یونولیت برای بسته بندی قطعات خودرو به دلیل مقاومت بسیار بالای آن در برابر ضربه و فشار، مورداستفاده قرار می گیرد.

یکی از متریالی که برای بسته بندی اجزای ماشین به کار می رود، یونولیت می باشد. یونولیت یا پلاستوفوم از خصوصیات بسیار خوبی برخوردار است که آن را از هر ماده دیگری برای بسته بندی مناسب تر کرده است.

نتایج و شواهد نشان می دهد که محصولات بسته بندی شده با یونولیت کاملاً صحیح و سالم به مقصد موردنظر می رسند و به کوچکترین مشکل یا آسیب دیدگی دچار نمی شوند. به همین دلیل برای بسته بندی اجزاء و لوازم یدکی های ماشین هم، یونولیت را انتخاب نموده اند. دلایل استفاده از پلاستوفوم برای بسته‌بندی قطعات ماشین را بررسی می کنیم.

استفاده از یونولیت برای بسته بندی قطعات خودرو

یونولیت یا Jonulite ، ماده ای سبک و صد درصد بی اثر است که به دلیل ویژگی هایی که دارد برای بسته بندی اجزای ماشین به کار می رود. یونولیت، نوعی پلیمر سفیدرنگ می باشد که به دلیل عایق رطوبت و دما بودن برای بسته بندی لوازم و اجزای ماشین، بسیار مناسب است.

با توجه به ابعاد و اشکال لوازم و قطعات ماشین که قصد تولید یونولیت بسته بندی آن را دارند، ماده یونولیت را داخل قالب ریخته و منبسط می کنند. پلی استایرن حاصل فرآورده های پتروشیمی می باشد که از دانسیته متفاوتی برخوردار است. پلاستوفوم بسته بندی لوازم یدکی های ماشین را با توجه به ضرورت مقاومت بالای آن، در دانسیته قابل قبولی تولید می کنند.

یونولیت فوم پرکننده خودرویی

یونولیت برای بسته بندی قطعات خودرو باید کیفیت لازم را داشته باشد. تولید چنین یونولیتی از دیگر یونولیت ها به مراتب سخت تر است. برای تولید چنین یونولیتی به کنترل های دقیقی نیاز است. برای تولید سایر یونولیت های بسته بندی، به این کنترل ها نیازی نیست. مزیت استفاده از این یونولیت ها این است که هزینه اندکی دارد و با کمترین هزینه می توان انواع یونولیت های فوم پرکننده خودرو و یونولیت های بسته بندی قطعات ماشین را تولید کرد.

ضرورت بسته‌بندی لوازم یدکی ماشین

استفاده از یونولیت برای بسته بندی قطعات خودرو ، یک ضرورت است. هنگامی که لوازم یدکی های خودرو را تولید می کنند، حتماً از وسایل مناسبی برای بسته بندی آن استفاده می کنند. زیرا از کارخانه تا فروشگاه یا محل سفارش محصول، فاصله زیادی است و قطعاً خطراتی محصول را تهدید می کند. کافیست یکی از کارتن های لوازم یدکی های خودرو از دست یا خودرو رها شود و نقش زمین شود. در این حالت حتماً قطعه موردنظر شکسته و یا کارایی خود را از دست می دهد.

بنابراین باید فکر اساسی برای بسته بندی این قطعات نمود. یونولیت با مزایایی که دارد می تواند احتمال آسیب دیدگی قطعات خودرو را به صفر برساند. بنابراین خسارتی متوجه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این محصولات نخواهد بود.

کدام روش مناسب بسته‌بندی لوازم یدکی ماشین است؟

استفاده از یونولیت برای بسته بندی قطعات خودرو ، مناسب ترین راهکاری است که سلامت آنها را تضمین می کند. گزینه های مختلفی برای بسته بندی اجزاء و قطعات ماشین وجود دارد که بهترین آنها یونولیت است. زیرا یونولیت هم دارای کیفیت بالایی است و هم قیمت مناسبی دارد و هزینه های بسته بندی این قطعات را بسیار کاهش می دهد.

