ارزان‌ترین نوع یونولیت برای ساخت ماکت و کاردستی مورداستفاده قرار می گیرد. سایر یونولیت ها در موارد پراهمیت تر مورداستفاده قرار می گیرند.

یونولیت یا پلاستوفوم، محصولی است که با ویژگی های خاص خود توانسته است در حوزه های مختلفی مورداستفاده قرار بگیرد. این محصول در انواع مختلفی ساخته می شود که هر یک دارای مشخصات خاصی هستند و به سبب آن در مواردی مورداستفاده قرار می گیرند.

انتخاب یونولیت مناسب میان انواع یونولیت باید با توجه به این مسئله انجام شود که یونولیت موردنظر دارای چه مشخصاتی است و آیا برای کاربرد موردنظر مناسب است یا خیر. پلاستوفوم، نقش پررنگی را در صنایع ایفا می کند و جایگزین مناسبی را نمی توان برای آن یافت.

استفاده از یونولیت ارزان قیمت در صنایع

ارزان‌ترین نوع یونولیت ممکن است در صنایع مورداستفاده قرار بگیرد. یونولیت هایی که ارزان قیمت هستند، مسلماً دارای فشردگی کمتر و کیفیت کمتری هستند. اما این یونولیت ممکن است مناسب استفاده در صنایع نباشد. اما گاهی کاربرد موردنظر به گونه ای است که به استفاده از یونولیت باکیفیت بسیار بالا نیاز نمی باشد.

به طور مثال برای بسته بندی ظروف شکستنی نیازی نیست که از یونولیتی استفاده شود که فشردگی زیادی داشته باشد. کیفیتی که یک یونولیت سقفی دارد، قرار نیست در یک یونولیت بسته بندی وجود داشته باشد. کاربردهای یونولیت در صنایع ممکن است کم اهمیت یا با اهمیت باشد. لذا کاربرد موردنظر تعیین می کند که کیفیت یونولیت مورداستفاده در صنایع تا چه اندازه بالا باشد و چه مشخصاتی داشته باشد.

استفاده از ارزان‌ترین نوع یونولیت برای ساختمان سازی

سازندگان باید قید استفاده از یونولیت ارزان قیمت در ساختمان سازی را بزنند. زیرا یونولیت مناسب برای ساختمان سازی باید نسوز باشند و دارای چگالی بالایی باشد. قطعاً یونولیتی که این ویژگی را دارد، جزء ارزان ترین پلاستوفوم نمی باشد. لذا سازندگان باید با توجه به اهمیت استفاده از مصالح ساختمانی باکیفیت در ساختمان سازی از استفاده از پلاستوفوم های بی کیفیت خودداری کنند و پلاستوفوم هایی را خریداری کنند که نسوز، مقاوم، دارای دانسیته حداقل 12 کیلوگرم بر مترمکعب و دارای ظاهر یکدست و بافت یکنواخت باشند.

یونولیت در ساختمان سازی در سقف، دیوار، فونداسیون، کف و … به کار می رود. آیا عقلانی است که از یونولیت بی کیفیت در این بخش ها استفاده شود؟ یونولیت در این قسمت ها با هدف عایق سازی، مقاوم سازی، سبک سازی و … به کار می رود. بنابراین باید دارای کیفیت لازم باشد تا اهداف موردنظر قابل دستیابی باشد.

استفاده از پلاستوفوم ضعیف تر برای ماکت سازی و دکورسازی

ارزان‌ترین نوع یونولیت برای دکورسازی و ماکت سازی مناسب است، به شرط آنکه حداقل معیارها را داشته باشد. درست است که ماکت سازی و دکورسازی به استفاده از یونولیت با چگالی بالا و ضخامت بسیار زیاد نیاز ندارد. اما این بدان معنا نیست که می توان از هر یونولیت بی کیفیت و ضعیفی برای ماکت سازی و دکورسازی استفاده نمود. پلاستوفوم مورداستفاده برای دکورسازی و ماکت سازی نسبت به سایر یونولیت ها ارزان تر است. در حوزه ماکت سازی و دکورسازی، کیفیت ظاهری یونولیت بیشتر از سایر موارد اهمیت دارد. همچنین یونولیت باید دارای حد متوسطی از مقاومت باشد تا در زمان درست کردن ماکت یا دکور دچار مشکل نشود.

