کاربردهای استایروفوم ها : استایروفوم ها همان یونولیت ها هستند که از پلی استایرن ساخته می شوند. EPS به معنی پلی استایرن انبساطی یا همان یونولیت استایروفوم است که طی فرایند های پتروشیمی به دست می آید.

کاربردهای استایروفوم بلوک های EPS

از بلوک های EPS  به عنوان مخلوط کردن برای پانل های بتونی سنگین پیش ساخته استفاده می شود. این بلوک های استایروفوم EPS ساختمانی با تراکم های مختلف از ۱ تا ۳ پوند در هر فوت مکعب، دارای استحکام مناسب و وزن سبک هستند و انتخاب خوبی برای حفاظت از پانل های بتونی می باشند.

 استفاده از پلی استایرن یا یونولیت ها در استخر شنا

امروزه می توان از پلی استایرن ها در استخر ها استفاده کرد. در مکان هایی که دارای آب و هوای معتدل هستند می توان برای پوشاندن سقف استخر از یونولیت یا پلاستوفوم استفاده کرد که برای پوشاندن کامل سقف یا بخشی از آن می تواند انتخابی ارزان، با استحکام و با نصب آسان باشد. این پوشش ها دارای خاصیت عایق بندی بالا هستند و می توان به راحتی بخشی از آن یا تمام آن را برداشت.

استفاده از استایروفوم ها در مبلمان سازی

EPS یک محصولی است که به راحتی می تواند شکل بگیرد. به همین دلیل است که یونولیت ها و استایروفوم ها در بین هنرمندان محبوب است. آن ها به راحتی می توانند روی استایروفوم ها حک کنند. همین طور در شکل دهی مبلمان های جدید و خلاق، استفاده از یونولیت های فشرده، بسیار بهتر از استفاده از چوب و کار کردن بر روی آن است.

استفاده از استایروفوم ها در تیر های سقفی

کاربردهای استایروفوم ها : امروزه از استایروفوم ها در تیرهای سقفی نیز استفاده می شود که در آن یونولیت ها با رنگ لاتکس و لکه ژل مخلوط می کنند و با استفاده از چسب ساختمانی آن ها را در جای مناسب قرار می دهند. این کار هزینه ها را بسیار کم تر خواهد کرد در کنار این که هم وزن سبک تر و هم نصب آسانتری دارد.

استفاده از یونولیت ها به جای سنگ

کاربردهای استایروفوم ها : در پروژه ای برای حک کردن یک میز سنگی، از EPS به جای سنگ استفاده شد که نتیجه آن طراحی آسان بر روی یونولیت و دوام و استحکام آن میز تزیینی در فصل سرد و گرم بود. این میز با این که از EPS در ساخت آن استفاده شده بود، ولی کاملا به نظر می رسید که یک میز سنگی است.

استفاده از EPS در دیوار ها

در کشوری از یونولیت ها در ساخت دیوار های یک کلیسا استفاده شد. این یک راهی اقتصادی و همچنین راهی برای ایجاد مناظر و طرح های زیبا و واقع گرایانه بر روی این دیوارها شد. مجسمه های خلاقانه ای هم در ورودی این کلیسا با استفاده از EPS ها نیز ساخته شده است.  از یونولیت های مختلف با اشکال متفاوت استفاده های بسیاری می توان برد. یونولیت ورقی و یونولیت بسته بندی از این دسته ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...