بازیافت ورق فوم با استفاده از روش‌های شیمیایی امکان پذیر است. این روش بازیافت ، مزایای زیادی نسبت به سایر روش‌ها دارد.

ورق فوم ، یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است که به منظور عایق بندی بخش های مختلف ساختمان به کار می رود. استفاده از این فوم ها برای ساختمان سازی مزایای زیادی دارد. تنها مشکلی که استفاده از این ورق ها دارد و فکر دغدغه مندان محیط زیست را به خود مشغول کرده است ، حجم زیادی از ضایعات آن پس از استفاده می باشد.

اگر فکری به حال این ضایعات نشود با ورود ضایعات یونولیت به محیط زیست ، سلامت محیط زیست به خطر می افتد. اما در کشورهای پیشرفته با بازیافت این ضایعات و استفاده مجدد از ضایعات یونولیت ، مانع از دفن آنها در طبیعت و یا سوزاندن آنها می شوند. هر روش از بین بردن ضایعات ، مضرات زیادی دارد و سلامت محیط زیست را به نوعی به خطر می اندازد.

اهمیت زیست محیطی مدیریت ضایعات

بازیافت ورق فوم با استفاده از روش‌های شیمیایی به سلامت محیط زیست کمک می کند. مدیریت ضایعات و پسماندها ، یکی از دغدغه های مهم حال حاضر بشر است. افزایش جمعیت منجر به تولید ضایعات بیشتر شده است. در نتیجه مدیریت ضایعات ، اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. دفع ضایعات به روش های سنتی ، دیگر پاسخگوی این حجم بالای ضایعات نیست. بنابراین باید از روش های مدرن و جدید برای دفع ضایعات استفاده کرد.

بازیافت ضایعات قابل بازیافت به خوبی می تواند در مدیریت ضایعات مؤثر واقع شود و به کاهش حجم ضایعات دفن شده یا سوزانده کمک کند. مدیریت صحیح در بازیافت و تفکیک ضایعات ، علاوه بر منفعت اقتصادی در سلامت محیط زیست مؤثر است. این مسئله در نظم و زیبایی شهر ، بسیار اثرگذار است.

بازیافت ورق فوم با استفاده از روش‌های شیمیایی به چه صورت است ؟

یکی از بهترین روش ها برای بازیافت فوم ، بهره گیری از مواد شیمیایی در مراکز بازیافت است. ضایعات فوم های ورقه ای در مراکز بازیافت با استفاده از راکتورهایی با بازدهی بسیار زیاد با کاتالیزرو نیکل به منظور انجام واکنش پیرولیز ، مراحل بازیافت را می پیماید.

پروسه بازیافت ورق فوم توسط واکنش های شیمیایی که در راکتورها صورت می گیرد ، بر اساس المان های کلیدی انجام می شود. توجه به این المان ها ، اهمیت زیادی دارد. مهندسان برای بازیافت این فوم ها به موارد مختلفی توجه دارند تا کیفیت مواد بازیافتی یونولیتی بالا باشد و در روند بازیافت ضایعات یونولیتی ، مشکلی پیش نیاید.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با بهترین نوع فوم

اهمیت بازیافت ورق فوم

بازیافت ورق فوم با استفاده از روش‌های شیمیایی بهتر از روش های سنتی ، نتیجه می دهد. متأسفانه حجم استفاده از مواد پلاستیکی و پلیمری روز به روز در حال افزایش است. این مسئله سبب می شود که ضایعات مخرب و زیان آور زیادی تولید شود. این مسئله موجب به خطر افتادن سلامت محیط زیست می شود. در میان کشورهای دنیا ، تنها درصد کمی از آنها مجهز به دستگاه های پیشرفته برای بازیافت ضایعات فومی هستند و این مسئله مایه تأسف است.

