گلدان یونولیتی گل رز ، دارای جنس مقاومت و مستحکمی است و با توجه به قیمت مناسبی که دارد برای پرورش گل رز بسیار مناسب می باشد.

گل رز (Rose)، یکی از زیباترین گل ها است که علاقه زیادی به خرید آن وجود دارد. زیبایی هر گلفروشی به داشتن گل های رز است. این گل زیبا و جذاب برای پرورش و رشد ایده آل به امکاناتی نیاز دارد که شامل محل مناسب برای کاشت، کود باکیفیت، خاک مناسب، نور و آب کافی و … می باشد. گل رز، سال های زیادی است که کشت می شود و دارای تاریخچه طولانی است.

آشنایی با انواع گل رز

گلدان یونولیتی گل رز می تواند برای کشت انواع این گل ها مورداستفاده قرار بگیرد. گل های رز را بر پایه رشد خود به گل رز رونده و گل رز مینیاتوری تقسیم می کنند. همچنین این گل ها با توجه به هیبریدها شامل گل رز وحشی یا خودرو، گل رز باغ قدیمی، گل رز قدیمی و … می باشند. انواع گل رز بر اساس رنگ و نشانه شامل گل رز قرمز، گل رز آبی، گل رز سیاه، گل رز صورتی، گل رز سفید، گل رز بنفش، گل رز زرد، گل رز نارنجی و … می باشند که محبوب ترین آنها، گل رز قرمز می باشد.

انواع روش های تکثیر گل رز

از دو روش می توانید استفاده کنید تا گل رز را در گلدان یونولیتی گل رز بکارید و شاهد پرورش و رشد آن باشید:

تکثیر توسط بذر: برای کشت رز به این روش باید بذر رز را خریداری نمود. بذرها را در لیوان پلاستیکی یا محفظه دیگر گذاشته و برای چندین هفته در یخچال بگذارید. سپس بذرها را خارج کرده و یک گلدان پلاستوفومی که انتهای آن حفره دارد، را آماده کنید. تا نصف گلدان را از خاک مناسب پر کنید. بذرها را بر روی خاک قرار دهید کمی آن را فشار دهید تا داخل خاک برود. کمی به آن آب دهید و سپس آن را در یک مکان مناسب قرار دهید. به نور، دما، آب، کود و سایر نیازهای گل رز توجه داشته باشید تا بذر گل رز به خوبی رشد کند.

قلمه زدن گل رز: گلدان یونولیتی گل رز برای کشت گل رز به روش قلمه زدن مناسب می باشد. برای کشت گل رز به این روش باید محیط سایه ای را انتخاب کنید. قلمه گل رز نباید در معرض تابش شدید آفتاب قرار بگیرد تا خشک نشود. پس از قلمه زدن باید قلمه ها را بلافاصله در گلدان بکارید. حتماً یک قیچی باغبانی تمیز داشته باشید و آن را به خوبی ضدعفونی کنید. یک لیوان یا یک سطل برای مرطوب نگه داشتن قلمه ها انتخاب کنید. قلمه ها را به اندازه 15 سانتی متر برش زده و برگ های پایینی آن را جدا کنید. این قلمه را داخل آب ولرم گذاشته و بعد از چندین ثانیه، آن را درون ظرف هورمون ریشه زایی بگذارید. بستر مناسب را آماده کنید. ته این بستر را سوراخ کنید و قلمه ها را داخل آن بگذارید. سپس بستر را در مکان مناسب قرار دهید و به نکات نگهداری آن توجه داشته باشید.

گلدان یونولیتی گل رز چیست؟

این گلدان برای کاشت انواع گل و گیاهان از جمله گل رز کاربرد دارد. جنس این گلدان از یونولیت که ماده ای سبک و بی اثر می باشد، است که از ویژگی های مثبت متعددی برخوردار است. ویژگی های این گلدان یونولیتی سبب شده است که بسیاری از باغداران و گلخانه داران و کسانی که به پرورش گل و گیاه اقدام می کنند، از آنها برای کشت گل و گیاه موردنظر خود استفاده کنند.

انواع بذرها و قلمه های گل رز را می توان داخل این گلدان قرار داد تا در بهترین شرایط، رشد کنند. هر یک از این گلدان ها، زمینه رشد چندین شاخه گل رز را فراهم می کنند. امروزه در گلخانه های متعددی در سراسر دنیا از گلدان های یونولیتی برای پرورش گل و گیاهان استفاده می کنند. باغداران و گلخانه دارانی که از این گل ها برای کشت گل و گیاه استفاده می کنند، از نتیجه کار بسیار راضی هستند که این مسئله نشان می دهد گلدان های یونولیتی برای پرورش گل و گیاهان تا چه اندازه عالی هستند. حتی می توان از این گلدان ها برای کاشت گل و گیاه در منازل استفاده نمود.

ویژگی های گلدان یونولیتی گل رز

قیمت گلدان‌های پلاستوفومی مخصوص گل رز

این گلدان ها، گزینه به صرفه ای برای کشت گل رز می باشند که دارای ویژگی های بسیار خوبی می باشند. گلخانه داران و باغ داران با انتخاب گلدان یونولیتی گل رز در هزینه های خود بسیار صرفه جویی می کنند. این صرفه جویی در شرایطی رخ می دهد که هرگز از کیفیت کشت گل و گیاه کاسته نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...