یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۱سانتی : یا همان یونولیت که در ایران شناخته شده است. پلی استایرن نام اصلی آن می باشد. این پلیمر سفید رنگ عایق بسیار خوبی برای صدا، دما و رطوبت می باشد.

 این محصولی ست که در نهایت یک فرآیند پتروشیمی به دست می آید. کارایی مختلف این محصول باعث شده است که در ایران و حتی کشورهای دیگر بسیار زیاد دیده و به کار گرفته شود.  بعد از یک بار پخته شدن دانه های پلی استایرن توسط حرارت ناشی از بخار آب به هم می چسبند و محصولی که در نهایت به دست می آید یونولیت و پلاستوفوم ورق ورقی ۱سانت، ۱ سانتی می باشد. که البته اندازه و ابعاد و شکل یونولیت بستگی به قالب و طرح و شکلی که مشتری تقاضا داشته باشد دارد.

کاربرد های مختلف به علاوه سبکی یونولیت و پلاستوفوم ورق ورقی ۱سانت، ۱ سانتی باعث شده در بین مردم به شدت جا باز کند. از این یونولیت بیشتر برای بسته بندی لوازم الکتریکی استفاده می شود.

اما از کاربردهای دیگر آن می توان به ماکت سازی، ساختمان سازی، عایق سازی، هواپیماسازی، یحچال سازی و غیره مورد استفاده می باشد.

استفاده از یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۱سانتی در بسته بندی

یونولیت در بسته ها، ابعاد و اندازه های مختلفی ارائه می شود. یونولیت که دارای ضخامت متفاوتی می باشد. می توان آن را با سیم داغ یا hot wire برش داده میشود.

در بسیاری از موارد که حجم کار کم باشد، برش ها معمولا با دستگاه سی ان سی CNC انجام می شود.

برش سی ان سی CNC توسط کامپیوتر انجام می شود. به منظور انجام این کار، یک برنامه به کامپیوتر داده می شود و دستگاه طبق نقشه برش را انجام می دهد. بعد از اینکه کد به دستگاه داده شود طبق نقشه و شکلی درخواستی توسط دستگاه سی ان سی برش داده می شود.

از آن جایی که پلی استایرن دارای گذار شیشه ای شدن بسیار بالاتر از دمای معمولی می باشد، می تواند یک پلاستیک مرغوب را تولید کند.

پلاستیکی که از این طریق تولید می شود بسیار صیقل، شفاف و شکننده می باشد و دارای چگالی بین 1.04 تا 1.09 است.

این ماده به راحتی نور را تا حدود 90 درصد از خود عبور می دهد. به همین دلیل محصولی فوق العاده برای ساخت شیشه مصنوعی و ساخت ویتریتن های جذاب در طرح های مختلف می باشد.

 کاربرد یونولیت و پلاستوفوم ورقی ۱سانتی

 از آن جایی که از پلی استایرن انبساطی تولیدات مختلفی ساخته می شود بنابراین کاربرد های متفاوتی نیز دارد. با توجه به اینکه یونولیت در برابر حرارت و صدا مقاوم است، محصول مناسبی نیز برای عایق سازی ساختمان ها نیز می باشد. اما باید به یاد داشت که یونولیت به تنهایی نمی واند عایق مناسبی برای صدا باشد.

کاربردهای متنوع دیگر پلی استایرن انبساطی ساخت یونولیت و پلاستوفوم ورق ورقی ۱سانت، ۱ سانتی می باشد.

 کاربرد های متنوع یونولیت

 استفاده به عنوان عایق دما در سرد خانه ها

عایق صوتی و استفاده در دیوارها و بلوک های سقفی

همچنین به منظور عایق صدا در سالن های تاتر و موسیقی و غیره

ساختن بستر برای سیستم های گرمایش از کف

صرفه جویی در مصرف بتن

دیوارها و سقف را در برابر حرارت عایق می کند.

با توجه به کارایی یونولیت در طرح ها و اندازه های مختلف همراه با چگالی متنوع، بسیاری از صنایع به این محصول وابسته شده اند.

یونولیت ورقی ۱ سانتی چیست ؟

یونولیت و پلاستوفوم ورق ورقی ۱ سانتی در واقع ورق یونولیتی می باشد که دارای 1 سانت ضخامت در طول 200 و در عرض 100 می باشد.

چگالی یا دانسیته یونولیت و پلاستوفوم ورق ورقی ۱سانت، ۱ سانتی با توجه به درخواست مشتریان متفاوت است به همین دلیل قیمت های مختلفی نیز دارد.

در نهایت ممکن است شما برای اولین بار نام یونولیت و پلاستوفوم ورق ورقی ۱سانت، ۱ سانتی را می شنوید، با توجه به اینکه در زندگی ما کارایی زیادی نداشته اند به این فکر می کنیم که یونولیت ها بی استفاده هستند.

اما یونولیت ها امروزه با دستکاری های شیمیایی و پتروشیمی محصولاتی را ارائه می کنند که در زندگی و در صنایع مختلفی جای خود را باز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...