چگونه از شر یونولیت اضافی و ضایعات خلاص شوم ؟ راهکار مناسبی برای رهایی از شر ضایعات یونولیتی در اختیار شما قرار می دهیم.

صنایع و کسب و کارهای مختلفی از یونولیت استفاده می کنند که این مسئله منجر به تولید حجم قابل توجهی از ضایعات می شود. برای افرادی که در این صنایع و کسب و کارها فعالیت دارند ، رهایی از شر ضایعات یونولیتی یک دغدغه بزرگ است.

زیرا نگه داشتن این ضایعات تا حدودی دردسرساز است. ضایعات یونولیتی به دلیل سبکی خود با کوچکترین وزش بادی به این سو و آن سو می روند و محیط را شلوغ و نامرتب می کنند. ضایعات یونولیتی ، سبک هستند اما حجم زیادی را اشغال می کنند. به همین دلیل نگهداری طولانی مدت آنها دشوار است. پس رهایی از شر ضایعات یونولیتی در اولین فرصت ، بسیار مهم است. اگر ضایعات یونولیتی خود را به خریداران آنها بفروشید ، به آسان ترین و سریعترین راه می توانید از شر آنها خلاص شوید.

چگونه از شر یونولیت اضافی و ضایعات خلاص شوم و آنها را دفع کنم ؟

سوزاندن ، دفن کردن ، انبار کردن و سایر روش های دفع زباله ، هر یک مشکلاتی را بوجود می آورند. از عواقب بسیار بد این روش های دفع زباله می توان به آلودگی محیط زیست اشاره کرد. محیط زیست ، نه تنها برای انسان ها بلکه برای سایر موجودات زنده مهم است. بنابراین نباید نسبت به سلامت آن بی تفاوت بود.

بهترین روش برای رهایی از شر ضایعات پلاستوفومی که هیچگونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند ، بازیافت آنها است. بازیافت ، به معنای استفاده دوباره از محصولات مختلف برای تولید همان محصولات و یا سایر محصولات می باشد.

بازیافت ، چندین نتیجه مهم دارد که شامل صرفه جویی در مصرف منابع طبیعی ، صرفه جویی در مصرف انرژی و صرفه جویی در استفاده از فضا ( به علت نیاز کمتر به فضا برای دفن ضایعات ) می باشد.

بهترین پاسخی که می توانیم به پرسش چگونه از شر یونولیت اضافی و ضایعات خلاص شوم بدهیم ، بازیافت است. با بازیافت ضایعات قابل بازیافت می توان مانع از اتلاف سرمایه های ملی شد. با بازیافت این ضایعات می توان از ورود آلاینده ها به هوا به سبب عدم سوزاندن آنها ، جلوگیری کرد.

توجه به اهمیت بازیافت ضایعات پلاستوفومی در انواع و ابعاد گوناگون

ضایعات پلاستوفومی باید بازیافت شوند تا به مزایای بازیافت آنها دست پیدا کرد. اگر برای تولید هر محصولی از مواد بازیافتی یونولیتی استفاده شود ، هزینه تولید محصول تا حدود چندین درصد پایین خواهد آمد. پس بازیافت یونولیت به سبب مزایای اقتصادی که دارد ، اهمیت دارد.

برای بازیافت ضایعات یونولیت هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. هر ضایعات یونولیتی در هر ابعاد و اندازه ای را می توان در هر نوعی بازیافت کرد. ضایعات یونولیتی کوچک و بزرگ ، ضایعات یونولیت ساختمان سازی و بسته بندی ، ضایعات یونولیتی استفاده شده یا استفاده نشده و … را می توان بازیافت نمود. صنعت بازیافت طی سالهای اخیر ، پیشرفت زیادی داشته است. لذا امکان بازیافت هر نوع ضایعاتی وجود دارد اما تنها محدودیت موجود ، عدم امکان ضایعات یونولیتی سوخته شده است.

چگونه از شر یونولیت اضافی و ضایعات خلاص شوم و به طبیعت آسیب نزنم ؟

ضایعات یونولیتی را باید به مراکز بازیافت انتقال داد تا به درستی بازیافت شوند و قابل استفاده مجدد در تولید شوند. ساختار یونولیت به گونه ای است که متشکل از دانه های کروی شکل می باشد. مواد اولیه یونولیت را تحت پروسه پلیمریزاسیون و قالب گیری به مواد موردنظر تبدیل می کنند. تولیدکنندگان برای بازیافت این ضایعات ، دو راه پیش روی خود دارند که یکی بازیافت سرد و یکی بازیافت گرم می باشد.

چه روش بازیافت سرد و چه روش بازیافت گرم موردنظر تولیدکنندگان باشد ، باید ضایعات پلاستوفومی را جمع نموده و تفکیک کرد. در بازیافت سرد حتماً باید این مواد را تا حد مشخصی خرد نموده و توسط دستگاه هایی ، خاک آنها را در بیاورند. این خاک نیازمند کیسه هایی جهت نگهداری است.

چگونه از شر یونولیت اضافی و ضایعات خلاص شوم ؟ با بازیافت به روش گرم و سرد می توان این ضایعات را به مواد اولیه مرغوبی تبدیل کرد. برای بازیافت به روش گرم باید مواد ضایعاتی را درون محفظه های بازیافت فرستاده و آنها را تا یک اندازه معین ، فشرده سازی کنند. پس از اینکه فشرده سازی با موفقیت انجام شد ، ضایعات حرارت دیده را درگیر فرآیند انبساط نموده و سپس آنها را آب می کنند. مواد بدست آمده از این عملیات ، برای تولید مواد مختلفی قابل استفاده می باشد.

نکته ای که در هر دو روش بازیافت باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ضایعات جمع آوری شده را به دقت بررسی نموده و آنهایی که سوخته هستند و قابلیت بازیافت را ندارند ، جدا کرده و مانع از ورودشان به چرخه بازیافت شوند.

بیشتر بخوانید: کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

وسایل و محصولات تولیدی با مواد بازیافتی یونولیتی

چگونه از شر یونولیت اضافی و ضایعات خلاص شوم و از آنها استفاده مفیدی کنم ؟ اگر از ضایعات یونولیتی به درستی استفاده شود ، متریال اولیه مرغوبی بدست می آید که برای تولید لوازم و محصولات مختلفی ، قابل استفاده می باشد.

انواع قاب های دکوری ، قاب های آیینه و ساعت ، لوازم تحریر ، جعبه های بسته بندی ، لوازم پوششی ، اسباب بازی ، درب و پنجره و … را می توان با مواد بازیافتی یونولیتی به صورت باکیفیت تولید نمود. برای مبل سازی ، خودروسازی ، هواپیماسازی و … می توان از این مواد استفاده نمود و صرفه جویی زیادی در هزینه ها کرد.

هدف از بازیافت یونولیت های اضافی ، پرتی ، ضایعاتی و …

چگونه از شر یونولیت اضافی و ضایعات خلاص شوم و انواع یونولیت های بی استفاده را بازیافت کنم ؟ هرگونه یونولیتی که دیگر کارایی موردنظر را ندارد را می توان بازیافت کرد. هدف از بازیافت این یونولیت های بی استفاده ، همان دستیابی به نتایج مهمی مانند سلامت کره زمین ، تمیزی هوا ، کاهش هزینه ها ، صرفه جویی در مصرف انرژی ، عدم نیاز به فضای زیاد برای دفن زباله یا انبار کردن آنها و .. می باشد. هر یک از این نتایج ، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...