وسایل مناسب بسته‌بندی و اسباب‌کشی باید دارای خصوصیات مختلفی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار، رطوبت و … باشد.

یکی از مسائل مهم که در ارتباط با جابه جایی وسایل و محصولات مختلف باید موردتوجه قرار بگیرد، نحوه بسته بندی آنها است که تضمین کننده سلامت آنها می باشد. بسته بندی وسایل و محصولات در زمان اتمام فرآیند تولید در کارخانه و همچنین در زمان اسباب کشی، صورت می گیرد. چندین وسیله مناسب برای بسته بندی انواع وسایل و محصولات را بررسی می کنیم.

کاغذ بسته بندی برای بسته بندی

یکی از وسایل مناسب بسته‌بندی و اسباب‌کشی ، کاغذ بسته بندی می باشد. کاغذهای بسته بندی شامل روزنامه، کاغذ باطله ، کاغذهای بلااستفاده و … می باشند. کاغذها به خوبی می توانند برای پیچش ظروف مورداستفاده قرار بگیرند تا مانع از شکستن و آسیب دیدن آنها شوند. کاغذ نه تنها برای پیچش دور ظروف مناسب است، بلکه برای پر کردن فضاهای خالی و ظروف توخالی مناسب است. کاغذ، هم گزینه اقتصادی و هم گزینه مقاوم برای بسته بندی وسایل و محصولات مختلف می باشد.

در اسباب کشی از کاغذ بسیار استفاده می شود. همچنین کارخانه ها از کاغذ برای بسته بندی تجهیزات خود استفاده می کند. البته کاغذها در برابر ضربه و فشار مقاومت زیادی ندارند و صرفاً برای ممانعت از تماس لوازم با یکدیگر و لب پریدگی و ترک خوردگی آنها مورداستفاده قرار می گیرد.

در استفاده از وسایل مناسب بسته‌بندی و اسباب‌کشی باید به طرز استفاده از آنها توجه داشت. برای مثال کاغذها باید به گونه ای دور لوازم پیچیده شود که هیچ قسمت از آنها بیرون نماند. با توجه به حساسیت وسیله می توان از چندین لایه کاغذ استفاده نمود تا محافظت بیشتری از آنها به عمل بیاید. اگر نیاز است می توان به منظور مراقبت بیشتر، از چسب نواری استفاده کرد. حتماً باید فضاهای خالی کارتن را با کاغذ پر کرد.

نایلون های حباب دار، محافظت و تمیزی وسایل

نایلون های حباب دار برای محافظت از وسایل و محصولات مختلف از آلودگی ها و ضربات و فشار، مناسب هستند. این نایلون های حباب دار از حباب های پلاستیکی کوچک دارای هوا برخوردار هستند که ضربه را تا حدی دفع می کنند. نایلون های حباب دار از وسایل مناسب بسته‌بندی و اسباب‌کشی می باشند که به خوبی می توانند سلامت وسایل و محصولات را در حین جابجایی ضمانت کنند.

این نایلون ها دارای ویژگی های بسیار خوبی هستند که یکی از آنها، سبکی آنها است. به طور کلی متریال بسته بندی باید به گونه ای باشند که وزن کارتن را زیاد نکنند. قدرت ضربه گیری این نایلون ها بسیار خوب است. نایلون های حباب دار ممکن است در کنار کاغذ به کار بروند. در این شرایط نایلون های حباب دار در پیرامون محصولات و کاغذها برای پر کردن فضاهای خالی به کار می روند.

یونولیت، از وسایل مناسب بسته‌بندی و اسباب‌کشی

یونولیت بیشتر برای بسته بندی محصولات تولیدی کارخانه ها به کار می رود. پلاستوفوم یا یونولیت در اندازه ها و کیفیت های مختلفی تولید می شوند. گاهی این ماده برای اسباب کشی هم مورداستفاده قرار می گیرد. یونولیت ها دارای ویژگی های بسیار خوبی مانند نرمی و انعطاف پذیری زیاد، قیمت ارزان، مقاومت بسیار بالا، عایق بسیار خوب و … هستند و همین موارد سبب شده است که کارخانه داران از آنها برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنند.

یونولیت، بدون شک از بهترین وسایل مناسب بسته‌بندی و اسباب‌کشی است که خرید آن به سبب فراوانی مواد اولیه آن، راحت است. یونولیت برای بسته بندی به شکل های مختلف مورداستفاده قرار می گیرد. گاهی از یونولیت برای پر کردن فضاهای خالی و گاهی به صورت ضربه گیر از آن استفاده می شود. وسایل نفیس و ارزشمند را می توان با استفاده از یونولیت بسته بندی نمود.

یکی از انواع یونولیت که برای اسباب کشی بسیار کاربردی است، یونولیت حبه قندی می باشد. این یونولیت ها به صورت مکعب های کوچک هستند و به صورت کیلویی قابل خریداری هستند. با یونولیت حبه قندی این امکان را خواهید داشت که فضاهالی خالی و داخل ظروف را پر کنید و آنها را فیکس و مقاوم کنید.

انواع فوم برای بسته بندی کالاها و لوازم گوناگون

فوم، از وسایل مناسب بسته‌بندی و اسباب‌کشی می باشد. فوم های قابل استفاده برای بسته بندی و اسباب کشی در چندین مدل شامل فوم رولی، کیسه فومی، حفاظ فومی، لایه فومی و … وجود دارند. فوم ها برای محافظت از اشیاء و کالاهای مختلف مناسب هستند. حتی اشیاء و کالاهای بسیار حساس و گران قیمت را می توان با فوم ها بسته بندی نمود.

فوم های رولی می تواند برای بسته بندی لوازم بزرگ به کار روند. بسته بندی با فوم ها بسیار آسان است و هر شخصی به راحتی می تواند این کار را انجام دهد. برای بسته بندی با فوم، وسیله مختلف را درون کیسه قرار داده و از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشید. فوم ها نیز از متریال به صرفه بسته بندی هستند.

کیت های بسته بندی تخصصی

این کیت ها از دیگر وسایل مناسب بسته‌بندی و اسباب‌کشی هستند که توانایی خوبی در محافظت از کالاها و لوازم گوناگون دارند. اما کیت های بسته بندی تخصصی دارای قیمت بالایی هستند و نسبت به سایر متریال بسته بندی، گران تر هستند.

کیت های بسته بندی برای بسته بندی لوازم آشپزخانه بسیار مناسب هستند و از آنها به خوبی مراقبت می کنند تا در اثر تکان و ضربه دچار آسیب دیدگی نشوند. قرارگیری مقواهای تقسیم کننده در فضای داخلی کیت، موجب تفکیک ظروف و عدم امکان برخورد آنها با یکدیگر می شود.

فیلم استرج، از وسایل مناسب بسته‌بندی و اسباب‌کشی

فیلم استرج از جنس پلاستیک نازک می باشد که عمدتاً به اسم سلفون شناخته می شود. ویژگی خوب این متریال، حالت کششی و چسبندگی است. این فیلم ها در پیرامون وسایل مختلف قرار می گیرد. این متریال معمولاً سفید و شفاف می باشد و به خوبی می تواند از آسیب دیدن اشیاء به ویژه اشیاء نوک تیز جلوگیری کند. تمامی بخش های محصول با بسته بندی توسط فیلم استرج پوشانده می شود. برای بسته بندی کردن اشیاء با فیلم های استرج بهتر است دو نفری اقدام کنید. در بسته بندی با فیلم استرج توجه داشته باشید که هر لایه باید تا اندازه ای روی لایه قبلی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...