مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت می تواند به شما کمک کند تا برای انتخاب متریال بسته بندی وسایل خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

متریال مختلفی برای بسته بندی مورداستفاده قرار می گیرند که رایج ترین آنها شامل نایلون حباب دار و پلاستوفوم (یونولیت) می باشند. برای بسته بندی انواع لوازم حساس و شکننده می توان از این محصولات استفاده نمود.

انتخاب یک متریال مناسب برای بسته بندی به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر یک از متریال مناسب برای بسته بندی دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان را به انتخاب آنها وادار می کنند.

نایلون حباب دار چیست و چه کاربردی دارد؟

برای مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت باید با هر یک از آنها به خوبی آشنا باشیم. پلاستیک های حباب دار، نوعی پلاستیک هستند که دارای کاربردهای زیادی هستند که در اغلب آنها به منظور محافظت از محصولی از این نایلون ها استفاده می شود.

ظاهر نایلون های حباب دار با نایلون های معمولی متفاوت می باشد. نایلون های معمولی دارای سطح صافی هستند. اما نایلون های حباب دار به صورت حفره حفره هستند. درون این حفره ها، هوا وجود دارد که این هوا سبب شده است که این نایلون ها مانند یک بالش شوند.

کاربرد نایلون های حباب دار شامل بسته بندی محصولات چوبی، بسته بندی در صنایع خودروسازی، بسته بندی در صنایع دکوراسیون، بسته بندی در صنایع تولید شیشه، بسته بندی قطعات کامپیوتری، بسته بندی لوازم خانگی، اسباب کشی و … می باشد. نایلون های حباب دار می توانند مانع از آسیب دیدگی وسایل شکستنی شوند.

ابعاد پلاستیک حباب دار

برای مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت باید با ابعاد و اندازه های هر یک از آنها به خوبی آشنا شویم. رول های نایلون های حباب دار معمولاً در ابعاد 25 تا 80 متر وجود دارند. عرض این نایلون ها، یک متر تا یک و نیم متر هستند. ضخامت نایلون و اندازه حباب های آنها، متغیر است. در واقع تولیدکنندگان این محصول، آنها را در ابعاد و اندازه مشخصی تولید می کنند. برخی از نایلون های حباب دار به صورت دو لایه و برخی دیگر به صورت سه لایه هستند. در زمان خرید این محصولات باید به مشخصات ابعادی آنها توجه کرد. هر اندازه که نایلون های حباب دار ضخیم تر باشند، مقاومت آنها بیشتر است. بنابراین اگر به مقاومت نایلون ها اهمیت زیادی می دهید، نوع ضخیم تر آن را انتخاب کنید.

انواع پلاستیک حباب دار

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت نشان می دهد که هر یک از این متریال در انواع مختلفی وجود دارند. نایلون های حباب دار در چندین نوع شامل نایلون پاکت، نایلون برش خورده و کیسه و … وجود دارند.

از هر یک از این نایلون ها می توان برای بسته بندی استفاده نمود. انواع نایلون های حباب دار به خوبی می توانند از ایجاد خط و خراش بر روی محصولات مختلف، جلوگیری کنند. نایلون های حباب دار از یک خاصیت بسیار خوب برخوردار است و آنهم عایق بودن است. با استفاده از نایلون های حباب دار می توان از به هدر رفتن انرژی جلوگیری نمود. همین مسئله سبب می شود که از نایلون های حباب دار در گلخانه ها استفاده کنند.

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت نشان می دهد که یونولیت ها مقاوم تر از نایلون های حباب دار هستند. نایلون های حباب دار به صورت شفاف هستند. در حالیکه یونولیت ها شفافیتی ندارند. ضربه خوری نایلون ها بسیار زیاد است.

هر یک از انواع یونولیت های حباب دار دو بعدی و سه بعدی در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند. کیسه های حباب دار دو بعدی مناسب محافظت از محصولاتی هستند که مکعبی نیستند. درب ضدسرقت، شیرآلات، ظروف کریستال، تابلو فرش، قطعات خودرو و … به خوبی با کیسه دو بعدی بسته می شوند و از ضربات و فشارها در امان می مانند.

اما نایلون های حباب دار سه بعدی برای بسته بندی وسایل مکعبی شکل بسیار مناسب هستند. بنابراین بسته بندی یخچال، کمد، تخت خواب، بخاری، ماشین لباس شویی، ماشین ظرفشویی و … با استفاده از نایلون های حباب دار سه بعدی انجام می شود.

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت: آشنایی یونولیت و کاربردهای آن

یونولیت با توجه به ساختار خود برای بسته بندی بسیار مناسب است. چرا که این ماده به صورت سبک و متخلخل است. فیبر سفید که نام دیگر یونولیت است در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می گیرد. یونولیت دارای ویژگی های مختلفی مانند وزن اندک، خاصیت عایق صوت بالا، خاصیت عایق ضربه گیر، خاصیت عایق حرارت بسیار زیاد و … است.

یونولیت در انواع مختلفی شامل یونولیت سقفی، یونولیت دیواری، یونولیت بسته بندی، یونولیت حبه قندی، یونولیت کروی و … تولید می شوند که هر یک با خصوصیاتی ساخته می شوند. یونولیت بسته بندی با دانسیته مناسبی تولید می شود تا در برابر فشار و ضربه دارای مقاومت ایده آل باشد و بتواند از محصولات بسته بندی شده با خود مراقبت کند. اگر یونولیت فاقد استحکام بالایی بود، در ساختمان سازی مورداستفاده قرار نمی گرفت.

مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت به صورت دقیق

– هر یک از این متریال می تواند برای محافظت مورداستفاده قرار بگیرد.

– از نایلون های حباب دار معمولاً برای بسته بندی ظروف شکستنی در اندازه کوچک تا متوسط استفاده می شود. این نایلون ها به دور لوازم یا اسباب پیچیده می شوند و کاملاً آنها را کاور می کنند. اما برای بسته بندی ظروف شکستنی بزرگ حتماً باید از یونولیت استفاده کرد.

– مقاومت یونولیت از نایلون حباب دار بیشتر است. همین مسئله سبب می شود که برای بسته بندی لوازم بسیار حساس در برابر ضربه، از یونولیت استفاده کنند و آن را به نایلون حباب دار ترجیح دهند. اما اگر حساسیت لوازم زیاد نیست، می توان از نایلون حباب دار استفاده نمود.

– یونولیت برای بسته بندی لوازم مختلف به فرم دهی و برش دادن نیاز دارد. اما نایلون های حباب دار به اقدام خاصی نیاز ندارند و به سادگی قابل استفاده هستند.

– در مقایسه نایلون حباب‌دار و یونولیت باید به قیمت آنها توجه نمود. هر دوی این متریال، ارزان قیمت هستند و برای بسته بندی، اقتصادی هستند. حال با توجه به اینکه محصول موردنظر برای بسته بندی چیست و چه ویژگی هایی دارد، باید گزینه مقرون به صرفه تر را انتخاب نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...