فوم پلی اتیلن لوله‌ای دارای کاربردهای بسیار زیادی است. در صنعت بسته بندی از این فوم ها برای بسته بندی کالاهای مختلف استفاده می شود.

این فوم ها، یکی از ارزان قیمت ترین فرآورده ها و تولیدات نفتی و پلیمری هستند که ساختار بسیار ساده ای دارند. همانطور که می دانید فوم ها، ماده ای هستند که با گذاشتن کپسول های گاز در مایع یا جامد ساخته می شوند.

فوم ها دارای انواع گوناگونی هستند که شامل فوم میکروسل، فوم پلی اتیلن، فوم EPDM و … می باشند. هر یک از این فوم ها دارای ویژگی های مختلفی هستند و به سبب ویژگی هایی که دارند می توانند در بخش های مختلفی مورداستفاده قرار بگیرند.

فوم پلی اتیلن چیست و چه مشخصاتی دارد؟

فوم پلی اتیلن لوله‌ای ، یکی از پرکاربردترین فوم ها می باشد. ورق پلی اتیلن دارای وزن اندکی است و در برابر گرما و سرما دارای مقاومت بسیار زیادی است. این فوم ها به خوبی می توانند در برابر ضربه از خود مقاومت نشان دهند و هر ضربه ای را دفع کنند. این ورق ها در صنعت خودروسازی، واشرسازی، تولید دزدگیر، صنعت ساختمان سازی و … مورداستفاده قرار می گیرند.

استانداردهای فوم پلی اتیلن

قبل از بررسی مشخصات فوم پلی اتیلن لوله‌ای با استانداردهای فوم پلی اتیلن آشنا می شویم. استاندارد دانسیته DIN 53420 و نتیجه استاندارد آن 20 الی 25 کیلوگرم بر مترمکعب است. استاندارد فشار تراکم DIN53577 است که بر این اساس، فشار تراکم با تنش 5 KN بر متر مربع است که فشردگی آن ده درصد است.

بیشتر بخوانید

خرید یونولیت

فشار تراکم با تنش 35 KN بر متر مربع می باشد که فشردگی آن 25 درصد است و فشار تراکم با تنش 100 KN بر متربع است که فشردگی آن 50 درصد است. استاندارد مقاومت کششی DIN 53571 و خروجی استاندارد 660 KN بر مترمربع در سوی مخالف است. استاندارد مقاومت در مقابل پارگی معادل DIN 35575 است و نتیجه آن 0.5 N/MM است. همچنین استاندارد انتقال حرارتی ASTMC 177 است که نتیجه آن 0.042 W/MK در 25 درجه سیلسیوس است. استاندارد مقاومت در مقابل عبور رطوبت و موئینگی معادل با DIN 53429 و BS3177 است. همچنین استانداردهای دیگری برای این فوم وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره نمی کنیم.

آشنایی با فوم پلی اتیلن لوله‌ای

این فوم ها بسیار سبک هستند و جابه جایی آنها و استفاده از آنها بسیار راحت می باشد. این فوم ها دارای انعطاف پذیری زیادی هستند و به آسانی قابل استفاده در حالت های مختلف می باشند. فوم پلی اتیلن لوله ای در نوع پازلی به شکل قطعه قطعه است اما در نوع رولی به صورت یکنواخت و یکپارچه استفاده می شود.

این فوم ها با استفاده از حباب های ریز هوا با پلی اتیلن فشرده درست می شوند و به سبب آنکه دارای خاصیت تراکم سلولی هستند، برترین ایزولاسیون هستند. از این فوم ها می توان در درجه حرارت -35 الی +90  درجه سانتی گراد استفاده نمود.

خصوصیات فوم پلی اتیلن لوله‌ای

کاربردهای فوم لوله پلی‌اتیلن

از این فوم ها در ساختمان سازی، بسته بندی، محصولات صنعتی، بسته بندی محصولات خانگی، محصولات کشاورزی، عایق سازی تأسیسات و … استفاده می کنند. کاربرد زیاد این فوم ها از آن جهت است که این فوم ها در مقابل آتش و حرارت و … به خوبی مقاومت می کنند. این فوم ها را به شکل های مختلف و اندازه های گوناگون تولید می کنند. با توجه به نوع کاربرد موردنظر می توان این فوم ها را در ابعاد و شکل های مختلف تولید کرد.

مزایای استفاده از فوم پلی اتیلن لوله‌ای

این فوم ها دارای چندین مزیت بسیار خوب هستند و این مسئله سبب شده است که در موارد مختلفی از آنها استفاده کنند. مزایای فوم ها شامل موارد زیر می باشد:

کلام آخر

با فوم پلی اتیلن لوله‌ای و ویژگی های آن تا حدودی آشنا شدیم. برای استفاده از این فوم ها باید درنظر گرفت که آیا این فوم ها برای کاربرد موردنظر شما مناسب هستند و ویژگی های سازگار با آنها را دارا می باشند یا خیر. فوم لوله، ترکیب گاز و پلی اتیلن می باشند که بر اساس پروسه خاصی، تولید می شوند و به شکل فشرده در می آیند. این فشردگی موجب عایق بودن فوم شده است. تراکم بالای این فوم ها، آنها را برای استفاده در صنایع مختلف بسیار مناسب کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...