کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو بسیار زیاد است. برای ساخت و بازسازی سازه های اداری ، تجاری ، صنعتی و … از این محصول استفاده می شود.

یکی از محصولاتی که در ساخت آن از یونولیت استفاده می شود ، ساندویچ‌پانل دکوراتیو می باشد. این پانل ها به تازگی موردتوجه قرار گرفته است و در بخش های مختلف ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد.

این پنل ها دارای چندین لایه است که جنس لایه بیرونی از ورق های آلومینیوم و جنس لایه میانی از فوم یا یونولیت است. تنوع بالای این پانل ها و زیبایی خیره کننده آنها ، موجب شده است که برای دکورسازی از آنها استفاده زیادی کنند.

مزایای استفاده از این پانل ها :

کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو شامل استفاده در نمای داخلی یا نمای خارجی می باشد. مزایای استفاده از این پانل ها شامل موارد زیر است :

– استفاده از این پانل ها ، یک عایق سازی صوتی ایده آل ایجاد می کند.

– قابلیت شستشوی این پانل ها سبب می شود که مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت داشته باشند و طول عمر زیادی داشته باشند.

– نصب و اجرای این پانل ها ، ساده ترین پروسه را دارد. در سریعترین زمان به آسان ترین روش می توان این پانل ها را نصب کرد.

– کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو در ساختمان به آن جهت است که این پانل ها دارای مقاومت بالایی در مقابل فشار و ضربه هستند و ضعیف نیستند.

– جنس این پانل ها به گونه ای است که با محیط زیست سازگار است و دوستدار محیط زیست است.

– ظاهر این پانل ها بسیار شیک و جذاب است. طراحان می توانند طرح ها و رنگ های متفاوت و زیبایی را برای این پانل ها درنظر بگیرند و روی آن پیاده کنند.

– این پانل ها در مقابل عوامل فرسایشی و خوردگی و پوسیدگی و … مقاوم است و کیفیت ظاهری و ساختاری خود را حفظ می کند.

– با استفاده از این پنل ها می توان میزان مصرف مصالح ساختمانی را کاهش داد و بدین ترتیب درصدی از هزینه ها را کاهش داد. اجرای این پانل ها بسیار باسرعت انجام می شود.

بررسی چندین کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

استفاده از این پانل ها با استقبال بالایی مواجه شده است. سازندگان و مهندسان برای بخش های مختلفی از سازه های خود از این پانل ها استفاده می کنند. مزایای استفاده از این پانل ها شامل حال انواع سازه های مسکونی ، تجاری ، اداری ، تفریحی و گردشگری و … می شود.

– پوشش دیوارها و ستون ها : این پانل ها برای طراحی دیوارها و ستون های ساختمان مورداستفاده قرار می گیرند.

– دیوارهای داخلی : پانل های ساندویچی ، بهترین جایگزین برای دیوارهای سنتی هستند. سرعت و راحتی اجرای این پانل ها قابل مقایسه با سرعت و راحتی اجرای دیوارهای سنتی و قدیمی نمی باشد.

– نمای ساختمان : با این پانل ها می توان نمایی زیبا و جذاب ایجاد کرد. سرعت اجرای نمای پانلی بسیار بالا است. همچنین اجرای این نما ، مقرون به صرفه و اقتصادی است

– سقف ها : سقف سازه های مدرن را با استفاده از این پانل ها می توان به صورت شیک و خاص طراحی کرد که جذابیت زیادی داشته باشد.

مراحل نصب و اجرای ساندویچ‌های پانلی دکوراتیو

به منظور کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو در بخش های مختلف باید چندین مرحله را پیمود.

مهمترین کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

مصالح ساختمانی مختلفی در سال های اخیر به صنعت ساختمان ورود نموده اند که برخی از آنها بر اساس فناوری های نوین ساخته شده اند. استفاده از این مصالح ساختمانی موجب پیشرفت ساختمان سازی می شود. سازه هایی که با استفاده از مصالح ساختمانی احداث شده اند ، بسیار مشتری پسندتر و بادوام تر هستند.

هر یک از کاربردهای این پانل ها که به آنها اشاره نمودیم ، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برای ساخت کانتینر ، کانکس ، سرویس بهداشتی های سیار ، مغازه ، دفاتر مهندسی موقت در محل پروژه های عمرانی و … می توان از این پانل ها استفاده نمود.

قیمت ساندویچ پانل دکوراتیو

تولید این پانل ها بر اساس کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو در مدل های مختلفی انجام می شود. قیمت این پانل ها با توجه به جنس لایه بیرونی و لایه درونی ، ابعاد پانل ها ، کیفیت ساخت ، طراحی پانل ها و …. تعیین می شود. پانل هایی که قیمت بسیار پایینی دارند ممکن است بی کیفیت باشند و استحکام و مقاومت لازم را نداشته باشند. توجه به کیفیت و مقاومت پانل ها ، از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید در سایه توجه به زیبایی پانل ها ، پنهان بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...