دهیم.

نگاهی به خصوصیات یونولیت و ضایعات آن

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ بله. هر ویژگی و خصوصیتی که پلاستوفوم دارد را مواد بازیافتی یونولیتی دارند. البته منکر کیفیت کمتر ضایعات پلاستوفوم نسبت به خود پلاستوفوم نمی شویم. اما استفاده از مواد بازیافتی یونولیتی ، مزایای زیادی دارد و ضایعات یونولیتی در صورت بازیافت اصولی می توانند مزایای استفاده از یونولیت تازه و درجه یک را داشته باشند.

بارها درباره یونولیت و ساختار آن صحبت نموده ایم و عرض کرده ایم که یونولیت به صورت ماده ای سفیدرنگ و متخلخل و سبک است که حاصل فرآورده های پتروشیمی می باشد. این ماده با نام های دیگری مانند آکاسیف ، پلی استایرن انبساطی و … مطرح است.

شاید برخی از افرادی که می پرسند آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد یا نه ، ندانند که مواد بازیافتی یونولیتی همانند مواد یونولیتی تازه دارای ویژگی هایی نظیر عایق بودن ، مقاومت بالا ، طول عمر زیاد و … است.

عایق بودن ، یکی از بهترین ویژگی های یونولیت است که موجب می شود این ماده در برابر صدا ، ضربه ، فشار ، حرارت ، آتش ، رطوبت ، آب و … مقاوم باشد. همین ویژگی ها موجب شده است که به استفاده از یونولیت در ساختمان سازی ، توجه زیادی شود و بالتبع این مسئله سبب می شود که ضایعات یونولیتی زیادی در ساختمان سازی ایجاد شود. اگر این ضایعات به درستی جمع آوری نشوند ، با کوچکترین وزش بادی به نواحی مختلف طبیعت رفته و آب و خاک و هوا را آلوده می کنند.

بیشتر بخوانید: کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ موارد استفاده چیست ؟

زمانی که تأکید زیادی به جمع آوری ضایعات پلاستوفومی می شود ، یعنی این ضایعات ارزشمند هستند و قابل استفاده می باشند. یونولیت ، قابل بازیافت می باشد به شرطی که سوزانده نشده باشد. ضایعات یونولیت را جمع آوری نموده و زمانی که به اندازه قابل توجهی رسیدند به مرکز بازیافت انتقال می دهند.

قرار نیست شما ، زحمت انتقال ضایعات به کارخانه را بکشید. شما تنها برای فروش این ضایعات با خریداران ضایعات تماس گرفته و سایر کارها را به آنها واگذار کنید. توجه داشته باشید که دو نتیجه مهم از فروش ضایعات یونولیتی بدست می آید که اولی ، سود اقتصادی و دومی کمک به سلامت محیط زیست می باشد. حتی اگر نتیجه اول برای شما مهم نیست ، به خاطر نتیجه دوم هم که شده به جمع آوری ضایعات یونولیتی و فروش آن به خریداران ضایعات یونولیتی اهمیت دهید و این ضایعات را با سایر زباله ها داخل زباله های خود نریزید و یا آنها را در طبیعت دوست داشتنی رها نکنید.

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ با مواد حاصل از بازیافت ضایعات یونولیتی می توان به تولید یونولیت های مورداستفاده در سقف و دیوار و فونداسیون ساختمان اقدام نمود. البته درصدی از مواد ساخت این یونولیت ها را از این مواد کار کرده و بیشترین درصد آن را از مواد اولیه تازه کار می کنند.

همچنین برای ساخت یونولیت های بسته بندی موردنیاز صنایع گوناگون می توان از این مواد استفاده نمود. گاهی یونولیت های موردنیاز برای صنعت خودروسازی را با استفاده از این مواد درست می کنند. البته گمان نکنید که فقط برای ساخت یونولیت از مواد بازیافتی یونولیتی می توان استفاده نمود. برای ساخت وسایل دکوری و اسباب بازی و لوازم تحریر و … می توان از مواد بازیافتی یونولیتی استفاده کرد.

آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ کیفیت محصولات تولیدی چگونه است ؟

طبیعتاً مواد بازیافتی یونولیتی از کیفیتی معادل با مواد یونولیتی اولیه و تازه برخوردار نیستند و جز این هم انتظار نمی رود. همین مسئله موجب شده است که تولیدکنندگان برای تولید محصولات مختلف ، از مواد بازیافتی یونولیتی در ترکیب با سایر متریال استفاده کنند تا کیفیت محصولات پایین نباشد.

پس نگرانی در این ارتباط نداشته باشید. اگر از نسبت معینی از مواد بازیافتی یونولیتی استفاده کنید ، کیفیت محصولات پایین نخواهد شد. درنظر داشته باشید که هزینه های تولید محصولات با استفاده از مواد بازیافتی یونولیتی بسیار کمتر خواهد شد. بنابراین اگر نگاه اقتصادی به این مسئله داشته باشیم ، استفاده از مواد بازیافتی یونولیتی را مفید و سودمند می بینیم. بنابراین برای بازیافت ضایعات یونولیتی خود برنامه داشته باشید و این ضایعات را به بهترین خریدار ضایعات یونولیتی به فروش برسانید.

کلام آخر

ضایعات یونولیتی برای تبدیل به مواد بازیافتی یونولیتی باید مسیری را بپیمایند و از مراحل مختلفی عبور کنند. هر چه پروسه بازیافت به شکل استانداردتر و پیشرفته تری انجام شود ، مرغوبیت و کیفیت مواد حاصل از بازیافت بیشتر خواهد بود. آیا ضایعات و باقیمانده یونولیت پلاستوفوم استفاده ای دارد ؟ بله اگر این مواد به درستی بازیافت شوند بر اساس توضیحات فوق می توانند در بخش های گوناگونی به کار گرفته شوند. اگر به پاکی هوا و سلامت کره زمین اهمیت می دهید ، در کاهش میزان دفن ضایعات و سوزاندن آنها اثرگذار باشید. بدین منظور باید کمک کنید که ضایعات قابل بازیافت مانند ضایعات یونولیتی به چرخه بازیافت بروند تا مواد بازیافتی حاصل ، مجدد در صنایع مختلف مورداستفاده قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...