تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت ، امکان پذیر است. نحوه تولید این محصولات با استفاده از ضایعات یونولیتی را بررسی می کنیم.

یونولیت یا پلاستوفوم ، ماده متخلخلی است که وزن بسیار اندکی دارد. ماده متخلخل یا آژنگ دار ، موادی هستند که در بافت خود دارای حفره ها و منافذ زیادی هستند. ماده ای ، متخلخل نامیده می شود که میزان تخلخل آن میان 95.0 الی 2.0 باشد.

از یونولیت در تولید محصولات یا ساخت سازه های مختلف استفاده می شود. پلاستوفوم با ویژگی هایی که دارد برای استفاده در هر پروژه یا کاربردی مناسب می باشد. با مطالعات زیادی که بر روی ویژگی ها و خواص این ماده صورت گرفته است ، به مزایای استفاده از آن در بخش های گوناگونی پی برده اند.

تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت ، موضوعی است که قصد پرداختن به آن را داریم. ضایعات یونولیت همانند خود یونولیت ، مفید و پرکاربرد هستند. بنابراین ضایعات یونولیتی را نباید دور ریخت.

ضایعات یونولیت پس از بازیافت برای تولید محصولات گوناگونی به کار می روند. ساختمان سازی ، دکورسازی ، بسته بندی ، مبل سازی ، خودروسازی ، هواپیماسازی و … از جمله موارد استفاده از ضایعات یونولیتی هستند. البته ضایعات یونولیت نمی توانند به هر نحوی برای کاربردهای مختلف مورداستفاده قرار بگیرند. حتماً باید این ضایعات از چندین خوان عبور کرده تا به مواد لازم و مناسب برای استفاده در کاربردهای نامبرده شده تبدیل شوند.

بررسی نحوه تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت

همانگونه که متوجه شدید یکی از کاربردهای ضایعات یونولیتی ، استفاده در دکورسازی و تزئینات است. ساخت محصولات دکوری مانند قاب عکس ، قاب تابلو ، قاب آیینه و … با استفاده از ضایعات یونولیتی امکان پذیر است. کیفیت و زیبایی این محصولات هرگز با کیفیت و زیبایی محصولات تولیدی با مواد اولیه یونولیتی دست اول ، تفاوتی ندارد.

اگر یک قاب عکس و یا یک قاب آیینه بسیار شیک را مشاهده کنید ، شاید باور نکنید که با استفاده از ضایعات کثیفی که دور ریخته شده اند تولید شده است. این به منزله کیفیت فوق العاده بالای محصولات تولیدی با استفاده از ضایعات یونولیتی است. کیفیت بالای مواد بازیافتی یونولیتی به اندازه ای بالا است که آن را برای تولید محصولات دکوری و تزئینی انتخاب نموده اند.

تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت ، یکی از بهترین و رایج ترین کاربردهای این ضایعات است. قرنیز ، یکی از متریالی است که در ساختمان سازی در مرحله نازک کاری مورداستفاده قرار می گیرد. استفاده از قرنیز به سبب زیبایی ظاهری و محافظت از بخش انتهایی دیوار در مقابل ضربه و رطوبت و … مورداستفاده قرار می گیرد.

قرنیزها در چندین نوع شامل قرنیز ام دی اف روکشدار ، قرنیز سرامیکی ، قرنیز فومی ، قرنیز سنگی ، قرنیز ام دی اف خام ، قرنیز پلی استایرن ، قرنیز گچی ، قرنیز چوب طبیعی و … طراحی و تولید می شوند. در ادامه بررسی نحوه تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت باید بدانید که با مواد بازیافتی یونولیتی می توان قرنیزهای فومی یا پلی استایرن درست کرد.

قرنیز پلی استایرن ، نوار پوشاننده حاشیه دیوار است که با هدف مراقبت از دیوار ، تولید می شود. تنوع طرح و رنگ این قرنیزها بسیار زیاد است. جنس این قرنیز ، یونولیت یا فوم می باشد. برای ساخت این قرنیزها می توان از ضایعات یونولیتی استفاده کرد. بدین ترتیب ، هزینه تولید این قرنیزها بسیار پایین خواهد بود و این مسئله سبب می شود که نرخ این قرنیزها بسیار مناسب باشد.

ویژگی های قرنیزهای تولیدی با ضایعات یونولیتی

تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت ، بسیار مقرون به صرفه است. قرنیزهایی که با استفاده از ضایعات یونولیتی تولید می شوند ، چندین ویژگی مهم را دارا می باشند. بنابراین اگر قصد خرید قرنیزهای یونولیتی را دارید ، حتماً به این ویژگی ها توجه داشته باشید.

قرنیزهای یونولیتی که با متریال بازیافتی یونولیتی درست شده اند ، قیمت بسیار مناسبی دارند. طول عمر این قرنیزها بسیار زیاد است. این قرنیزها ، در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند. تنوع طرح و رنگ این قرنیزها بسیار زیاد است. شما می توانید مطابق با سلیقه خود به انتخاب قرنیز موردنظر خود اقدام فرمایید.

نصب قرنیزهای یونولیتی بسیار ساده است. مقاومت بسیار خوب این قرنیزها موجب شده است که آن را عایق خوبی برای سرما و گرما و حرارت و … بدانند. این قرنیزها در چندین سایز شامل هفت سانتی متری ، نه سانتی متری ، 12 سانتی متری ، 13 سانتی متری و … تولید می شوند. همچنین این قرنیزها به لحاظ طرح به چندین نوع شامل قرنیز ساده ، قرنیز طرح سنگ ، قرنیز طرح چوب ، قرنیز طرح گچی و …. تقسیم می شوند. هر یک از این قرنیزها دارای زیبای خاصی هستند و هر یک طرفداران خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

هزینه تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت

یکی از مسائلی که موجب جلب توجه تولیدکنندگان این محصولات به استفاده از ضایعات یونولیتی شده است ، قیمت مناسب آنها است. ساخت این محصولات با مواد بازیافتی یونولیتی بسیار کمتر از هزینه ساخت این محصولات با استفاده از مواد اولیه دست اول خواهد بود. خوب این مسئله به نفع تولیدکنندگان خواهد بود. هیچکس نمی تواند ادعا کند که هزینه تولیدات محصولات ، برایش مهم نیست. قطعاً صاحبان این کسب و کارها و صنایع تمایل دارند که با استفاده از روش های مختلف ، هزینه های تولیدات خود را پایین بیاورند.

کلام آخر

با توضیحات مفیدی که درباره تولید قرنیز و شمش قاب عکس از ضایعات یونولیت ارائه دادیم ، با یکی دیگر از کاربردهای ضایعات یونولیتی آشنا شدیم. آشنایی با این کاربردها نشان می دهد که مسئله بازیافت یونولیت و تبدیل آن به مواد اولیه ، تا چه اندازه اهمیت دارد. بنابراین با هدف پیشرفت و رشد اقتصاد کشور و حفظ محیط زیست ، ضایعات قابل بازیافت خود مانند ضایعات یونولیتی را دور ننداخته و آنها را به خریداران ضایعات یونولیتی بفروشید.

مجموعه ایران ورق ، که یکی از خوشنام ترین تولیدکنندگان انواع یونولیت در کشور است ، آمادگی دارد که انواع ضایعات یونولیتی شما را خریداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...