تکنولوژی جدید در عایق‌کاری ساختمان سبب شده است که احتمال ایجاد نم و رطوبت در ساختمان ها به کمترین میزان ممکن برسد.

عایق کاری ساختمان ها، مسئله بسیار مهمی است که باید موردتوجه سازندگان قرار بگیرد. ساختمان هایی که عایق کاری مناسبی نداشته باشند، با مشکلات مختلفی مواجه می شوند. عایق کاری ساختمان ممکن است از نظر صوتی، رطوبتی، حرارتی و برودتی انجام شود.

در گذشته به عایق کاری ساختمان ها آنچنان اهمیت داده نمی شد. اما امروزه به سبب افزایش جمعیت ساکن در ساختمان ها و افزایش سطح انتظارات ساکنین، این مسئله بسیار مهم پنداشته می شود. بنابراین سعی می شود که بر اساس جدیدترین و به روزترین فناوری های حاصل به عایق کاری صوتی، رطوبتی و حرارتی و رطوبتی ساختمان ها اقدام شود.

تکنولوژی جدید برای عایق کاری رطوبتی ساختمان ها

تکنولوژی جدید در عایق‌کاری ساختمان از نظر رطوبتی، یک راه حل کلیدی برای پیشگیری از نفوذ رطوبت و حفظ سازه ها در مقابل تخریب می باشد. این تکنولوژی دربردارنده استفاده از مواد عایقی است که در جذب رطوبت مؤثر است و مانع از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان ها می شود. این مواد معمولاً به صورت اسپری یا رول های عایق کننده به سطوح دیوارها یا سقف ها ریخته می شود.

تکنولوژی های جدید عایق رطوبتی، بسیار مقاوم هستند و موجب عمری شدن ساختمان ها می شوند. استفاده از این تکنولوژی ها سبب کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری ساختمان ها می شود. استفاده از این تکنولوژی ها، شرایطی را برای بهبود عملکرد سازه ها ایجاد کرده است.

تکنولوژی جدید در عایق‌کاری ساختمان ها از نظر رطوبتی شامل استفاده از عایق های بسیار مستحکم و پایدار نسب به رطوبت، سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های عایق کاری پیشرفته می باشند. این امکانات موجب کاهش چشمگیر نفوذ رطوبت و افزایش کیفیت هوای درون سازه می شود. عایق کاری رطوبتی در ممانعت از مشکلات ناشی از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان اثرگذار است و موجب عمری شدن ساختمان ها می باشد.

استفاده از تکنولوژی های جدید دارای مزایا و معایب خاصی می باشد. مزایای استفاده از این تکنولوژی شامل کارایی بالا، صرفه جویی در هزینه ها، ممانعت از اتلاف انرژی به صورت مؤثر و … می باشند. نصب برخی از عایق های تولیدی بر اساس تکنولوژی های جدید، پیچیده است و هزینه زیادی دارد. در انتخاب متریال مناسب برای عایق کاری ساختمان ها باید به ناسازگاری آنها با محیط زیست توجه نمود.

تکنولوژی جدید در عایق‌کاری ساختمان از نظر صوتی

افزایش جمعیت و احداث برج ها و مجتمع های مسکونی متعدد، می طلبد که از برترین عایق های صوتی برای ساختمان ها استفاده شود. عایق های صوتی که برای ساختمان سازی های جدید مورداستفاده قرار می گیرند، با عایق های قدیمی تفاوت زیادی دارند. یکی از مهمترین دغدغه های افراد ساکن در برج ها و مجتمع ها، صدایی است که از یک واحد به واحد دیگر انتقال پیدا می کند.

عایق های صوتی جدید شامل عایق های صوتی STI، عایق های صوتی پلی یورتان، عایق الاستومری و … می باشند. فوم ایکس پی اس برای عایق کاری ساختمان ها بسیار مناسب است. این فوم بسیار سبک است و با وجود ضخامت اندک خود دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است. یونولیت، یکی دیگر از عایق های بسیار عالی برای استفاده در ساختمان ها می باشد.

با بهره مندی از تکنولوژی جدید در عایق‌کاری ساختمان می توان آرامش بسیار خوبی در سازه ها ایجاد نمود و زندگی در برج ها و مجتمع های ساختمانی امروزی را قابل تحمل کرد. یونولیت های ورقه ای یا مکعبی شکل از دانسیته بالایی برخوردار هستند و برای عایق کاری بخش های پرسروصدا بسیار مناسب هستند. از این عایق باید در مرحله سفت کاری ساختمان استفاده نمود. مزیت یونولیت نسبت به سایر عایق ها، ارزان بودن آن می باشد.

وزن یونولیت بسیار کم است و برای حمل و نقل، مشکلی وجود ندارد. پلی استایرن از یک ساختار سلولی کوچک و تفکیک شده ای برخوردار است که در جذب صدا بسیار خوب عمل می کند. این عایق، سبک است و استفاده از آن موجب سنگین شدن سازه ها نمی شود. هر اندازه که تراکم یونولیت ها بیشتر باشد، قابلیت آن در جذب صدا بیشتر است. فوم های صداگیر وج، صوم های صداگر ترکیبی، عایق های صوتی سربی، کاشی های فلزی سوراخ دار از نمونه های عایق های صوتی جدید هستند.

تکنولوژی نوین برای عایق کاری حرارتی – برودتی

تکنولوژی جدید در عایق‌کاری ساختمان از نظر حرارتی – برودتی موجب شده است که میزان اتلاف انرژی به کمترین میزان برسد. متریالی که برای عایق سازی حرارتی ساختمان ها مورداستفاده قرار می گیرند، بسیار متنوع هستند. بسیاری از عایق های حرارتی جدید بر پایه نانو تولید شده اند.

در صنایع متعددی برای تعمیر و نگهداری تجهیزات و تعویض لوله ها و قطعات زنگ زده و تعویض عایق های صدمه دیده، جدا از پرداخت هزینه مربوطه، خسارت هایی مانند توقف تولید ایجاد می شود. استفاده از عایق حرارتی بسیار خوب موجب کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری می شود.

مزایای استفاده از تکنولوژی جدید در عایق‌کاری ساختمان

محصولاتی که بر اساس فناوری های مدرن تولید شده اند، نسبت به عایق های قدیمی دارای کارکرد بهتری هستند. مهمترین مزایایی که این محصولات نسبت به محصولات قدیمی دارند، شامل عدم احتمال آتش سوزی، چسبندگی بسیار بالا به انواع سطوح، مقرون به صرفه بودن، مقاومت بسیار بالا نسبت به فشار آب، سرعت بسیار بالای نصب و پیاده سازی و … می باشند.

استفاده از متریالی که بر اساس فناوری جدید تولید شده باشند، مزایای زیادی دارند. لذا سازندگان ساختمان ها باید نسبت به این مسئله آگاه باشند و به تدریج با عایق های قدیمی خداحافظی کنند. سازه های جدید حتماً باید با استفاده از برترین و مرغوب ترین متریال و مصالح ساخته شوند.

کلام آخر

با تکنولوژی جدید در عایق‌کاری ساختمان به صورت خلاصه آشنا شدیم. شاید خرید عایق های جدید نسبت به عایق های قدیمی، پرهزینه تر باشند اما به دلیل راندمان بسیار بالایی که عایق های جدید دارند استفاده از آنها در طولانی مدت به صرفه خواهد بود و نتایج استفاده از آنها، به مرور زمان مشخص می شود.لذا برای ساخت سازه های جدید خود از این عایق ها استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که این محصولات کارآمد و به صرفه هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...