تولید عایق یونولیتی برای استفاده در موارد مختلفی مانند ساختمان سازی صورت می گیرد. عایق سازی ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

پلاستوفوم که نام تجاری آن EPS است ، کالایی بسیار سبک است که سبکی آن موجب استفاده های مختلف از آن شده است. این ماده از جنس پلیمر است که رنگ آن سفید است و حاصل پروسه های پتروشیمی است.

یونولیت ، خواص بسیار زیادی دارد که برخی از آنها را سایر محصولات مشابه ندارند. یکی از برترین خواص یونولیت ، عایق بودن آن است. یونولیت در مقابل حرارت ، رطوبت و صدا کاملاً عایق است. این خاصیت یونولیت سبب شده است که در صنعت ساختمان سازی از یونولیت استفاده کنند.

انواع یونولیت ها با خاصیت عایق سازی

تولید عایق یونولیتی در انواع گوناگونی انجام می شود. یونولیت های فشرده ، یونولیت های سقفی استاندارد ، یونولیت دیواری و … از جمله عایق هایی هستند که از خاصیت عایق سازی برخوردار هستند. با بهره گیری از این یونولیت ها می توان سازه ها را از نظر مختلف عایق سازی کرد.

سازه هایی که عایق سازی شده اند از جهات مختلفی برتر از سازه های معمولی هستند. در این سازه ها ، هیچگونه سروصدایی از دیوارها عبور نکرده و آرامش ساکنین حفظ می شود. همچنین صدا ولرزش از سقف طبقات به پایین انتقال پیدا نمی کند.

چنین سازه هایی در برابر رطوبت و نم بسیار مقاوم هستند. رطوبت می تواند زمینه تخریب سازه ها را فراهم کند. بنابراین در امان بودن سازه ها از رطوبت ، مسئله بسیار مهمی است. تولید عایق یونولیتی با هدف عایق سازی رطوبتی سازه ها انجام می شود. نکته دیگر درباره این عایق ها این است که آنها می توانند در کاهش مصرف انرژی نقش داشته باشند. اتلاف انرژی در چنین سازه هایی چیزی حدود صفر است.

بیشتر بخوانید: نصب یونولیت سقفی به همراه اجرای تیرچه یونولیت

نقاط قوت عایق‌های پلاستوفومی

عایق‌های یونولیتی از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند که آنها را برتر و سرتر از سایر عایق ها کرده است. این عایق ها به خوبی می توانند دمای محیط را حفظ کنند و اجازه ندهند که گرما یا سرمای محیط به هدر رود. همچنین این عایق ها اصلاً آب را جذب نمی کنند. تولید عایق یونولیتی به گونه ای انجام می شود که در برابر صدا مانند مانع عمل کنند و اجازه عبور را به آنها ندهند.

این عایق ها ، از طول عمر بالایی برخوردار هستند و به این زودی ها خراب نمی شوند. بر خلاف ظاهر و وزن اندک عایق های پلاستوفومی ، دوام آنها بسیار زیاد است. قابل حمل بودن و سبکی یونولیت ها موجب شده است که در موارد گوناگونی از آنها استفاده شود چرا که کار با آنها و انتقال آنها به محل پروژه ، بسیار آسان است. عایق سازی دیوارها و سقف ها و … با یونولیت موجب افزایش استحکام آنها می شود.

نحوه تولید عایق یونولیتی

ساخت عایق های پلاستوفومی با استفاده از مواد پلی استایرن انجام می شود. مواد اولیه را داخل ظرف های بزرگی ریخته و در آنجا به بخاردهی آنها اقدام می کنند. در این حالت مواد منبسط می شوند. مواد منبسط شده به طور فشرده به یکدیگر گره می خورند و به حالت ایده آل در می آیند.

بلوک ها و ورق های پلاستوفومی بسیار بزرگ هستند. این ورق ها و بلوک ها توسط ماشین آلات مخصوص به اندازه دلخواه برش داده می شوند. ساخت این عایق ها با توجه به مشخصات کمی و فیزیکی آنها انجام می شود. مهندسان در این مرحله تحلیل دقیقی از فاکتورهای مهم مانند ضریب حرارتی ، ضخامت ، میزان پایداری ، دانسیته و … می کنند تا محصول موردنظر از هر نظر مناسب عایق سازی باشند. توجه به موارد گفته شده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دلایل تولید عایق یونولیتی چیست ؟

اگر به موارد ذیل با دقت بیشتری توجه کنید متوجه می شوید که چرا به تولید عایق‌های پلاستوفومی اقدام می کنند.

فاکتورهای مهم برای تولید عایق یونولیتی

مسلماً تولیدکنندگان بزرگ به این مسئله توجه دارند که ساخت انواع یونولیت باید با توجه به فاکتورها و استانداردهای مهمی انجام شود. بر این اساس ، ساخت عایق‌های پلاستوفومی با توجه به عواملی مانند خواص فیزیکی ، خواص شیمیایی و خواص مکانیکی و قواعد محاسباتی و … صورت می گیرد. در واقع توجه به چگالی ، ضریب هدایت حرارتی ، ضخامت یونولیت و … بسیار مهم است و نباید از دید تولیدکنندگان دور بماند. یک عایق پلاستوفومی باکیفیت و مرغوب می تواند عایق سازی موردنظر را ایجاد کند. پس باید به خرید عایق های پلاستوفومی استاندارد اقدام نمود.

کلام آخر

تولید عایق یونولیتی ، چندین سال است که توسط کارخانه های مختلف انجام می شود. میزان تولیدات این محصول با توجه به پیش بینی ها افزایش خواهد یافت. این محصولات را حتماً از کارخانه های بزرگ خریداری کنید تا از کیفیت بالای آن و ساخت اصولی آن ، اطمینان حاصل کنید. مجموعه ایران ورق ، باکیفیت ترین انواع عایق های پلاستوفومی را با قیمت مناسب تولید می کند. تولیدات این مجموعه ، همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. چرا که عایق سازی سازه های شما را از هر نظر به خوبی انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...