اگر به دنبال پاسخ پرسش آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ هستید ، در این مقاله با ما همراه شوید . یونولیت های نسوز نسل جدید یونولیت های سقفی هستند ، که به دلیل ویژگی های عایقی مانند عایق رطوبتی ، احتراق ، دما ، صدا و … بسیار مورد توجه قرار گرفته اند .

با این حال برخی از ویژگی هایی که به این ماده نسبت می دهند مانند نسوز بودن اغراق است ! در مقاله آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ تا با واقعیت این موضوع بیشتر آشنا گردید .

بیشتر بخوانید: یونولیت کرومیت

معرفی یونولیت نسوز

در نخستین بخش از مقاله آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ شما را با این نوع از یونولیت آشنا می کنیم . یونولیت نسوز همانند سایر یونولیت ها از پلیمرهای نفتی ، تحت فرایند خاصی تولید می شود . مواد اولیه این ماده و نحوه تولید ویژگی های منحصر به فردی به آن مانند وزن کم و مقاومت بالا بخشیده است .

یونولیت نسوز در واقع غیر قابل اشتعال نیست ، بلکه خاصیت کند سوزی دارد ، یعنی به سادگی آتش نمی گیرد و در صورت شعله ور شدن آتش را به کندی گسترش می دهد ؛ از این رو قادر است بیست دقیقه در مقابل آتش مقاومت کند .

یونولیت نسوز یک ماده عایقی ارزان قیمت است ، که جان و مال ساکنین را در برابر آتش نجات می دهد . حال که با این ماده آشنا شدید ، در قسمت بعدی مقاله با ما همراه گردید ، تا پرسش آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ برای شما روشن شود .

معرفی یونولیت نسوز

دلایل استفاده از یونولیت نسوز

در این بخش از مقاله آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ به بررسی دلایل استفاده از یونولیت نسوز می پردازیم . در واقع دلایل بسیاری برای استفاده از این نوع فوم وجود دارد ، که مهمترین آن حفاظت از ساختمان در مقابل حریق است .

استفاده از یونولیت نسوز مزایای دیگری مانند پایین آوردن هزینه ساخت ، بالا بردن سرعت کار ، افزایش ایمنی ، سبک سازی سازه ، عایق دمایی ، صوتی و رطوبتی بالا و … را به همراه دارد .

هر یک از این مزایا خود به تنهایی یک دلیل قانع کننده برای استفاده از یونولیت نسوز در صنعت ساختمان سازی است . در ادامه باید افزود که ، استفاده از یونولیت مصرف بتن ، فولاد و آهن را به میزان چشم گیری کم می کند . این مسئله علاوه بر کاهش هزینه ، در افزایش مقاومت ساختمان در برابر بلایای طبیعی ، بسیار موثر است .

کاربرد یونولیت نسوز

اگر به دنبال پاسخ پرسش آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ هستید ، در این بخش نیز با ما همراه شوید ، تا با کاربردهای این ماده محبوب آشنا شویم . همانگونه که در این مقاله به طور مختصر اشاره نمودیم ، یونولیت نسوز به طور گسترده در پروژه های عمرانی و ساختمان سازی به کار گرفته می شود .

البته کاربرد یونولیت نسوز فقط به ساختمان سازی ختم نمی شود ، بلکه از آن در ماکت سازی ، تابلوهای تبلیغاتی ، بسته بندی کالاها ، یخچال ها و سرد خانه های صنعتی بهره گرفته می شود .

شعله ور شدن یونولیت نسوز

در پاسخ به پرسش آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ باید گفت که بله این یونولیت نیز همانند سایر پلی استایرن ها که از مواد نفتی ساخته شده اند ، آتش می گیرد . اما تفاوت یونولیت نسوز با یونولیت های معمولی در این است که تا دمای 360 درجه سانتیگراد شعله ور نمی شود .

اگر دما از این مقدار بالاتر برود ، یونولیت آتش می گیرد ، با این حال در مقایسه با یونولیت های معمولی آتش را به کندی گسترش می دهد . عوامل دیگری چون ؛ وزش باد ، دمای محیط ، کیفیت مواد ، نحوه ساخت یونولیت و … در مقاومت این ماده در برابر آتش موثرند . ‌

واکنش یونولیت نسوز به آتش

در این بخش از مقاله آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ در مورد واکنش این متریال در مقابل آتش صحبت می کنیم . همانگونه که متوجه شدید ، این ماده نیز تحت شرایط خاصی آتش خواهد گرفت . البته واکنش سوختی یونولیت نسوز ، به نحوه نصب و کیفیت مواد آن نیز بستگی دارد .

اگر یونولیت نسوز به درستی انتخاب و به صورت استاندارد و ایده آل در محل خود نصب شده باشد ، از گسترش آتش ممانعت خواهد کرد . در زمان خرید یونولیت نسوز به نشان استاندارد ICC روی محصول حتما توجه کنید ، تا از ویژگی های ضد حریق بودن آن اطمینان حاصل کنید . از آنجایی که این ماده از مشتقات نفت است ، اگر طبق استانداردهای جهانی تولید نشود ، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد .

در ادامه این مبحث از مقاله آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ باید افزود ، که نصب این یونولیت ها نیز باید زیر نظر یک تیم حرفه ای و متخصص انجام گیرد ، تا در صورت وقوع آتش سوزی یونولیت مقاومت بالایی از خود نشان دهد و تا حد امکان از گسترش آتش جلوگیری کند . اگر یونولیت مطابق با استاندارد ها تولید و به درستی نصب شود ، حدود 20 دقیقه در دمای 360 درجه سانتی گراد تاب می آورد .

واکنش یونولیت نسوز به آتش

سخن پایانی

مقاله آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟ توسط کارشناسان تولید گروه صنعتی ایران ورق نوشته شده است. شرکت ایران ورق از تولید کنندگان با سابقه و خوشنام ایرانی است ، که انواع یونولیت مانند یونولیت بسته بندی ، استوانه ای ، سقفی ، دیواری و … را تولید می کند .

تمام محصولات این برند از متریال درجه یک و مطابق با استاندارد های جهانی زیر نظر یک تیم مجرب و حرفه ای با فناوری های روز دنیا تولید می شوند . برای خرید محصولات این برند به سایت ایران ورق مراجعه نمایید ‌.

بیشتر بخوانید: یونولیت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...