روش تولید پلی استایرن : همانطور که می دانید کاربرد پلی استایرن در صنایع گوناگون بسیار زیاد است. از این رو آگاهی راجع به روش تولید این نوع پلیمرها اهمیت خاصی پیدا می کند.

استایرن از اتیل بنزن تولید میشود که اتیل بنزن با استفاده از ترکیب اتیلن و بنزن بدست می آید. پس از فرآیند هیدروژن گیری از اتیلن بنزن به استایرن خواهیم رسید. اما برای رسیدن به پلی استایرن به مراحل دیگری نیاز است. برای تولید پلی استایرن باید با استفاده از کاتالیزوری بنام اکسیژن، عامل اکسیداسیون یا نور طی فرایند پلیمریزاسیون رادیکال آزاد پلیمریزه شده و تولید پلی استایرن انجام گیرد. در صنعت یونولیت و پلاستوفوم از این ماده استفاده می شود.

نحوه پلیمریزاسیون پلی استایرن

پلیمر شدن تعلیقی پلی استایرن

روش تولید پلی استایرن : در پلیمر شدن تعلیقی پلی استایرن باید یک عامل معلق ساز جداگانه به محلول اضافه شود تا تعلیق پایداری بوجود بیاید. ابتدا باید یک کاتالیزور در مونومر حل شده و سپس با آب مخلوط گردد. عوامل معلق ساز در این نوع پلیمریزاسیون عبارتند از: ژلاتین، پلی وینیل الکل، پلی اکریلیک اسید، سلولز و پکتین ها می باشند. همچنین تعدادی عوامل معلق ساز غیر آلی موجود داریم که عبارتند از: سیلیکات منیزیم، هیدروکسید آلومینیوم، فسفات ها، اکسید روی و کائولین می باشند.

پلیمر شدن توده ای پلی استایرن

روش تولید پلی استایرن : در پلیمر شدن توده ای پلی استایرن باید مونومر را بدون حلال همراه با ماده ای آغازگر حرارت داد. ماده آغازگر که معمولا بنزوئیل پراکساید مناسب می باشد، باید در یک ظرف همراه با مونومر حرارت داده شود. این مخلوط به شکل ظرف موجود در آن درامده و بصورت جامد پلیمر می شود.

سرعت پلیمر شدن و ویژگی های دیگر پلیمر مشابه پلیمرهای تعلیقی می باشد. از معایب این نوع پلیمریزاسیون خارج کردن و پا پخش کردن حرارت تولید شده در زمان پلیمریزاسیون است و همینطور جدا کردن پلیمر از ظرف برونی نیز از مشکلات دیگر می باشد.

این روش برای تولید قطعات قالبی یا ریخته گری مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...