آیا می دانید دیوار پیش ساخته با یونولیت چیست؟

یونولیت یکی از ابزار های بسیار کاربرد در دنیای طراحی دکوراسیون است که به تازگی از آن استفاده های بیشماری در رشته طراحی دکوراسیون می شود. به عبارت دیگر کاربرد یونولیت در دنیای دکوراسیون و ساختمان سازی امروزه بسیار وسیع است که یکی از کاربرد های آن ساخت دیوار پیش ساخته با یونولیت است.

اگر مایلید که در رابطه با ساخت دیوار های پیش ساخته با یونولیت اطلاعاتی را کسب کنید با ما همراه باشید.

انواع دیوار پیش ساخته چیست؟

دیوار های پیش ساخته دارای انواع مختلفی هستند که انواع آن را می توان به شرح زیر نام برد:

 

دیوار پیش ساخته با یونولیت چیست؟

منظور از دیوار یونولیتی پیش ساخته دیوارهایی است که برای افزایش سرعت در ساخت و ساز و کاهش دادن وزن کلی ساختمان از آن استفاده می شود. دیوار های پیش ساخته با یونولیت به صورت کلی از شبکه های فلزی و فوم پلی استایرن ساخته می شوند و از ویژگی ها و مزیت های زیادی برخوردار هستند که این ویژگی ها باعث شده تا استفاده از دیوار یونولیتی پیش ساخته امروزه افزایش پیدا کند.

مزایای دیوار پیش ساخته با یونولیت چیست؟

 

مراحل نصب دیوار پیش ساخته با یونولیت:

برای نصب دیوارهای پیش ساخته به ابزار هایی از قبیل: کاردک، چکش، اره، ریسمان، چکش پلاستیکی، کمچه و … نیاز است که از پس تهیه ابزار های مورد نیاز باید مراحل نصب را همانند زیر انجام داد:

در ابتدا باید چسب مخصوص دیوار را تهیه کرد و سپس باید مقدار مناسبی از آن را با آب مخلوط کنید. در مرحله بعد نوار لرزه گیر را نصب کنید که این نوار ها برای متصل کردن کف، سقف و بدنه استفاده می شوند.

سپس برای اتصال بهتر لبه زیرین پنل را برش دهید و با دقت و با توجه به شرایط افقی و عمودی اولین پنل دیوار را نصب کنید. پس از انجام این کار باید شاخک های متصل کننده پنل به دیوار را برای ایجاد استحکام بیشتر نصب نمایید. در مرحله بعد که مربوط به نصب چهارچوب در است باید نعل درگاه موقت چوبی را نصب کنید و بعد از پایان یافتن مراحل نصب نعل درگاه را جدا کنید.

بعد از اینکه مراحل ذکر شده در قسمت فوق پایان یافت باید در محل تقاطع به کمک چسب نبشی مورد نظر را نصب نمایید و برای انجام این کار بهتر است که از نبشی گالوانیزه استفاده شود.

در مرحله بعدی  با شیار زنی را به کمک دستگاه فرز انجام دهید و سپس تاسیسات را نصب نمایید.

در انتها و در مرحله آخر نیز باید برای جلوگیری از ایجاد ترک های ریز، تمامی حفره های موجود بر روی دیوار را با بتونه پوشش دهید.

با انجام این امور مراحل نصب دیوار به پایان می رسد.

سخن پایانی:

دوستان و عزیزان امیدواریم که از مطالب تهیه شده در خصوص دیوار یونولیتی استفاده کرده باشید و شناخت کافی از این نوع دیوار های جدید و پرطرفدار پیدا کرده باشید.

اگر مایلید که اطلاعات بیشتری در خصوص یونولیت و کاربرد های آن به دست آورید، سایر مقالات درج شده در وب سایت ما را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...