ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و XPS در ابعاد و انواع مختلفی وجود دارند که هر یک دارای خصوصیات خاصی می باشند.

امروزه استقبال بالایی از خرید یونولیت شده است. یونولیت می تواند در بسیاری از کسب و کارها مورداستفاده قرار بگیرد. همین مسئله سبب شده است که برخی از تولیدکنندگان، تولید یونولیت را در دستور کار خود قرار دهند.

تولید یونولیت، بسیار پردرآمد خواهد بود. چرا که هزینه تولید این محصول پایین است و تقاضا برای خرید آن بالا است. ساختمان سازان، خودروسازان، صاحبان کارخانه های صنایع غذایی، بلورسازان، تولیدکنندگان لوازم برقی و لوازم خانگی و … در کار خود از یونولیت استفاده می کنند. تولیدکنندگان یونولیت باید بدانند که برای تولید پلاستوفوم یا یونولیت به چه امکانات و موادی نیاز دارند و بر اساس چه دستورالعمل و استانداردهایی باید تولید یونولیت را انجام دهند.

 

 

 

ضروری ترین ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و XPS

برای تولید یونولیت به تجهیزات و دستگاه های مختلفی نیاز است. عدم استفاده از تجهیزات و دستگاه های مناسب سبب می شود که یونولیت تولیدی، فاقد کیفیت باشد و با استانداردهای بین المللی تطابق نداشته باشد. مهمترین دستگاه ها و تجهیزات موردنیاز برای تولید یونولیت عبارتند از:

مواد اولیه موردنیاز برای تولید یونولیت و محصولات یونولیتی

علاوه بر ضرورت استفاده از باکیفیت ترین و پیشرفته ترین ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و XPS باید به استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت توجه نمود. پلی استایرن انبساطی از ترکیب 90 الی 95 درصد پلی استایرن و 5 الی 10 درصد ماده دمنده گازی درست می شود که در اکثراوقات این ماده، پنتان می باشد.

پلاستیک جامد با بهره مندی از بخار انبساط پیدا می کند و در معرض فشار بسیار زیاد به ابزار آلومینیومی تزریق می شود. در واقع مواد اولیه تولید یونولیت، دانه هایی به اندازه یک شکر هستند که بر اساس فرآیند خاصی متورم شده و افزایش حجم پیدا می کنند تا اینکه به حجمی معادل 50 برابر حجم اولیه ی خود می رسند.

پروسه تولید با استفاده از ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و XPS

غلاف توسط یونولیت درست می شود که نوعی پلیمر مصنوعی می باشد. بر اساس اظهارنظر اپراتورها، پروسه تولید یونولیت غلاف با تهیه مواد اولیه یونولیت در قالب رزین یا کریستال از تأمین کنندگان شروع می گردد. رزین نوعی بوتان با ابعاد مشخص است که در کیسه های بزرگ درست می شود که دارای 800 الی 850 کیلوگرم مواد اولیه پلاستوفوم است. این پروسه بر اساس دستورالعمل مشخصی ادامه پیدا کرده تا به مواد اولیه یونولیت تبدیل شود. سپس مواد اولیه یونولیت را با استفاده از دستگاه های مشخص و طبق مراحل خاص به یونولیت تبدیل می کنند.

یونولیت یا EPS از زنجیره ای از مونومرها تحت عنوان استایرن درست شده است. این مونومرها به میزان ناچیز در طبیعت در گیاهان و میوه ها و … پیدا می شود. EPS در واقع از مشتقات بنزن و اتیلن می باشد. مواد اولیه نخست به مرحله پیش انبساط ورود می کنند.

در مرحله پیش انبساط، زنجیره های پلی استایرن بخاردهی می شوند. این بخار سبب می شود که ذرات بزرگ شوند به گونه ای که ذرات به حجم حدود 50 برابر حجم اولیه خود می رسند. در این مراحل استفاده از بهترین ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و XPS ضرورت دارد تا همه چیز مطابق با پیش بینی ها جلو رود.

بر اساس دستورالعمل ها پس از گذشت 6 الی 12 ساعت باید ادامه کار انجام شود تا مواد استراحت لازم را داشته باشند. مواد پس از گذشت مدت زمان گفته شده، به دما و فشار ایده آلی می رسند. سپس به مرحله قالب سازی وارد می شوند.

زنجیره های پلیمری به داخل قالب های متفاوت از یکدیگر رفته تا به ابعاد و شکل دلخواه برسند. پس از ورود به قالب، بخاردهی مجدداً انجام می شود. بخاردهی تا جایی ادامه پیدا می کند که یونولیت تکمیل نشده باشد و تمام قالب ها کیپ شوند و هیچ روزنه ای باقی نماند. قالب ها به صورت سفارشی ارائه می شوند. بعد از خاتمه کار، یونولیت با ترکیب 98 یا 95 درصد هوا تولید می گردد.

اهمیت خرید باکیفیت ترین و پیشرفته ترین ماشین های تولید پلاستوفوم

در زمان خرید ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و XPS باید به ابعاد، کیفیت، برند، سازوکار و سایر خصوصیات دستگاه ها توجه شود تا روند تولید یونولیت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

تمامی ماشین های موردنیاز تولید یونولیت از جمله دستگاه مخصوص صنعت بسته بندی، ماشین مرحله پیش از انبساطی، ماشین فرم زنی قالب ها، ماشین قالب زنی، سیسنک سیلوی یونولیت، تجهیزات بازیافت، دستگاه مبدل گرمایی، دیگ بخار، دستگاه ذخیره بخار، کمپرسوز یا فشرده ساز هوا، مخزن هوا و … باید دارای نشان استاندارد باشند تا خط تولید مجهز به دستگاه های استاندارد و موردتأیید باشد.

تولیدکنندگانی که نسبت به این مسئله بی توجه باشند، نه تنها ممکن است مجوزهای لازم را برای شروع یا ادامه کار دریافت نکنند، بلکه به دلیل تولید محصولات بی کیفیت و نامرغوب موردتوجه مشتریان قرار نخواهند گرفت و حتماً با شکست مواجه خواهند شد.

نرخ انواع دستگاه های موردنیاز برای تولید پلاستوفوم

مسئله دیگری که در ارتباط با ماشین‌آلات تولید یونولیت، پلاستوفوم و XPS اهمیت دارد، قیمت دستگاه ها است. حتماً برای تولیدکنندگان یونولیت و خریداران این دستگاه ها مهم است که بدانند انواع دستگاه ها و تجهیزات لازم برای تولید یونولیت چه قیمتی دارند.

با وجود نوسانات شدید نرخ ارز و وابستگی بسیار زیاد قیمت محصولات مختلف به نرخ ارز، صحبت کردن درباره قیمت ها سخت شده است. زیرا قیمت ها مدام در حال نوسان است، به ویژه در ایامی از سال که نرخ ارز مدام در حال نوسان می باشد. لذا نمی توانیم نرخ ثابت و مشخصی را برای قیمت این دستگاه ها عنوان کنیم. تنها مسئله ای که با اطمینان درباره آن سخن می گوییم، پر سود بودن تولید یونولیت و ارزشمند بودن اختصاص هزینه برای خرید دستگاه های تولید آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...