یونولیت سقفی در سازه‌های مدرن به سبب خصوصیات مثبتی که از جنبه های مختلف دارد، مورداستفاده قرار می گیرد.

امروزه در شهرهای بزرگ شاهد احداث سازه های مدرنی هستیم که از جهات مختلفی با سازه های قدیمی، متفاوت هستند. در ایران نیز سازه های مدرن جدیدی به تازگی ساخته شده اند که از هر نظر بسیار ایده آل هستند.

در ساختمان های مدرن، هر اندازه که از آغاز کار، فونداسیون و سقف سازه ها قدرتمندتر اجرا شوند، طول عمر ساختمان ها افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین در ساختمان سازی مدرن، چندین مسئله حائزاهمیت است که یکی از آنها، مقاوم سازی سازه ها است. بدین منظور باید از مصالح ساختمانی مقاوم استفاده شود و به اصول اجرایی کار توجه زیادی شود.

بررسی انواع سازه های مدرن و جدید و تعریف کلی آنها

یونولیت سقفی در سازه‌های مدرن مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. انواع سازه های مدرن شامل موارد زیر است:

سازه های بتنی: سازه های بتنی که اخیراً به شدت باب شده اند، از استحکام بالایی برخوردار هستند. این سازه ها بر اساس وزن و استقامت و اسکلت بنا و ابتکارات صورت گرفته، بسیار سبک و مستحکم ساخته می شوند و امکان اجرای آنها در چندین طبقه وجود دارد.

سازه های فولادی: این سازه ها از سازه های بتنی، محکم تر و قدرتمندتر هستند. در این سازه ها، ابتدا نقشه کشیده شده و توسط اندازه گیری طول و عرض قطعات، آنها را در کارگاه ها آماده نموده و سپس به محل پروژه انتقال می دهند.

سازه های صنعتی: این سازه ها در چندین نوع طراحی و اجرا می شوند. سازه های صنعتی در اغلب مواقع به صورت ترکیبی از بتن و آهن اجرا می شوند. این سازه ها را با متدهای پیشرفته تری مثل ICF، TCF، LSF، B & N و … اجرا می کنند.

سازه ICF: یونولیت سقفی در سازه‌های مدرن واقع در مناطق مختلف مورداستفاده قرار می گیرد. سازه های آی سی اف به عایق های ماندگار شناخته می شوند. قالب هایی در این سازه در دیوار قرار می گیرند و پس از بتن ریزی به خود دیوار تبدیل می شوند.

سازه LSF: این سازه بر روی پی اجرا می شوند. به گونه ای که دیوارها اجرا شده و پس از آن سقف اجرا می شود و پوشش های داخلی و خارجی توسط مصالح ساختمانی پر می شوند.

همچنین سازه های دیگری مانند سازه های پیش تنیده، سازه های سیستم پانلی، سازه های فضایی و … وجود دارند که در اینجا قصد پرداختن به آنها را نداریم و در ادامه به موضوع اصلی خود می پردازیم.

دلیل بهره گیری از یونولیت سقفی در سازه‌های مدرن

یونولیت را به طور کلی به چندین دسته تقسیم می کنند که شامل یونولیت ساختمانی، یونولیت بسته بندی و یونولیت فشرده می باشند. یونولیتی که در اینجا قصد پرداختن به آن را داریم، یونولیت ساختمانی می باشد که خود در چندین نوع وجود داشته که یکی از آنها، یونولیت سقفی می باشد.

مصالح زیادی وجود دارند که می توانند به جای یونولیت در سقف به کار رود، اما علت انتخاب یونولیت سقفی و ترجیح دادن آن به سایر گزینه ها این است که یونولیت دارای ویژگی های بسیار خوبی است.

استفاده از یونولیت سقفی در سازه‌های مدرن چقدر هزینه دارد؟

ساخت سازه های مدرن، هزینه بسیار زیادی دارد. اما برخی از مصالح ساختمانی مانند یونولیت با وجود آنکه جدید هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند، قیمت مناسبی دارند. لذا یونولیت، مصالح گرانی برای ساختمان سازی نمی باشد. یونولیت، مصالحی مقرون به صرفه برای احداث هر نوع سازه ای است که کیفیت و استاندارد بودن آن از سوی مهندسان و کارشناسان تأیید شده است.

کلام آخر

سازه های مدرن صرفاً با ظاهر جذاب و امکانات متعدد خود، مدرن شناخته نمی شوند، بلکه این سازه ها باید دارای کیفیت ایده آل باشند و از مقاومت بالایی برخوردار باشند. بدین منظور در انتخاب مصالح ساختمانی برای فونداسیون، دیوار و سقف و ستون ها و … باید توجه لازم را داشت. برای اینکه بهترین سازه های مدرن اجرا شود، می توان به سازه های مدرنی که اخیراً در شهرهای بزرگ جهان احداث شده اند توجه نمود و جزئیات و کلیات کار آنها را سرلوحه کار خود قرار داد. استفاده از یونولیت سقفی در سازه‌های مدرن کاملاً موردتأیید مهندسان و متخصصان است. برای ساخت این سازه ها باید برنامه ریزی های جامعی صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...