با ضایعات یونولیت چیکار کنم ؟ این پرسش ، برای بسیاری از افرادی که با یونولیت سروکار دارند پیش می آید. ما شما را در این زمینه راهنمایی می کنیم.

یونولیت ( پلاستوفوم ) ، به دلیل ویژگی های خاص خود به هر کسب و کار و صنعتی ورود کرده است و در آنجا به نحوی مورداستفاده قرار می گیرد. مسلماً استفاده از یونولیت ، ضایعاتی را ایجاد می کند. مدیریت این ضایعات ، مسئله بسیار مهمی است. وجود این ضایعات در محیط کارگاه ، کارخانه و شرکت دردسرساز است.

ضایعات یونولیت به دلیل سبکی با کوچکترین وزش بادی جابه جا شده و به این ور و آن ور می روند. این مسئله موجب می شود که محیط آلوده و شلوغ به نظر بیاید. بنابراین باید فکری به حال ضایعات یونولیت کرد.

بررسی ساختار ضایعات پلاستوفوم

با ضایعات یونولیت چیکار کنم ؟ بد نیست پیش از بررسی این موضوع ، به این بپردازیم که ضایعات پلاستوفوم دارای چه ساختاری هستند. ساختار ضایعات پلاستوفوم همانند ساختار خود یونولیت است و مسلماً تفاوتی وجود ندارد. این ضایعات ، ماده ای سفید رنگ و متخلخل و سبک است که برگرفته از نوعی پلاستیک درست شده از استایرن مونومتر است.

یونولیت به دلیل سبکی ، طول عمر بالا ، سازگاری با محیط زیست ، مقاومت بالا در برابر رطوبت ، امکان بازیافت ، ممانعت از انتقال صوت ، عایق انرژی بودن و … موردتوجه صنایع و کسب و کارهای مختلف قرار گرفته است. لذا به سبب استفاده بی شمار از یونولیت در بخش های مختلف ، ضایعات زیادی از آن تولید می شود. اگر فکری برای استفاده از این ضایعات نشود ، حجمی زیادی از این ضایعات یا در زمین دفن می شود و یا سوزانده شده و گازهای ناشی از آن وارد هوا می شود. بنابراین عدم برنامه ریزی برای استفاده مفید از ضایعات پلاستوفوم ، مشکلات زیادی را بوجود می آورد.

صنایع تولیدکننده ضایعات پلاستوفومی

با ضایعات یونولیت چیکار کنم ؟ جمع آوری و بازیافت ضایعات یونولیت برای ضایعات تولیدی در هر صنعتی ، امکان پذیر است. صنایع مختلفی از یونولیت استفاده نموده و به التبع تولیدکننده ضایعات یونولیت هستند. حال ممکن است با توجه به نوع یونولیت مورداستفاده در هر صنعتی ، میزان ضایعات یونولیتی تولیدی آنها متفاوت باشد. برای مثال ضایعات یونولیتی تولیدی در ساختمان سازی بسیار بیشتر از ضایعات تولیدی در شرکت کامپیوتری است که از یونولیت برای بسته بندی اجزای مختلف کامپیوتر استفاده می کند.

در ساختمان سازی ، خودروسازی ، بسته بندی ، درب و پنجره سازی ، دوچرخه سازی ، تولید تری دی پانل ، تولید دیوار پیش ساخته ، کارخانه لوازم خانگی و … میزان قابل توجهی ضایعات پلاستوفوم تولید می شود.

با ضایعات یونولیت چیکار کنم ؟ آیا یونولیت بازیافت می شود ؟

ضایعات یونولیت را دور نریزید. ضایعات یونولیت بازیافت می شوند و پس از تبدیل به ماده اولیه مناسب در خط تولید کارخانه های مختلف مورداستفاده قرار می گیرند. انواع یونولیت شامل یونولیت بسته بندی ، یونولیت دیواری ، یونولیت سقفی ، گرانول یونولیت و … قابل بازیافت هستند.

