وزن سقف تیرچه بلوک با یونولیت نسبت به بسیاری از انواع سقف ها، کمتر است که این مسئله به دلیل سبکی یونولیت به کار رفته در آن، می باشد.

سقف تیرچه بلوک، نوعی دال یا پست بند یکطرفه می باشد که دارای تیر موازی T مانند و در فاصله مشخصی از یکدیگر می باشد و بلوک هایی سیمانی، سفالی یا یونولیتی در خود دارد. اجزای مهم این سقف شامل تیرچه، آرماتور، میلگرد، بتن، کلاف میانی و … می باشد.

آیا سقف تیرچه بلوک پلی استایرن سبک است؟

تیرچه بلوک و پلی استایرن، از بهترین مصالح ساختمانی هستند که در صنایع ساختمان سازی به کار می روند. وزن این سقف با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. امروزه برای اجرای سقف ساختمان ها، به دنبال استفاده از متریالی هستند که وزن سقف را کاهش دهند. سبک سازی سقف سازه ها، مزایای بسیار زیادی دارد.

کاهش وزن سقف و برقراری ایمنی سقف باید با استفاده از میزان مشخصی صورت بگیرد تا در نهایت، بنای اصلی متأثر از فشار و دما باشد. از فاکتورهای مهم تعیین وزن سقف می توان طول و پهنای سازه، شیب سقف، نوع مصالح به کار رفته، کیفیت یونولیت و … را نام برد.

در حوزه ی ساخت و ساز با پژوهش های روز افزون بر کاربرد مصالح جدید مانند سقف تیرچه بلوک با یونولیت به دنبال کاهش وزن سقف می باشند تا به دستاوردهای مهمی دست پیدا کنند. این مصالح ضمن هسته خالص از بافت سلولی ویژه ای برخوردار می باشد. به همین دلیل در میزان مقاومت و پایداری سازه ها مؤثر است. سقف تیرچه بلوک با یونولیت با وجود اینکه وزن اندکی دارد، اما استحکام بسیار زیادی دارد. بنابراین نه تنها وزن سقف تیرچه بلوک با یونولیت موجب انتخاب این روش برای اجرای سقف سازه ها شده است، بلکه ویژگی های مثبت دیگر این سقف در محبوبیت آن اثرگذار است.

بیشتر بخوانید

خرید یونولیت

در اینکه وزن این سقف نسبت به بسیاری از سقف های دیگر کمتر است، هیچ شک و تردیدی نمی باشد. برای اجرای پروژه هایی که وزن سازه برای آنها مهم است و به سبک سازی سازه اهمیت زیادی داده می شود، بهتر است سقف تیرچه بلوک با پلی استایرن انتخاب شود. این سقف، تأمین کننده امنیت و استحکام سازه شما خواهد بود.

وزن سقف تیرچه بلوک با یونولیت چقدر است؟

مواردی مانند ضخامت تیرچه، ارتفاع تیرچه، نوع یونولیت و … تعیین کننده وزن سقف هستند. در مجموع، تحقیقاتی که صورت گرفته است نشان می دهد که عملکرد سقف تیرچه بلوک با پلی استایرن بسیار مناسب است. وزن یک متر مربع از این سقف حدود 25 الی 30 کیلوگرم است.

وزن این سقف باید کنترل گردد تا ضمن برقراری امنیت سازه، نوع و ضخامت یونولیت را مشخص کنند. برای محاسبه وزن سقف باید مواردی مانند بدنه آهنی تیرچه، سیمان، آب و … را درنظر گرفت تا تغییر وزن کنترل شود و وزن سقف در یک رنج ایده آل و استاندارد باشد.

آیا وزن سقف تیرچه بلوک با یونولیت تحمل سازه های آپارتمانی را دارد؟

وزن سقف تیرچه با یونولیت نسبت به سازه های بتنی پایین تر است. اما اینگونه نیست که گمان کنید وزن اندک این سازه موجب شکستگی و ضعف این سقف است. این سقف دارای استقامت و استحکام خوبی است. به همین دلیل کاملاً تحمل وزن سازه های آپارتمانی را دارا می باشد.

با بهره گیری از این سقف می توان به استقامت، مقاومت، ایمنی و کیفیت موردانتظار در سازه های آپارتمانی دست پیدا کرد. بنابراین سقف تیرچه بلوک با پلی استایرن برای احداث سازه های آپارتمانی (مجتمع های مسکونی و برج ها) مناسب می باشد.

نکته مثبت درباره سقف تیرچه بلوک با پلی استایرن این است که بسیار سریع اجرا می شود. لذا پروژه های آپارتمانی با سرعت و کیفیت بالایی اجرا می شوند. همچنین هزینه اجرای سقف آپارتمان ها با این روش، بسیار مناسب است.

مزایای انتخاب سقف تیرچه پلی استایرن

وزن سقف تیرچه بلوک با یونولیت ، تنها یک مزیت این سقف است. سقف تیرچه بلوک با پلی استایرن دارای مزایا و ویژگی های مثبت دیگری است:

عوامل مؤثر در انتخاب نوع سقف با هدف کاهش بار مرده

روش های سنتی اجرای سقف دیگر پاسخگوی اجرای سقف سازه های امروزی نمی باشد. سقف یک سازه، اثر زیادی در انتقال نیروهای قائم و افقی ناشی از وزن مرده سقف، سربارها و نیروهای باد و زمین لرزه به تیرها و ستون ها و دیوارهای باربر دارند. وزن سقف تیرچه بلوک با یونولیت باید در حد استانداردی باشد تا ضمن تأمین استحکام و مقاومت سازه موجب سبکی سازه ها شود.

روش های مختلفی برای اجرای سقف وجود دارند که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند. در انتخاب نوع سقف باید به وزن سقف، کاهش یا عدم کاهش مصرف بتن و فولاد در اثر انتخاب آن سقف، ارتقاء کیفیت سازه و … توجه نمود. با توجه به پارامترهای مهم سقف باید به انتخاب یکی از روش های اجرای سقف مانند تیرچه یونولیت، دال تخت، عرشه فولادی، سقف پیش تنیده، سقف پلی استایرن و … اقدام نمود. سازه ای که دارای وزن کمتری باشد، در مقابل زمین لرزه به ارائه عکس العمل بهتری پرداخته و خسارت کمتری را بر جای می گذارد. لذا توجه به وزن سازه در انتخاب سقف سازه بسیار مهم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...