استفاده از یونولیت ارزان قیمت برای عایق سازی

ارزان‌ترین نوع یونولیت مناسب استفاده به عنوان عایق نمی باشد. چنین یونولیتی را بهتر است در سردخانه، تولید یخچال، تولید یخدان و … استفاده نکرد. زیرا یونولیتی که ارزان تر از سایر یونولیت ها است، قاعدتاً از خاصیت عایق سازی کمتری برخوردار است. لذا این یونولیت نمی تواند از رد و بدل شدن گرما و سرما جلوگیری کند. بنابراین بهتر است از یونولیتی استفاده شود که دارای حداکثر کیفیت باشد تا مانع از اتلاف انرژی شود.

یونولیتی که بی کیفیت باشد، برای تولید یخدان مناسب نمی باشد. یخدان قرار است با حفظ دمای خوراکی ها، مانع از خرابی آنها شود. لذا یونولیتی که دارای خاصیت عایق حرارتی و برودتی کمی باشد، مناسب تولید یخدان نمی باشد.

کاربرد ارزان‌ترین نوع یونولیت

ارزان ترین یونولیت را می توان برای کاردستی مورداستفاده قرار داد. یونولیت هر اندازه که نازک باشد و دانسیته پایینی داشته باشد، برای استفاده برای ساخت کاردستی مناسب است. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از یونولیت های ارزان قیمت استفاده نموده و کاردستی و پروژه های موردنظر خود را با آن اجرا می کنند. لزومی ندارد که برای ساخت کاردستی از یونولیت های گران قیمت استفاده نمود. یونولیت مورداستفاده برای ساخت کاردستی باید نازک باشد تا برش دادن آن برای دانش آموزان و دانشجویان راحت باشد. مگر در موارد خاص که نیاز به استفاده از یونولیت های ضخیم تر می باشد. برای استفاده از یونولیت برای ساخت کار دستی باید از ابزارهای خاص برش و چسب های مناسب استفاده نمود. اگر چسب مورداستفاده نامناسب باشد، موجب جمع شدن یونولیت می شود و ظاهر یونولیت را زشت و بد شکل می کند.

ویژگی های مهم پلاستوفوم ارزان قیمت

ارزان‌ترین نوع یونولیت با وجود قیمت پایینی که دارد، دارای چندین خصوصیات بسیار خوب است. این یونولیت وزن اندک، مقاومت نسبتاً خوب، عایق بودن نسبتاً مناسب، ضد حساسیت، ضد باکتری، ایمن، قابل برش، قابل فرم دهی و … است.

اینکه یونولیت ارزان است بدان معنا نیست که خصوصیات خوبی ندارد. ارزان بودن این محصول بدان جهت است که این محصول بیشتر از هوا ساخته شده است. یونولیت یا پلاستوفوم، محصولی بسیار سبک است که از ذرات پلی استایرن درست می شود که این ذرات بر اساس فرآیند مشخصی منبسط شده و افزایش حجم پیدا می کند. این ترفند سبب ارزان قیمت شدن این محصول شده است.

راهنمای خرید ارزان‌ترین نوع یونولیت

در خرید این محصول باید دقت زیادی داشته باشید. خرید یونولیت را با توجه به کاربردی که موردنظرتان است، انجام دهید. برای خرید یونولیت برای ساختمان سازی باید یک سری معیارهایی داشته باشید و برای خرید یونولیت برای ماکت سازی باید یک سری معیارهای دیگر داشته باشید. با توجه به این موارد می توانید بهترین یونولیت را برای کاربرد موردنظر خود خریداری کنید. پلاستوفوم ارزان قیمت را با توجه به کیفیت آن خریداری کنید. ظاهر این پلاستوفوم را به دقت بررسی نموده و در صورت وجود مشکل یا ایراد ظاهری از خرید آن خودداری کنید تا هزینه خود را به هدر ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...