ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن دارای مزایای متعددی است که مهمترین آنها، کاهش مصرف انرژی و سرمایش سریعتر محیط است.

پلی استایرن، ترموپلاستیکی شفاف می باشد که در موارد مختلفی به کار می رود. پلی استایرن می تواند به چندین شکل مانند پلاستیک جامد تولید شود. پلی استایرن جامد برای تولید محصولاتی که نیاز به شفافیت و روشنی دارند، مناسب است. پلی استایرن در کنار کاربردهای مختلف خود مانند تولید لوله های آزمایش، ظروف پتری، جای سی دی، ظروف یکبار مصرف، بسته بندی، تولید لوازم خانگی، تولید اسباب بازی و …. برای ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد.

استفاده از پلی استایرن در ساختمان سازی با اهداف گوناگون

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن ، یکی از اهداف استفاده از پلی استایرن در ساختمان سازی می باشد. انواع پلی استایرنی که در ساختمان سازی به کار می رود شامل پلی استایرن فشرده، پلی استایرن سقفی استاندارد و پلی استایرن دیوار می باشد.

استفاده از پلی استایرن در ساختمان سازی ممکن است به عنوان عایق حرارتی و عایق صوتی انجام شود. برخی از مصالح ساختمانی را با استفاده از پلی استایرن تولید می کنند. یکی از کاربردهای مهم پلی استایرن در ساختمان سازی، استفاده در سیستم های عایق پنل می باشد. پلی استایرن می تواند در کف، دیوار و نما به کار رود.

اهمیت اجرای سقف سازه ها به صورت خنک

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن به دلیل دستاوردهای مهمی است که دارا می باشد. سقف، اولین خط دفاعی یک سازه در مقابل عواملی مانند باد، باران، رعد و برق و طوفان و … می باشد. مصالح مختلفی برای اجرای سقف سازه مناسب هستند که هر یک دارای ویژگی های مختلفی هستند.

بیشتر بخوانید

خرید یونولیت

سقف خنک، سقفی است که با استفاده از متریال و مصالح ساختمانی عایق طبق اصول خاصی اجرا می شود. این سقف، موجب عایق سازی سازه از بخش سقف می شود. در یک ساختمان معمولی، درصد زیادی از حجم انرژی موجود در ساختمان از راه سقف به هدر می رود. بنابراین با عایق سازی ساختمان می توان این انرژی را در ساختمان حفظ نمود تا به نتایج بسیار مهمی دست پیدا کرد. در انتخاب مصالح ساختمانی مناسب برای اجرای سقف باید به مواردی مانند بهره وری انرژی، پایداری، وزن، تعمیر و نگهداری کم، هزینه، مقاومت و استحکام و سایر موارد توجه نمود. برای احداث سازه های دارای سقف خنک باید چنین مصالحی را انتخاب نمود. قطعاً با یک مصالح ساختمانی معمولی نمی توان سقف خنک احداث کرد و باید از مصالح ساختمانی عایق مانند پلی استایرن بدین منظور استفاده نمود.

ویژگی های سقف های خنک چیست؟

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن در نقاط مختلف جهان انجام می شود. اما سؤالی که در اینجا به ذهن خطور می کند این است که مگر سقف های خنک چه ویژگی هایی دارند که تا این اندازه به ساخت آنها اهمیت داده می شود. مزیت مهم این سقف ها شامل موارد زیر است:

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن و یا یونولیت

یونولیت یا پلاستوفوم، ماده سبک و متخلخلی می باشد که در موارد گوناگونی به کار می رود. این ماده حاصل فرآورده های پتروشیمی می باشد که با توجه به اصول خاصی درست می شود. پروسه ای که برای تولید یونولیت گذرانده می شود، دارای مراحل مختلفی می باشد که هر یک در تولید یونولیت باکیفیت، نقش مهمی دارد. پلی استایرن یا یونولیت دارای ویژگی های مختلفی است که یکی از مهمترین آنها، عایق می باشد.

با بهره گیری از پلی استایرن یا یونولیت می توان یک پوشش بازتابنده بر روی سقف درست کرد تا در برابر ورود هر نوع انرژی گرمایی، مقاومت داشته باشد. زمانی که یک پوشش بازتابنده بر روی سقف پلی استایرن به کار رود، امواج آفتاب به خوبی بازتابانده شده و گرمای اندکی جذب ساختمان می شود. نتیجه مهم این کار، کاهش مصرف انرژی و محیطی خنک و دلپذیر می باشد.

ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن نسبت به ساخت سقف های خنک با دیگر مصالح برتری هایی دارد. زیرا پلی استایرن دارای ویژگی های مهمی مانند وزن اندک، مقاومت بالا در برابر ضربه، مقاومت بالا در برابر فشار، پایداری در برابر رطوبت، عایق صوت، عایق انرژی، قیمت ارزان، عدم میل به واکنش با مواد مختلف، دوام بسیار زیاد و سهولت استفاده می باشد.

سرعت اجرای پلی استایرن از اجرای هر مصالح دیگری مانند سفال بیشتر است. بنابراین سقف خنک با استفاده از یونولیت به سرعت اجرا می شود. نیروهای حاذق و متخصصی برای اجرای این سقف نیاز نمی باشد. البته این مسئله، بدین معنا نیست که اجرای سقف خنک به توجه به اصول و دستورالعمل های کار نیاز ندارد و به صورت غیراصولی قابل اجرا است. این سیستم باید کاملاً اصولی و با توجه به ضوابط مهم اجرا شود تا راندمان قابل قبولی داشته باشد و به معنای واقعی، سقف خنک باشد.

هزینه ساخت سقف‌های خنک با پلی‌استایرن

این روش، یکی از کم هزینه ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای عایق سازی سقف می باشد. سایر روش های احداث سقف خنک یا سرد مسلماً هزینه های بیشتری دارد. مقرون به صرفه بودن این روش به دلیل ارزان بودن یونولیت است. یونولیت یا پلی استایرن موردنیاز برای سازه های خود را می توانید از مجموعه بزرگ و حرفه ای ” ایران ورق ” خریداری کنید. این مجموعه با استفاده از برترین متریال و امکانات روز دنیا به تولید پلی استایرن اقدام می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...