دیوار صداگیر یونولیت‌ دارای ویژگی های بسیار خوبی است. به همین علت در سازه های مختلفی از این دیوارها استفاده می کنند.

امروزه در ساخت و سازهای جدید، تحول زیادی ایجاد شده است. بسیاری از متریال مورداستفاده در ساختمان سازی، متریال جدیدی نیستند اما تا به حال از آنها بدین صورت در ساختمان سازی استفاده نشده است. یونولیت نیز، یکی از این متریال است که در ساختمان سازی های جدید به نحو خاصی از آنها استفاده می شود.

یکی از استفاده هایی که اخیراً از یونولیت در ساختمان سازی می شود، احداث دیوار است. دیوارهایی که با این متریال احداث می شوند، از ویژگی های خاصی برخوردار هستند و به همین دلیل موردتوجه سازندگان و مالکان قرار گرفته اند.

کاربرد دیوار صداگیر یونولیت‌

این دیوار، انتخاب مناسبی برای دیوارهای داخلی ساختمان است. کاربردهای این دیوار شامل دیوارکشی و تفکیک فضای داخلی سازه، احداث استودیوهای پخش و ضبط صدا، احداث دیوارهای مشترک با همسایه به منظور عایق کاری صدا، ایجاد دیوارهای باکس برای کاهش صدای دستگاه های صنعتی، احداث اتاقک در پشت بام یا حیاط، استفاده به عنوان تیغه های داخلی ساختمان های مختلف و … می باشد. بنابراین این دیوارها دارای کاربردهای زیادی هستند و گزینه مقرون به صرفه ای و مناسبی برای جایگزینی دیوارهای سنتی و تیغه های مختلف هستند.

خصوصیات دیوار صداگیر یونولیت‌

جنس این دیوار از نوع یونولیت یا پلاستوفوم می باشد. این دیوارها در ضخامت 8 سانتی متر ساخته می شوند که در پوسته داخلی آنها، 4 سانتی متر یونولیت فشرده در مرکز وجود دارد. این دیوارها به صورت عایق صوت هستند و هرگز از خود صدا را عبور نمی دهند. زیرا یونولیت داخل این دیوارها وجود دارد که کاملاً عایق صوت می باشد و در کاهش انتشار آلودگی صوتی مؤثر است.

دیوارهای صداگیر یونولیتی به صورت عایق رطوبت می باشد و می تواند از عبور رطوبت ممانعت به عمل بیاورد و رطوبت و آب را اصلاً جذب خود نکند. این دیوارها کاملاً سبک و مستحکم هستند. نصب این دیوارها بسیار ساده است و فاقد هیچگونه پیچیدگی است. دیوارهای صداگیر یونولیتی را می توان در کوتاهترین زمان ممکن اجرا کرد.

ساختار دیوار صداگیر یونولیت‌ به گونه ای است که می توان درب و پنجره داخل آن نصب نمود. با نصب درب و پنجره داخل این دیوارها، دیوارهای یونولیتی از سایر دیوارها چیزی کمتر ندارد و می تواند ویژگی های دیوارهای داخلی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید

خرید یونولیت

این دیوارها به سبب سبکی بسیار راحت حمل می شوند. این دیوارها معمولاً در پانل هایی در ابعاد 50 در 70 سانتی متی ساخته می شوند و هر متر مربع حاوی سه پانل می باشد. ویژگی خوب دیگر این دیوارها این است که در برابر فشار و ضربه از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است و برای نصب آنها در بخش های مختلف سازه، نگرانی وجود ندارد.

جنس دیوارهای صداگیر یونولیتی

جنس دیوار صداگیر یونولیت‌ همانگونه که از نامش مشخص است، از یونولیت یا پلاستوفوم می باشد. یونولیت یا پلاستوفوم، ماده بسیار سبک و بی اثری است که با هیچ ماده ای وارد واکنش نمی شود. این ماده به رنگ سفید طولانی می شود و از این رو به آن، فیبر سفید می گویند. این ماده، ماحصل فرآورده های پتروشیمی می باشد که با مواد اولیه خاصی تولید می شود. استفاده از این مواد در کاربردهای مختلف، مزایای زیادی دارد.