زمانی که یونولیت با استفاده از قالب های مخصوص ساخته می شود، کاملاً به صورت سفارشی برای بسته بندی قطعه موردنظر ساخته می شود. این مسئله سبب می شود که قطعه موردنظر به صورت کاملاً فیکس داخل کارتن یا جعبه قرار بگیرد و اصلاً جابه جایی نداشته باشد. بنابراین، احتمال صدمه دیدن آن بسیار اندک خواهد بود. اگر تولیدکننده ای برای بسته بندی قطعات و لوازم یدکی های تولیدی خود از یونولیت استفاده نمی کند، حتماً باید در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

تولید یونولیت برای بسته بندی قطعات خودرو به صورت سفارشی

با توجه به اینکه یونولیت بسته بندی هر قطعه ای باید بر اساس شکل و ابعاد آن قطعه تولید شود، تولید یونولیت بسته بندی لوازم یدکی خودرو به صورت سفارشی انجام می شود. قطعه یا قطعات موردنظر را به کارخانه یونولیت ارائه دهید تا بر اساس آن، ساخت قالب یونولیت انجام شود و مواد یونولیت داخل آن قالب ریخته شده و به فرم دلخواه در بیاید. حتی یک قطعه مشترک خودروهای مختلف در ابعاد و اندازه مختلفی وجود دارند. بنابراین تولید یونولیت بسته بندی قطعات آنها به صورت مختلفی انجام می شود.

مزایای استفاده از یونولیت برای بسته بندی قطعات خودرو

یونولیت نسبت به سایر مواد مناسب برای بسته بندی لوازم یدکی خودرو، برتری هایی دارد:

– پلاستوفوم به خوبی می تواند ضربه و فشار را تحمل کند و موجب دفع این ضربات و فشارها شود تا آسیبی متوجه لوازم یدکی نشود.

– یونولیت ظاهر سفید رنگ و تمیزی دارد که بسته بندی لوازم یدکی را بسیار شیک و زیبا می کند. در چنین حالتی بسته بندی محصولات، مشتری پسند می شود و به برند مربوطه، اعتبار و شخصیت می دهد.

– یونولیت برای بسته بندی قطعات خودرو به دلیل قیمت پایینش، مقرون به صرفه است. حتماً تولیدکنندگان به دنبال روش هایی هستند که هزینه بسته بندی محصولات تولیدی آنها را کاهش دهد. یونولیت، بدین منظور کاملاً مناسب است.

– حمل و نقل قطعات و لوازم یدکی های ماشین که با یونولیت بسته بندی شده باشند، بسیار آسان است. زیرا وزن این جعبه ها آنچنان زیاد نیست. در واقع وزن این جعبه ها تقریباً معادل با وزن قطعات است. زیرا خود یونولیت، آنچنان وزنی ندارد.

– قطعات و لوازم یدکی های ماشین، با یونولیت سالم به مقصد خواهند رسید.

کلام آخر

یونولیت برای بسته بندی قطعات خودرو ، بهترین متریال است. زیرا یونولیت، امکان حک نوشته یا آرم را دارا می باشد. یونولیت می تواند به شکل های مختلف ساخته شود. ضایعات یونولیت پس از استفاده، قابل بازیافت است. بنابراین یونولیت، سلامت محیط زیست را تهدید نمی کند، البته به شرط آنکه جمع آوری شود و به مراکز بازیافت انتقال داده شود. بسیاری از کارخانه های بزرگ و خودروسازی های مطرح، از یونولیت به شکل های مختلف استفاده می کنند. استفاده از یونولیت بسته بندی، هیچ معایبی ندارد. توجه به کیفیت یونولیت بسته بندی لوازم یدکی خودرو، مسئله ای است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...