ساخت ویلا با سازه سبک به دلیل سرعت بالای اجرا و هزینه اندک ساخت و ساز با استقبال بالا از سوی برج سازان مواجه شده است.

ویلا، نوعی سبک ساخت ساختمان است. یک ویلا دارای فضای بیشتری نسبت به آپارتمان است. معمولاً ویلاها از چندین جهت به بیرون نما دارند و دیوار مشترکی با ویلاهای دیگر ندارند. البته امروزه خانه های زیادی با عنوان ویلا ساخته می شوند که برخی از ویژگی های ویلاها را ندارند.

در کشور ایران بیشتر ویلاها در نواحی شمالی کشور احداث می شوند. ویلا به معنای استتار با طبیعت است. بنابراین در ساخت ویلا باید به این مسئله توجه شود. برای ساخت ویلا بهتر است از مصالح ساختمانی سبک مانند یونولیت استفاده شود.

ساخت ویلا با سازه سبک یا LSF

سازه ال اس اف، روش مناسبی برای احداث ویلا است. این روش دارای مزایا و معایبی است. اما بیشتر بودن مزایای آن سبب شده است که ویلاهای بی شماری را با این سبک احداث کنند. سازه های ال اس اف، سازه های پیش ساخته هستند. سازه سبک از مقاطع فولادی جدار با ضخامت کم درست می شود و بسیار سریع نصب می شود.

این سازه، نقش اسکلت ویلا را خواهد داشت و برای اجرای بخش های دیگر، پروفیل را به کار می برند. سبک بودن این سازه به علت استفاده از پروفیل های سرد است. برای ساخت سازه های ال اس اف، ورق های گالوانیزه استفاده می شود. این سازه ها برای احداث ساختمان های مختلفی از جمله ویلا به کار می رود.

موارد استفاده از انواع سازه های سبک

ویلا، صرفاً یک مورد از کاربردهای سازه های ال اس اف می باشد. سازه های ال اس اف با استفاده از ورق های فولادی، درست می شود. در این سازه ها از لایه های عایق صوتی و حرارتی و صفحات سبک استفاده می شود. این سازه ها برای احداث ساختمان های زیر مناسب است:

با استفاده از برترین و مقاوم ترین سازه های ال اس اف می توان سبک ترین و مقاوم ترین سازه های ویلایی را احداث نمود که از حداکثر طول عمر برخوردار است.

مراحل احداث ویلا با استفاده از سازه های ال اس اف

نخست طرح اولیه ویلا با سازه سبک انجام شده و به کارفرما ارائه می شود. بعد از ارائه نقشه به کارفرما باید طرح نهایی کشیده شود و سپس به مجریان کار ارائه شود. پس از آن، فاز اجرایی کار آغاز می شود.

نخستین مرحله، اجرای فونداسیون است. پس از آن اسکلت سازه که شامل دیوارها و سقف از پیش ساخته شده است را اجرا می کنند. پوشش های مخصوص دیوارهای داخلی و خارجی بر روی اسکلت اجرا می شوند. سپس نصب تأسیسات انجام می شود.

مزایا و معایب ساخت ویلا با سازه سبک

مهندسان و سازندگان درباره احداث سازه با استفاده از سازه های ال اس اف، اظهارنظر متفاوتی می کنند. برخی بر این باورند که احداث سازه با استفاده از این سازه ها دارای مزایایی زیادی است اما برخی بر این باورند که معایب کار بزرگ است و بهتر است احداث ویلا با این سازه ها انجام نشود.

مهمترین مزیت ویلاهای ساخته شده با سازه های ال اس اف، سبکی آنها است. سازه و اسکلت این ویلاها در تعداد بسیار بالا در کارخانه ها در سریعترین زمان انجام می شود. مزیت مهم دیگر ویلاسازی با استفاده از سازه های ال اس اف، سرعت بالای اجرای کار است.

احداث ویلا با سازه های سبک نه تنها بسیار سریع انجام می شود، بلکه بسیار راحت و ایمن اجرا می شود. لذا مشکلی برای نیروهای کار در زمان اجرا بوجود نمی آید. این سازه ها دارای مقاومت زیادی در مقابل آتش و حرارت است. بنابراین ویلاهای احداثی با سازه های ال اس اف در مقابل حریق، تا حدی ایمن هستند.

این سازه ها در مقابل تغییرات شیمیایی مقاوم هستند و دچار مشکل نمی شوند. از نظر اقتصادی باید گفت که احداث ویلا با استفاده از سازه ال اس اف، مقرون به صرفه می باشد. بنابراین اگر دغدغه هزینه ها را دارید، بدانید که ویلاسازی با ال اس اف سبب کاهش هزینه های شما می شود.

بحث دیگری که اهمیت دارد، کیفیت این سازه ها است. کیفیت این سازه ها در حد قابل قبولی است. سازه های ال اس اف دارای کیفیت یکسانی می باشد. سازگار بودن این سازه ها با طبیعت و عدم تولید ضایعات مضر برای طبیعت، ویژگی مهم دیگر این سازه ها می باشد.

همانگونه که اشاره نمودیم، ویلاهای احداثی با ال اس اف دارای طول عمر بالایی هستند. همچنین این سازه ها در برابر زمین لرزه، عکس العمل قابل قبولی ارائه می دهند.

اما ساخت ویلا با سازه سبک ال اس اف، مشکلاتی هم دارد. اولین محدودیت این سازه ها این است که نیروهای کار ماهر و متخصصی برای اجرای آن باید به کار گرفته شوند و بناها و کارگرهای معمولی نمی توانند چنین سازه هایی را احداث کنند. اگر در ساخت این سازه ها، حرفه ای عمل نشود مشکلات زیادی بوجود می آید.

برای ساخت سازه های دیگر با استفاده از سیستم ال اس اف، محدودیت طبقاتی داریم. اما از آنجاییکه ویلاها به صورت یک یا دو طبقه احداث می شوند برای استفاده از سازه های ال اس اف هیچ مشکلی وجود ندارد.

ویلاسازی لوکس با استفاده از برترین متریال

ساخت ویلا با سازه سبک ، زمینه و چهارچوب خوبی را برای طراحی لوکس ویلا فراهم می کند. یک ویلا، علاوه بر اینکه باید ساختار مستحکمی داشته باشد باید از نمای خوبی برخوردار باشد. برخورداری از امکانات و قابلیت ها، نیازهای ضروری دیگر ویلا است.

استفاده از مصالح ساختمانی باکیفیت و مرغوب، طراحی نمای شیک و لوکس، برخورداری از امکاناتی مانند سالن ورزش و سونا و … از موارد مهمی هستند که باید موردتوجه قرار بگیرد تا احداث یک ویلا به خوبی انجام شود.

طول عمر و استحکام یک ویلا به شدت وابسته به متریال به کار رفته برای آن می باشد. با استفاده از برترین متریال مانند بتن، یونولیت، فولاد و … می توان سازه ای مستحکم و با دوام احداث نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...