بازیافت یونولیت ، فرآیندی است که ضایعات یونولیت را به چرخه تولید باز می گردانند و به کالاهای جدید تبدیل می کنند. این اقدام ، بسیار ارزشمند است. چرا که به سلامت محیط زیست کمک می کند و مانع از ورود گازهای گلخانه ای به هوا می شود. اینکه صاحبان کسب و کارها و صنایع مختلف به جمع آوری و انتقال ضایعات یونولیت خود به مراکز بازیافت اهمیت دهند ، نشان از فرهنگ بالای آنها است. قطعاً اطمینان داریم شما هم از چنین فرهنگ بالایی برخوردار هستید و ضایعات خود را در طبیعت رها نمی کنید و حتماً برای جمع آوری و انتقال آنها به مراکز بازیافت ، برنامه ریزی می کنید.

با ضایعات یونولیت چیکار کنم و آنها را چگونه به مراکز بازیافت انتقال دهم ؟

ممکن است بگویید انتقال ضایعات به مراکز بازیافت ، کار وقت گیر و دشواری است و ما فرصت و حوصله این کار را نداریم. قرار نیست شما این کار را انجام دهید. افرادی در حوزه خرید و فروش ضایعات یونولیتی فعالیت دارند. شما می توانید ضایعات خود را به این افراد فروخته و مابقی کارها را به آنها بسپارید.

با انجام این کار ، هم از فروش ضایعات سود اندکی می برید و هم به سلامت محیط زیست کمک می کنید. فروش ضایعات پلاستوفومی ، بهترین و آسانترین کاری است که می توان برای خلاص شدن از شر ضایعات پلاستوفوم انجام داد.

بازیافت پلاستوفوم در چندین مرحله ساده

با ضایعات یونولیت چیکار کنم ؟ این ضایعات باید بازیافت شوند. پلاستوفوم ها از ذرات گرانول درست شده اند که توسط بخار آب به یکدیگر چسبیده اند. پلاستوفوم ها به دنبال پروسه پلیمریزاسیون و قالب گیری استایرن مونومتر ساخته می شوند. ماشین آلات فوم سازی دارای یک محفظه بزرگ است و بخش های دیگر دستگاه دارای تجهیزات مختلفی است که مراحل مختلف پروسه بازیافت را کنترل می کنند.

ضایعات یونولیت به این محفظه وارد شده و پس از فشرده سازی ، حرارت دهی می شوند و سپس به کالاهای دیگری تبدیل می شوند. این پروسه ممکن است به دو روش مختلف بازیافت سرد و بازیافت گرم انجام شود.

چندین مورد از موارد مصرف ضایعات یونولیتی

با ضایعات یونولیت چیکار کنم ؟ این ضایعات در موارد مختلفی به کار می روند. پس از اینکه ضایعات بازیافت شوند و به مواد اولیه تبدیل شوند می توانند به کارخانه های مختلف فرستاده شوند تا برای استفاده مجدد در چرخه تولید مورداستفاده قرار بگیرند.

مواد بازیافتی برای مصارف پلاستیکی پلیمری به کار می روند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید از این مواد می توان برای تولید کودهای آلی استفاده کرد. انواع وسایل دکوری را می توان با استفاده از مواد بازیافتی یونولیتی تولید نمود. از مواد بازیافتی یونولیتی می توان برای تولید یونولیت های سقفی و دیواری و سایر یونولیت های مورداستفاده در ساختمان سازی ، استفاده نمود. البته باید توجه داشت که تولید هیچ نوع یونولیتی صرفاً با استفاده از مواد بازیافتی انجام نشود. زیرا کیفیت محصول ، پایین می شود. با توضیحاتی که داده شد حتماً متوجه شده اید که پاسخ پرسش با ضایعات یونولیت چیکار کنم ، چیست و چه اقدامی برای دفع آنها انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...