ماکت کیک یونولیتی برای موارد مختلفی مانند استفاده برای طراحی تم عکس در آتلیه، استفاده در ویترین قنادی، استفاده برای مراسم جشن و … به کار می رود.

اخیراً استفاده از ماکت های کیک در جشن ها، مراسم ها و فروشگاه ها بسیار متداول شده است. این ماکت ها با اهدافی مانند صرفه جویی، جایگزین کیک های واقعی می شوند.

ماکت کیک چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر تعداد افراد دعوت شده به یک مراسم یا محفل کم باشد، استفاده از کیک های واقعی بزرگ قطعاً به صرفه نخواهد بود. برای رفع این مشکل باید از ماکت کیک استفاده نمود. ماکت کیک، کیکی غیرواقعی می باشد که با استفاده از متریالی مانند یونولیت، مقوا و … درست می شود.

ساختار ماکت کیک می تواند یکدست پلاستوفوم و یا ترکیبی از کیک واقعی و پلاستوفوم باشد. این ماکت ها می توانند بزرگ، متوسط و در تعداد طبقات مختلف باشند. البته در مواردی این ماکت ها را کوچک درست می کنند. اگر هدف از درست کردن ماکت کیک، صرفه جویی نباشد و هدف ماندگاری باشد، ممکن است از ماکت کیک استفاده کنند.

چرا از ماکت کیک استفاده می کنند؟

قبل از بررسی ویژگی های ماکت کیک یونولیتی با دلایل استفاده از ماکت کیک آشنا می شویم. فرض کنید که یک مراسم بسیار مهم دارید و تمایل دارید که همه چیز به نحو احسنت برگزار شود و دکوراسیون زیبایی وجود داشته باشد. اگر تعداد مهمان ها کم باشد و قرار به سفارش یک کیک بزرگ باشد، میزان زیادی از کیک به هدر می رود و همچنین هزینه کیک بسیار زیاد می شود. در چنین شرایطی، اقدام عاقلانه سفارش ماکت کیک می باشد.

گاهی قنادی ها به منظور نمایش مدل های کیک به مشتریان و تزئین مغازه خود از ماکت کیک استفاده می کنند و چندین مدل از برترین مدل های کیک خود را به صورت ماکت کیک درست می کنند. ماکت کیک می تواند با اهدافی از قبیل صرفه جویی، تشریفاتی و زیبایی، ماندگاری، مدلسازی و … مورداستفاده قرار بگیرد.

بهترین خصوصیات ماکت کیک یونولیتی

برای درست کردن ماکت کیک می توان از مواد مختلفی استفاده نمود. به چندین دلیل توصیه می شود که یونولیت را به عنوان ماده اولیه درست کردن ماکت کیک درنظر بگیرند.

اول، ماکت کیک پلاستوفومی با کمترین هزینه درست می شود و این مسئله به دلیل ارزانی یونولیت است.

دوم، ماکت کیک ها بسیار سبک هستند و به آسانی قابل جابه جایی هستند.

سوم، برای تزئینات ماکت کیک ها هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و به آسانی می توان با استفاده از مواد تزئیناتی مختلف به تزئین ماکت کیک اقدام نمود. حتی می توان پیچیده ترین طرح ها را بر روی ماکت کیک پیاده سازی نمود.

سوم، ماندگاری ماکت کیک پلاستوفومی بسیار زیاد است و به آسانی می توان از یک ماکت کیک پلاستوفومی تا چندین سال استفاده نمود.

چهارم، ماکت کیک پلاستوفوم نسبت به سایر ماکت کیک ها مانند ماکت کیک های مقوایی، مقاوم تر است و این مسئله سبب می شود که چنانچه ضربه و فشاری به ماکت کیک وارد شود، ماکت کیک خراب نشود. البته اگر شدت ضربه یا فشار زیاد باشد، قطعاً ماکت کیک صدمه می بیند.

پنجم، ماکت کیک پلاستوفومی هیچگونه ماده سمی و خطرناکی ندارد و در صورت تماس دست با آن هیچ خطری، سلامتی افراد را تهدید نمی کند.

ششم، ساخت ماکت کیک یونولیتی برای محیط زیست هیچگونه ضرری ندارد. زیرا بعد از اینکه ماکت ها خراب شوند می توان آنها را در زباله های تفکیک شده انداخت تا بازیافت شوند.

هفتم، ماکت کیک ها را می توان در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخت. زیرا یونولیت دارای انعطاف پذیری بسیار زیادی است و این مسئله سبب می شود که بتوان آنها را به هر شکلی برای ساخت ماکت کیک به کار برد.

هشتم، ساخت ماکت کیک با استفاده از پلاستوفوم بسیار آسان است. حتی یک فرد مبتدی به خوبی می تواند با استفاده از پلاستوفوم به ساخت ماکت کیک اقدام کند.

کاربردهای ماکت کیک یونولیتی

Expanded polystyrene با نام های گوناگونی مانند استایروفوم، آکاسیف، یونولیت و … شناخته می شود. باید دقت شود که یونولیت اصلاً کائوچو نمی باشد و متأسفانه در مواردی با کائوچو اشتباه گرفته می شود.

این ماده پلیمری سفید رنگ از مراحل مختلفی عبور کرده تا به محصولات مختلف یونولیتی تبدیل شود. نخست، ماده اولیه را پخت داده و آن را به گرانول های درشتی تبدیل می کنند. سپس بخاردهی ویژه ای صورت می گیرد تا بلوک یونولیت بدست بیاید. از بلوک مادر برای تولید انواع یونولیت ها استفاده می کنند. ورق ها یا بلوک های یونولیتی برای تولید ماکت کیک یونولیتی مورداستفاده قرار می گیرند. این ماکت ها در جشن عروسی، جشن تولید، جشن سالگرد ازدواج، همایشات، جشنواره ها، فروشگاه ها، قنادی ها، عکاسی ها، باغ ها، تالارها و … به کار می روند. بنابراین این ماکت ها دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند.

نحوه تولید ماکت کیک پلاستوفومی

ماکت کیک یونولیتی به آسانی درست می شود. برای تولید ماکت کیک باید بهترین و مرغوب ترین یونولیت را تهیه کرد. در زمان خرید یونولیت لازم برای ماکت سازی باید توجه شود که یونولیت موردنظر دارای بیشترین مقاومت باشند.

برای درست کردن ماکت کیک با استفاده از پلاستوفوم، باید آن را به صورت ماهرانه برش زد تا لبه های آنها، نامنظم و بریده و بریده نباشد. اگر کاتر یا تیغ موردنظر برای برش دهی تیز نباشد، برش پلاستوفوم تمیز انجام نخواهد شد. پس از آنکه یونولیت برش زده شد بر اساس مدل موردنظر آن را بر روی یکدیگر قرار داده تا ماکت کیک مطابق با نمونه تولید شود. برای اتصال لایه ها یا طبقات کیک از وسایلی مانند چسب مخصوص و یا سیخ های چوبی استفاده می کنند. در نهایت با استفاده از متریال لازم به تزئیئات اقدام می کنند و کار را آماده تحویل می کنند.

کلام آخر

ماکت کیک یونولیتی با ویژگی های بسیار خوبی که دارد می تواند اهداف موردنظر شما شامل ماندگاری، صرفه جویی، تنوع بالا در طرح و رنگ و … را برآورده کند. اگر در زمان ساخت این ماکت ها دقت لازم به عمل آورده شود، حاصل کار بسیار زیبا و مقاوم خواهد بود. امکان استفاده از ماکت کیک برای هر فردی وجود دارد. زیرا کار با آنها، بسیار آسان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...