آیا می دانید تفاوت بین یونولیت EPS و XPS  چیست؟ مزایا و معایب هر کدام از این یونولیت ها چیست؟

همان طور که اطلاع دارید، یونولیت دارای انواع مختلفی است که دو مورد از انواع آن یونولیت eps و xps هستند که در این مطلب قصد داریم این دو مورد را با هم مقایسه کنیم.

یونولیت EPS چیست ؟

EPS از عبارت EXPANDED POLYSTYRENE گرفته شده است و به معنای پلی استر حجیم و گسترده است. اینو نوع یونولیت به صورت برگه ای تولید می شود و در صنعت بسته بندی از آن بسیار استفاده می گردد. با این وجود یونولیت EPS دارای انواع مختلفی است که بر اساس چگالی آن سنجیده می شود و انتخاب می گردد.

یونولیت XPS چیست ؟

فوم و یا یونولیت XPS که یک فوم اکسترود شده پلی استایرن است یک عایق حرارتی است و بر اساس پردازش های مختلف تولید می گردد. این نوع یونولیت در مقایسه با یونولیت EPS از ویژگی های بهتری برخوردار است و از آن در صنعت ساختمان سازی بسیار استفاده می شود.

به عبارت دیگر فوم XPS در ساختمان سازی جایگزین مواردی از قبیل: پشم سنگ، پشم شیشه و یونولیت EPS شده است و امروزه بسیار مورد کاربرد قرار می گیرد.

مهم ترین بخش های ساختمان سازی که در آنها از یونولیت XPS استفاده می شود، سقف کاذب، طراحی نور مخفی و نصب هالوژن است.

تفاوت بین یونولیت EPS و XPS  چیست ؟

از مهم ترین تفاوت موجود در میان یونولیت EPS و XPS می توان به ضریب حرارتی 25 درصدی یونولیت XPS اشاره کرد که با این وجود ضریب حرارتی این یونولیت در مقایسه با EPS در حدود سه دهم درصد کاهش یافته است.

یونولیت XPS در مقایسه با EPS دارای مزیت دیگری نیز هست که آن هم عایق بودن این نوع یونولیت در مقابل رطوبت است. این نوع فوم در مواقع تماس پیدا کردن با آب تنها به میزان سه دهم درصد افزایش حجم پیدا می کند در حالی که فوم EPS در مواقع تماس با آب به میزان 2 تا 4 درصد افزایش حجم می یابد.

از دیگر تفاوت بین یونولیت EPS و XPS  می توان به این مساله اشاره کرد که یونولیت EPS تنها در حدود 25 تا 75 پوند فشار را تحمل می کند در حالی که یونولیت XPS 40 تا 100 پوند فشار را تحمل می نماید.

یونولیت XPS باعث می شود تا مصرف انرژی در یک ساختمان به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

مزایای یونولیت XPS برای ساختمان:

مزایای این نوع یونولیت به شرح زیرهستند:

تمامی این مزایا باعث شده اند تا اشخاصی که به ساخت وساز می پردازند، از یونولیت XPS به میزان بسیار زیادی استقبال کنند و به این شکل یونولیت XPS در ساخت و ساز بسیار رونق پیدا کرده است.

سخن پایانی:

همان طور که در قسمت های فوق مطالعه کردید، یونولیت XPS از ویژگی ها و مزیت های زیادی برای ساخت و ساز برخوردار است و چنانچه قصد دارید به خرید این نوع یونولیت بپردازید، می توانید آن را از ایران ورق که کارخانه تولید یونولیت در ایران است تهیه کنید.

همچنین در وب سایت ایران یونولیت مشاهده می کنید که این مجموعه دارای انواع ورق های یونولیت است و هر نوع از یونولیت های موجود در بازار که مورد نیاز شما است را می توانید با مراجعه به این مجموعه تهیه کنید.

ایران ورق آمادگی ارائه یونولیت  در ضخامت های مختلف از قبیل: 4 سانتی، 5 سانتی،2 سانتی، 3 سانتی، 1 سانتی و حتی 10 سانتی متری را به شما عزیزان دارد و هر کدام از این نوع یونولیت ها که مورد نظر شما باشد را می توانید از این مجموعه با کیفیت بسیار عالی تهیه کنید و در ساخت و ساز ساختمان و یا هر امور دیگری مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...