به ورق یونولیت Expanded polystyrene   یا به اختصار EPS  می گویند. از ترکیب و تلفیق شدن چند ماده شیمیایی  EPS ها بوجود می آیند.

این نوع ورقه ها بخاطر  خاصیت عایق پذیر بودنشان  در مکان هایی که عدم ورود سر و صدای بیرون به محیط داخلی امری حیاتی محسوب می شود بکار می رود.  از این رو  در  ساخت منازل مسکونی، سالن های آمفی تئاتر ، سالن های سینما، بیمارستان ها و… استفاده از ورق یونولیت به جهت عایق بودنش ضروری ترین کار است. اگر می خواهید اطلاعاتی راجع به چگونگی ساخت این نوع ورقه ها بدست آورید بهتر تا ادامه ی مطلب ایران ورق را همراه باشید.

ورق یونولیت چگونه ساخته می شود؟

برای تولید ورقه های یونولیتی باید  قبل از هر کاری پلی استایرن که پایه ی اصلی ساخت ورق یونولیت می باشد را در دیگ های بخار در یک درجه حرارت معین به حالت انبساط رساند. پس از این که تمام دانه های پلی استایرن منبسط شدند. باید به کمک دستگاهی تحت عنوان  دستگاه خشک کن پلاستوفوم این دانه ها را خشک کرد پس از تکمیل این فرایند می بایست  پلی استایرن های خشک شده را به عمل فشرده سازی رساند.

و در نهایت  در آخرین  مرحله، که مرحله ی برش نام دارد یونولیت ها را با کمک  سیم های مخصوصی که با نام سیم داغ شناخته می شوند را در ابعاد و اندازه های مختلف برش می دهند البته در برخی موارد برای برش به جای سیم داغ از کاتر و یا اره مویی نیز استفاده می کنند.

سایت ایران ورق یکی از برجسته ترین سایت هایی است که فعالیت های چشم گیری در حوزه ی معرفی ورق یونولیت و انواع آن انجام داده است. موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته شد نحوه ی چگونگی ساخت ورقه های یونولیت بوده است. اگر به طور مختصر بخواهیم راجع به پروسه ساخت یونولیت  توضیح دهیم باید بگوییم  این ورقه ها پس از پشت سر گذاشتن مراحلی همچون پخت، خشک، فشرده سازی و برش  تکمیل و تولید می شوند و در نهایت در زمینه هایی اعم از یونولیت بسته بندی ساختمان سازی، مجسمه سازی و… بکار برده می شوند.

علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یونولیت و انواع آن از طریق سایت ایران ورق، در صورتی که قصد خرید یونولیت را داشته باشید می‌توانید اقدامات لازم را در سایت ایران ورق انجام دهید و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...