کندوی یونولیتی از کندوهای مدرن به حساب می آید که استفاده از آنها نسبت به کندوهای قدیمی، مزایای بسیار زیادی دارد.

بر خلاف گذشته، کندوهای متعددی تولید شده اند که دارای ویژگی های بسیار خوبی هستند. هر یک از این کندوها برای تأمین نیازهای زنبورداران، مناسب هستند.

کندوی زنبور عسل چیست؟

زنبور عسل در جایی به عنوان کندوی زنبور عسل تولید می شود و پرورش پیدا کرده و محصول ارزشمندی به نام عسل تولید می کند. زنبوری نمی تواند بدون کندو به زندگی خود ادامه دهد و عسل تولید کند. بنابراین کندو برای زنبور اهمیت زیادی دارد و عدم وجود آن را نمی توان تصور کرد. زنبورهایی که به هر دلیل از کندو خارج شوند، سریعاً پروسه ساخت کندوی جدید را شروع می کنند. این پروسه کاملاً طبیعی و به اذن خدای بزرگ صورت می گیرد. ملکه زنبور به صورت غریزی در جستجوی محلی برای زندگی زنبورها می باشد.

انواع کندوها کدامند؟

کندوی یونولیت ، یکی از کندوهای جدید است که از دسته کندوهای مدرن می باشد. کندوهای زنبور عسل در چندین نوع شامل کندوهای طبیعی، کندوهای بومی و کندوهای مدرن وجود دارند.

کندوهای طبیعی، بدون دخالت انسان بوجود می آیند. زنبورهای عسل، این کندوها را درست می کنند. کندوهای طبیعی در جنگل ها و محیط های طبیعی دیده می شوند. بنابراین در گلخانه ها و باغ ها و … نمی توان انتظار دیدن کندوهای طبیعی را داشت.

کندوهای سنتی شامل کندوهای تنه درختی، سبدی، کدویی و گلی و کوزه ای می باشند که در تمامی کشورهای مختلف جهان به ویژه ایران مورداستفاده قرار می گیرند. کنترل این کندوها کمی دشوار است و به همین دلیل امروزه کمتر از این کندوها استفاده می شود. اگر بر روی کندوهای زنبور عسل نتوان کنترل خوبی داشت، احتمال از بین رفتن سرمایه زنبورداران وجود دارد.

کندوهای مدرن که همان کندوهای جعبه ای هستند و کندوی یونولیتی جزء آن به حساب می آیند، چندین سال است که به صنعت زنبورداری ورود کرده اند. کندوهای مدرن ممکن است از جنس یونولیت، چوب و پلاستیک باشند. امروزه اغلب زنبورداران تمایل دارند که از کندوهای مدرن استفاده کنند. اغلب این کندوها دارای قالب های متحرک هستند.

سود بیشتر با تجهیزات جدید زنبورداری

اخیراً ابزارها و امکانات متعددی برای زنبورداری به بازار ورود کرده اند که زنبورداری را آسان تر کرده است و امکان دستیابی به نتایج بهتر را فراهم کرده اند. با وجود این تجهیزات و امکانات می توان بازدهی زنبورداری را افزایش داد. در صورتیکه زنبوردار بخواهد به بالاترین میزان سوددهی و اثرگذاری در زنبورداری برسد، باید از جدیدترین امکانات روز زنبورداری استفاده کند. مزیت استفاده از ابزارهای جدید این است که کنترل همه جانبه ای بر روی زنبورها صورت می گیرد تا در صورت وجود مشکل بتوان سریعاً اقدام لازم را انجام داد. یکی از تجهیزات جدیدی که اخیراً در زنبورداری استفاده می شود، کندوی دادنت است که در اندازه بزرگی تولید می شود و بسیار پیشرفته است.

آشنایی با کندوی یونولیتی

کندوهای یونولیت، سازه هایی هستند که زنبورها را در خود جای می دهند. استفاده از این کندوها با چندین هدف شامل مشاهده زنبورها در حین کارشان، گرده افشانی باغ ها و تولید عسل انجام می شود. این کندوها از یونولیت درست می شوند و با یک استراتژی بسیار خوب به سکونت زنبورها کمک می کنند.

این کندوها، قابل جابه جایی هستند و با دقت زیادی بعد از یک طراحی بسیار حرفه ای، ساخته می شوند. کندوها، فراتر از یک خانه ساده برای زنبورها می باشند. هر یک از انواع کندوها از مزایا و معایبی برخوردار هستند که یکی از کندوهایی که بیشترین مزیت و کمترین ایراد را دارد، کندوی پلاستوفومی می باشد. این کندوها به خوبی می توانند شرایط را برای پرورش زنبور عسل، سکونت آنها و تولید عسل فراهم کنند.

ویژگی های بسیار خوب کندوی یونولیتی

این کندوها دارای چندین ویژگی بسیار مهم هستند که مهمترین آنها شامل وزن اندک، دوام و ماندگاری بسیار زیاد، مقاومت بالا در برابر رطوبت، برخورداری از مخزن تغذیه ایده آل، راندمان حرارتی خوب و … است. همچنین به دلایل دیگری استفاده از این کندوها توصیه می شود:

انتخاب بهترین کندوی زنبور

کندوی یونولیتی بی شک، یکی از بهترین کندوهای زنبور عسل می باشد که امکانی را در دسترس زنبورداران قرار می دهد تا عسل را جمع آوری نموده و بدون اینکه کندو خراب شود، دسترسی به زنبورها را امکان پذیر می کند. زنبورداران باید با توجه به بودجه و هزینه ای که برای شروع کار خود درنظر گرفته اند به انتخاب بهترین امکانات زنبورداری اقدام کنند. زنبورداران در زمان انتخاب کندوی زنبور عسل باید به تسهیل در بلند کردن کندوها، طراحی مناسب کندوها، مقاومت کندوها، دوام کندوها و سایر موارد توجه داشته باشند تا انتخاب ایده آلی داشته باشند. کندوهای یونولیت دارای تمامی این ویژگی های خوب هستند و بهترین انتخاب برای زنبورداران عزیز خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...