ذرات پلی استر فشرده برای تولید این محصول به کار گرفته می شود. ساختار این ماده نشان می دهد که درصد زیادی از آن هوا و درصد ناچیزی از آن از پلاستیک می باشد. برخورداری از مجموعه ای از خواص سبب شده است که از یونولیت در موارد مختلفی استفاده کنند. چگالی این محصول ممکن است در اندازه های مختلفی باشد. یونولیت دارای خصوصیاتی مانند وزن اندک، غیرقابل نفوذ از نظر آب، غیرقابل نفوذ از نظر صدا، تجدید پذیر نبودن اما قابل بازیافت بودن، دوام بسیار زیاد، مقاومت بسیار بالا در مقابل ضربه و … می باشد. همین موارد سبب شده است که در حوزه های مختلف شاهد پیدا شدن سر و کله یونولیت باشیم.

مرور تاریخچه استفاده از یونولیت در ساختمان سازی

دیوار صداگیر یونولیت‌ ، یکی از اشکال استفاده از یونولیت در ساختمان سازی می باشد. سالهای زیادی است که از یونولیت در ساختمان سازی استفاده می شود. یونولیت ها در عصر حاضر در بخش های مختلفی به کار گرفته می شوند. نخستین بار ادوارد سیمون بود که یونولیت را در سال 1839 کشف نمود.

زمانی که بررسی های زیادی بر روی یونولیت انجام شد و خواص متعدد آن کشف شد، تولید یونولیت در حجم بالا شروع شد. این ماده را در سه مرحله پیش انبساط، تثبیت و قالب گیری تولید نمودند. هنوز برای تولید یونولیت از این پروسه استفاده می شود. با ویژگی هایی که یونولیت دارد، آن را برای ساختمان سازی بسیار مناسب دانسته اند. یونولیت می تواند به اجرای برخی از مراحل ساختمان سازی سرعت ببخشد.

دیوار صداگیر یونولیت‌ ، بلوک های یونولیتی برای بکارگیری در سقف، یونولیت های خرده برای بکارگیری در فونداسیون و … از جمله موارد استفاده از یونولیت در ساختمان سازی می باشند. یونولیتی که برای استفاده در ساختمان سازی انتخاب می شود، معمولاً یونولیت فشرده است که چگالی ایده آلی دارد. چگالی یونولیت فشرده معمولاً از عدد 40 بالاتر می باشد.

با مقایسه ای میان پروژه هایی که با یونولیت اجرا شده اند و پروژه هایی که بدون یونولیت اجرا شده اند، می توان به مزایای استفاده از یونولیت پی برد. چنین پروژه هایی با سرعت بالایی اجرا می شود. به طور مثال احداث دیوار یونولیتی آسان تر از احداث دیوار آجری می باشد و همین مسئله سبب افزایش سرعت اجرای پروژه می شود.

قیمت دیوار صداگیر یونولیت‌

این دیوار در کنار تمام ویژگی های مثبتی که دارد، یک ویژگی بسیار خوب دیگر دارد که آنهم ارزان بودن آنها است. این دیوار در مقایسه با دیوارهای سنتی، با هزینه کمی احداث می شوند. البته از این دیوارها باید در موقعیتی استفاده نمود که توجیه مهندسی داشته باشد. در غیراینصورت دیوار زود خراب می شود و استفاده از آن، مقرون به صرفه نمی باشد. هزینه اجرای یک دیوار با استفاده از پانل های یونولیتی به موارد مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها شامل ابعاد پانل ها، میزان خاصیت عایق صوتی دیوار، ضخامت دیوار و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...