بسته‌بندی لپ‌تاپ برای اسباب کشی باید کاملاً اصولی انجام شود تا این وسیله حساس و آسیب پذیر، بدون هیچ مشکلی به مقصد انتقال داده شود.

یکی از چالش های پیش روی افراد در زمان اسباب کشی، نحوه بسته بندی دستگاه های الکترونیکی ظریف و حساس  است. یکی از این تجهیزات، لپ تاپ می باشد. بخش های مختلف لپ تاپ در زمان جابه جایی در معرض خطر می باشد. اگر کوچکترین مشکلی برای لپ تاپ بوجود بیاید، رفع مشکل هزینه بر خواهد بود. در شرایطی ممکن است شدت خرابی لپ تاپ به اندازه ای زیاد باشد که جبران کردن آن، امکان پذیر نباشد.

به طور کلی تمامی لوازم الکترونیکی در مقابل فشار و ضربه حساس هستند و با اعمال کوچکترین فشاری، دچار مشکل می شوند. این مشکل ممکن است برای بدنه لپ تاپ بوجود بیاید و یا برای برخی از اجزای داخلی آن ایجاد شود که این مسئله در عملکرد آن، اختلال ایجاد می کند.

مراحل بسته‌بندی لپ‌تاپ برای اسباب کشی

برای بسته بندی لپ تاپ می توان از متریال مختلفی استفاده نمود که یکی از برترین آنها، یونولیت حبه قندی می باشد. بسته بندی لپ تاپ باید در چندین مرحله زیر انجام شود:

جدا کردن قطعات جانبی لپ تاپ

نخست باید قطعات جانبی لپ تاپ را از همدیگر تفکیک کرد. ماوس، اسپیکر، و … را از یکدیگر جدا نمایید. تمامی این موارد را داخل کیسه ای قرار دهید و سپس درب کیسه را محکم ببندید. قرارگیری لپ تاپ و وسایل جانبی آن داخل کیسه سبب می شود که این تجهیزات از گردو غبار در امان باشند.

انتخاب کارتن مناسب برای بسته بندی

کارتن بسته بندی برای لپ تاپ باید دارای مقاومت و استحکام بالایی باشد. بسته‌بندی لپ‌تاپ برای اسباب کشی نیاز به یک کارتن مقاوم و مستحکم دارد. این کارتن باید توانایی وزن لپ را داشته باشد و در زمان جابه جایی، به دلیل عدم تحمل وزن لپ تاپ باز نشود. کارتنی که برای بسته بندی لپ تاپ انتخاب می شود، باید اندازه ای متناسب با لپ تاپ داشته باشد و خیلی بزرگتر از آن نباشد.

استفاده از پلاستیک حباب دار برای لپ تاپ

پلاستیک های حباب دار برای بسته بندی لپ تاپ موردنیاز هستند. این پلاستیک ها دارای ضخامت مناسبی هستند و از حباب های هواداری برخوردار هستند که به خوبی ضد ضربه هستند. لپ تاپ را داخل نایلون حباب دار قرار داده و به خوبی تمام لپ تاپ را پوشش دهید.

استفاده از یونولیت حبه قندی در بسته‌بندی لپ‌تاپ برای اسباب کشی

پس از قرارگیری لپ تاپ داخل کارتن، تمامی فضاهای خالی را با استفاده از یونولیت حبه قندی بپوشانید تا مطمئن شوید که لپ تاپ در زمان جابه جایی تکان نخورد و صدمه نبیند. این یونولیت ها، ضدضربه هستند و مانع از صدمه دیدن لپ تاپ در زمان جابه جایی می شود. یونولیت حبه قندی سبک است و موجب راحتی حمل و نقل لپ تاپ می شود. این متریال دارای ویژگی های مختلفی است که از جمله آنها می توان به سبکی، ارزان بودن، ضد ضربه بودن، مقاوم بودن، عایق بودن، ضد رطوبت بودن و … اشاره نمود.

استفاده از چسب عریض

آخرین مرحله از بسته‌بندی لپ‌تاپ برای اسباب کشی ، استفاده از چسب عریض می باشد. پس از آنکه کارتن بسته بندی لپ تاپ را بستید، با استفاده از چسب های پهن به چسباندن درب کارتن اقدام کنید. پوشش کارتن با چسب باید از جهات مختلف انجام شود. با استفاده از چسب پهن باید دور تا دور کارتن را پوشش داد. نکته قابل توجه این است که قبل از قرارگیری لپ تاپ داخل کارتن، کف کارتن را با چسب بچسبانید تا احتمال افتادن لپ تاپ از پایین کارتن از بین رود. استفاده از چسب برای افزایش استحکام و مقاومت بسته بندی لپ تاپ، ضرورت دارد.

بسته بندی لوازم جانبی لپ تاپ برای اسباب کشی

تمامی لوازم جانبی لپ تاپ را باید با استفاده از نایلون های حباب دار به صورت جداگانه بسته بندی نمود. قطعات جانبی لپ تاپ به دلیل کوچکی حساس و آسیب پذیرتر هستند. لذا باید آنها را به خوبی بسته بندی نمود. هر یک از این موارد را داخل نایلون های حباب دار گذاشته و در صورت امکان، یک یا دو دور به پوشاندن آنها اقدام کنید. در بسته‌بندی لپ‌تاپ برای اسباب کشی باید به بسته بندی لوازم جانبی اهمیت زیادی دهید.

زمانی که لوازم جانبی داخل لپ تاپ قرار گرفت، باید با استفاده از چسب های عریض نواری به چسباندن دور تا دور آنها اقدام نمود تا این قطعات در زمان حرکت، تکان نخورند. تمامی این لوازم را داخل کارتن مستقل یا کارتن لپ تاپ قرار دهید و سپس درب کارتن را بسته و با استفاده از چسب پهن، به بستن دور تا دور آنها اقدام کنید. بنابراین بسته بندی کابل شارژ، موس، هدفون و … را بدین صورت انجام دهید.

چندین نکته مهم درباره بسته‌بندی لپ‌تاپ برای اسباب کشی

اهمیت استفاده از بهترین متریال بسته بندی و رعایت نکات بسته بندی لپ تاپ

بسته‌بندی لپ‌تاپ برای اسباب کشی باید با استفاده از بهترین متریال و توجه به نکات لازم انجام شود. ممانعت از صدمات محیطی، حفظ سلامت قطعات داخلی لپ تاپ، حفاظت از دستگاه در مقابل صدمات و … از دلایل اهمیت بسته بندی مناسب لپ تاپ هستند. با توجه به افزایش شدید قیمت لوازم الکترونیکی از جمله لپ تاپ در سال های اخیر، باید به بسته بندی مناسب و اصولی آنها اهمیت داد. بسته بندی لپ تاپ باید با استفاده از مواد باکیفیت و با توجه به طراحی مناسب انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...