پروسه بازیافت و جداسازی ضایعات ورق فوم ، طی یک فرآیند اتوماتیک با استفاده از دستگاه های مدرن انجام می شود تا بیشترین حجم مواد بازیافتی یونولیتی در سریعترین زمان به صورت استاندارد و باکیفیت تولید شود.

نکته ای که در ارتباط با بازیافت ورق فوم با استفاده از روش‌های شیمیایی حائزاهمیت است ، حذف ناخالصی ها در ضایعات است تا منجر به کاهش کیفیت مواد بازیافتی یونولیتی نشود. با بازیافت ضایعات فوم می توان در به حداقل رساندن میزان پلی استایرن ورودی به محیط زیست ، گامی مؤثر برداشت.

بدین منظور واکنش لازم برای بازیافت شیمیایی فوم در 350 درجه الی 450 درجه سانتی گراد در زمان یک ساعت انجام می شود. متخصصان به خوبی می دانند که بازیافت ضایعات فومی را چگونه انجام دهند تا به کیفیت مواد بازیافتی یونولیت خدشه ای وارد نشود.

نکات مهم برای بازیافت ورق فوم با استفاده از روش‌های شیمیایی

افزایش استفاده از یونولیت در بخش ها و مراکز مختلف به افزایش حجم ضایعات یونولیتی منجر شده است. این ضایعات باید به خوبی مدیریت شوند تا دردسرساز نشوند. وظیفه هر یک از افرادی که با یونولیت سروکار دارند ، این است که این ضایعات را به خوبی جمع آوری نموده و به خریداران ضایعات بفروشند تا آنها با انتقال ضایعات به مراکز بازیافت ، زمینه را برای بازگشت ضایعات یونولیت به چرخه تولید فراهم کنند.

ضایعات یونولیتی باید در انباری خشک و به دور از مواد مشتعل زا ، نگهداری شوند تا از ورود آنها به طبیعت یا هوا توسط باد ممانعت به عمل آورده شود. زمانی که ضایعات در یک مکان به صورت یکجا نگهداری شوند ، انتقال آنها آسانتر انجام می شود.

موارد استفاده از ضایعات فوم از جزئی ترین تا مهمترین

بازیافت ورق فوم با استفاده از روش‌های شیمیایی منجر به مواد بازیافتی یونولیتی می شود که در بخش های مختلفی قابل استفاده می باشد. پلاستوفوم ها از ذرات گرانول درست شده اند که مانند توپ های کروی بسیار ریز می باشند. این ذرات توسط بخار آب به یکدیگر پیوند خورده اند. پلاستوفوم ها طی پروسه پلیمریزاسیون و قالب گیری استایرن مونومتر ساخته می شوند و آماده استفاده در زمینه های مختلف می شوند.

دستگاه های مختلفی برای بازیافت مورداستفاده قرار می گیرند. امروزه روش های نوینی برای بازیافت یونولیت ابداع شده اند که نسبت به روش های قدیمی ، برتری هایی زیادی دارند. سرعت و کیفیت بازیافت ورق فوم با استفاده از روش‌های شیمیایی ، بالاتر از بازیافت با روش های سنتی است.

مواد حاصل از بازیافت فوم می تواند در ساخت یونولیت سقفی ، یونولیت دیواری ، یونولیت بسته بندی ، یونولیت تزئینی ، تری دی پانل و … به کار رود. البته از مواد بازیافتی یونولیتی تنها برای ساخت یونولیت استفاده نمی شود و برای ساخت محصولاتی مانند مجسمه ، اسباب بازی ، لوازم تحریر و … استفاده می شود. اهمیت بازیافت ضایعات فومی نشان می دهد که باید نسبت به فرآیند جمع آوری و انتقال آنها به مراکز بازیافت ، توجه نمود. فروش ضایعات فومی به خریداران مجرب که ضایعات را به خوبی به مراکز بازیافت انتقال دهند و قیمت به روز و منصفانه ای را به شما بابت آنها پرداخت کنند ، اهمیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...