تفاوت یونولیت و پلاستوفوم : امروزه از یونولیت استفاده های زیادی می شود و این ماده مزایای بسیاری دارد. پلاستوفوم هم نیز جزء همین موارد است و در واقع این دو نوع ماده شبیه به هم هستند اما تفاوت های ریزی با هم دارند که ما در این مقاله به معرفی این دو ماده می پردازیم.

یونولیت

تفاوت یونولیت و پلاستوفوم:  یونولیت یک ماده سبک و متخلخل است که از آن در عایق کاری ها و بسته بندی ها استفاده زیادی می شود. نام دیگر این ماده استایروفوم است. انواع یونولیت از یک ماده اولیه به نام استایرن ساخته می شود که این ماده در پتروشیمی ساخته می شود. در نتیجه پلی استایرن ( EPS) به دست می آید. این ماده عایق صدا، حرارت و رطوبت است. این ماده بازیافت نمی شود زیرا پلی استایرن خودش بازیافت شده است ولی اخیرا فردی به نام اشتون کافر، توانسته است از یونولیت یک ماده مفید بازیافت کند. او توانسته یونولیت را به کربن فعال تبدیل کند که در بسیاری از فیلترهای آب امروزی استفاده می‌شود.

کاربرد یونولیت

همانطور که گفته شد این ماده بسیار پر کاربرد است و استفاده های فراوانی از آن در زمینه های شرکت های شیلات، در سردخانه‌ها، در برخی مکان های که آلودگی صوتی دارد برای ایزولاسیون صدا و هم چنین ساخت ماکت ها می شود.

پلاستوفوم

تفاوت یونولیت و پلاستوفوم :پلاستوفوم در واقع همان عایق پلی استایرن است که توسط شرکتی به نام پلاستوفوم پرتو در بازار عرضه می گردد. انبساط دانه های پلی استایرن، موجب به دست آمدن پلاستوفوم در طی چند مرحله می شود که این ماده عایق پلی استایرن، در بازار ایران با نام تجاری پلاستوفوم معروف می باشد و این محصول عایق  ۱۰۰ درصد صدا، دما و رطوبت است که استفاده های زیادی دارد مخصوصا در بناها.

کاربرد پلاستوفوم

از این ماده بیشتر در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود ولی در موارد دیگری هم از جمله صنایع سردسازی، بسته بندی کالا و اسباب منزل مانند مبلمان، تشک و پشتی از این ماده استفاده می شود. امروزه بلوکهای EPS در بناها جایگزین بلوکهای سفالی و سیمانی در سقف و دیوار شده است.

ویژگی های پلاستوفوم

این ماده یک ماده قابل اشتعال است. سهولت در برش دیگر ویژگی آنست. استفاده از این ماده در ساختمان سازی موجب افزایش مقاومت ساختمان و سبک سازی آن می شود. هنگامی که از این ماده در ساختمان استفاده می شود، در استفاده از سازه های گچ و خاک تا حدود ۱۵ درصد صرفه جویی می شود. این ماده در برابر زلزله ایمن است و هم چنین صرفه اقتصادی خوبی دارد و موجب کاهش هزینه های قالب بندی های سقف می شود.

حال که با تفاوت یونولیت و پلاستوفوم اشنا شدین، برای خرید با ما تماس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...