یونولیت یا پی وی سی برای سقف ؟ اگر شما هم تمایل دارید پاسخ این سؤال را بدانید به ادامه مطلب با دقت، توجه کنید.

مصالح ساختمانی مختلفی برای سقف سازه قابل استفاده هستند. سازندگان با بررسی ویژگی های مختلف مصالح ساختمان و سنجیدن نقاط ضعف و قوت هر یک از آنها، تصمیم گیری می کنند که از کدامیک از مصالح ساختمانی استفاده کنند و سقف سازه را با استفاده از آنها اجرا کنند.

کاربرد PVC در ساختمان سازی

یونولیت یا پی وی سی برای سقف ساختمان می توانند مورداستفاده قرار بگیرند. از پی وی سی در بخش های مختلفی از ساختمان سازی استفاده می کنند. ساخت درب و پنجره، یکی از کاربردهای مهم پی وی سی در ساختمان سازی است. همچنین از پی وی سی برای اجرای سقف و کف کاذب استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای پی وی سی در ساختمان سازی، استفاده برای دیوارپوش ها است.

سقف های کاذب pvc ، تغییراتی را در صنعت دکوراسیون ایجاد نمودند. این سقف ها در پایین تر از سقف اصلی سازه اجرا می شود و از داخل ساختمان قابل رؤیت است. پی وی سی، جایگزین بسیار خوبی برای برخی از مصالح ساختمانی قدیمی می باشد که دارای وزن اندکی است و به سبب برخورداری از استحکام لازم، موردتوجه سازندگان قرار گرفته اند.

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی و اجرای سقف ساختمان

یونولیت یا پی وی سی برای سقف مناسب است؟ زمانی پاسخ این سؤال را خواهید دانست که با ویژگی های هر یک از آنها آشنا باشید. یونولیت در ساختمان سازی، استفاده های زیادی دارد. یکی از کاربردهای آنها در اجرای سقف سازه است. به یونولیتی که برای اجرای سقف سازه به کار می رود، یونولیت سقفی می گویند.

یونولیت سقفی، بسیار مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی می باشد. یونولیت سقفی از وزن اندکی برخوردار است و همین مسئله سبب شده است که سازندگان در راستای سبک سازی سازه های خود از این مصالح ساختمانی برای اجرای سقف استفاده کنند. یونولیت بر روی هر سطحی اجرا می شود. یونولیت به خوبی عایق گرما و سرما است و این مسئله سبب می شود که آن را ایده آل ترین مصالح برای عایق سازی سقف ساختمان بدانند.

در انتخاب یونولیت یا پی وی سی برای سقف، باید به موارد مختلفی توجه شود. به طور مثال زیست سازگاری این مواد، اهمیت زیادی دارد. یونولیت فاقد هیچگونه مواد مضر برای سلامتی و محیط زیست است.

نکته قابل توجه درباره یونولیت این است که این ماده با وجود وزن اندک و ساختار به ظاهر ساده ای که دارد، از دوام بسیار زیادی برخوردار است و مقاومت فوق العاده ای دارد. در صورت نیاز به راحتی می توان یونولیت را از سقف جدا نمود. یونولیت از خصوصیات متعددی برخوردار است که هر یک به نوعی سازندگان را برای انتخاب این مصالح برای اجرای سقف، ترغیب می کند.

مزایای پی وی سی: یونولیت یا پی وی سی برای سقف ؟

برای اینکه بدانید کدامیک برای اجرای سقف بهتر هستند، باید با مزایای هر یک از آنها آشنا باشید. با توجه به این مسئله به خوبی می توانید مصالح ساختمانی مناسب برای سقف را انتخاب کنید. پی وسی از چندین مزیت مهم برخوردار است که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

– پی وی سی امکان نصب بر روی تمامی سطوح را دارد.

– پی وی سی در طرح و رنگ های مختلفی وجود دارد.

– امکان شستشوی پی وی سی با مواد شوینده وجود دارد.

– پی وی سی از مقاومت خوبی برخوردار است و دچار ترک خوردگی نمی شود.

– پی وی سی در مقابل ضربات ناگهانی، مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

– با استفاده از پی وی سی می توان چندین درصدی از هدررفت انرژی جلوگیری کرد.

– در انتخاب یونولیت یا پی وی سی برای سقف باید به این مسئله توجه داشته باشید که پی وی سی غیرقابل اشتعال می باشد.

– پی وی سی در مقابل امواج آفتاب مقاوم بوده و کیفیت ظاهری خود را از دست نمی دهد.

– استفاده از پی وی سی برای سبک سازی ساختمان ها، بسیار مناسب است. زیرا پی وی سی بسیار سبک است و در موارد متعددی می تواند جایگزین مصالح ساختمانی سنگین شود.

– امکان بازگرداندن پی وی سی به چرخه تولید وجود دارد. با استفاده از تکنولوژی های موجود و استفاده از دستگاه های مخصوص می توان پی وی سی را بازیافت کرد و به چرخه تولید بازگرداند.

مزایای یونولیت سقفی: یونولیت یا پی وی سی برای سقف ؟

اگر صرفاً با آگاهی از مزایای پی وی سی بخواهیم میان آن و پلاستوفوم، بهترین را انتخاب کنیم، یک طرفه قضاوت کرده ایم. بنابراین باید مزایای یونولیت سقفی را به خوبی بدانیم. با توجه به توضیحاتی که ارائه دادیم تا حدودی با مزایای یونولیت سقفی آشنا شدیم، اما یکبار دیگر به مزایای مهم یونولیت سقفی اشاره می کنیم:

– یونولیت سقفی با بررسی های به عمل آمده مشخص شده است که عایق صوت، حرارت و رطوبت می باشد. یک سقف ساختمان به عایق سازی از این جهات، نیاز دارد که یونولیت این نیاز سقف را برطرف می کند.

– یونولیت سقفی بسیار آسان نصب می شود و مطابق با سلیقه و دلخواه نیروهای کاری است که به دنبال اجرای آسان سقف هستند.

– یونولیت سقفی را می توان به صورت صد درصدی بازیافت نمود و از تمامی ضایعات آن استفاده کرد.

– یونولیت سقفی نسبت به سایر مصالح ساختمانی مورداستفاده در سقف، از نظر وزن برتری دارد. زیرا وزن اندکی دارد و موجب سبک شدن سقف ساختمان های کوچک و بزرگ می شود.

شیوه نصب PVC و پلاستوفوم

در انتخاب یونولیت یا پی وی سی برای سقف باید بدانید که اجرای هر دوی این مصالح، بسیار آسان است. زیرا هر یک از آنها از ویژگی برش پذیری آسان و چسباندن آسان برخوردار هستند. بنابراین می توان هر یک از این مصالح را به آسانی در سقف نصب نمود. برای نصب هر یک از این مصالح باید ابزارهای لازم را آماده نمود.

درست است که نصب PVC و پلاستوفوم بسیار آسان است. اما نباید از اجرای اصولی آنها غافل بود. با توجه به نکات و دستورالعمل های توصیه شده باید به نصب پی وی سی و پلاستوفوم اقدام نمود و مراحل کار را به دقت پیمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...