تولید یونولیت تزریقی بر اساس دستورالعمل مشخصی انجام می شود. کیفیت محصول متأثر از توجه به استانداردهای مشخصی است.

یونولیت بیشتر از آنچه که تصور می شد ، صنایع و کسب و کارهای مختلف را وابسته خود کرد. تولید پلاستوفوم به تدریج گسترش یافت و تنوع انواع یونولیت ها افزایش یافت. قواعد تولید پلاستوفوم تزریقی همانند تولید سایر پلاستوفوم ها است و فقط تفاوت های جزئی در روند تولید آن با تولید سایر پلاستوفوم ها دیده می شود.

از پلاستوفوم تزریقی چه می دانید ؟

تولید یونولیت تزریقی باید اصولی و درست انجام شود. این نوع پلاستوفوم ، یکی از پلاستوفوم های کاربردی در کسب و کارها و صنایع گوناگون است. از این یونولیت در مواردی استفاده می شود که نمی توان از سایر یونولیت ها استفاده کرد. در واقع محدودیت های موجود در استفاده از یونولیت های دیواری و ورقه ای و … موجب می شود که مجبور شویم از پلاستوفوم تزریقی استفاده کنیم.

اگر ویژگی های پلاستوفوم های تزریقی و سایر انواع پلاستوفوم ها را با یکدیگر مقایسه کنیم مشاهده می کنیم که آنها با یکدیگر تفاوت ها و شباهت هایی دارند. ماده اولیه پلاستوفوم باید از سه مرحله پیش انبساط ، تثبیت فوم و قالب گیری عبور کند تا به پلاستوفوم تزریقی تبدیل شود.

یک بررسی خلاصه از روند تولید یونولیت تزریقی

ساختار پلاستوفوم های تزریقی عیناً مشابه سایر پلاستوفوم ها است. اما کاربرد انواع پلاستوفوم ها با همدیگر فرق دارد.

مرحله پیش پخت پلاستوفوم تزریقی : در این مرحله بایستی ماده اولیه را درون دیگ های ویژه ای بگذارند تا پس از حرارت دهی ، افزایش حجم لازم را پیدا کنند. اگر از مواد اولیه مناسب و مرغوب استفاده شود ، کیفیت محصول به صورت قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. برای ساخت این یونولیت از فشار بالاتری برای فرم دهی استفاده می شود تا نتیجه موردانتظار بدست بیاید.

مرحله تثبیت پلاستوفوم تزریقی : برای ساخت هر نوع یونولیتی از جمله تولید یونولیت تزریقی باید مرحله تثبیت را پشت سر گذاشت. البته تایم این مرحله برای هر نوع پلاستوفومی متفاوت است. معمولاً تولید پلاستوفوم تزریقی به دو ساعت زمان اختصاص داده شده به مرحله تثبیت ، نیاز دارد. پس از آن فوم های تثبیتی را درون قالب ها می ریزند. اینک با بهره گیری از بخار آب در دمای ایده آل ، فوم را در معرض فشار لازم قرار داده تا به حالت موردنظر برسد. به منظور تثبیت فرم پلاستوفوم نیاز به آب سرد است تا به دنبال آن در پی ایجاد یک شوک حرارتی ، نتیجه مهم کسب شود. پلاستوفوم به حالت دلخواه رسیده و آن را استراحت می دهند.

طراحی پلاستوفوم تزریقی : حتماً به وجود یک نمونه اولیه نیاز است. به منظور طراحی قالب باید به اندازه ها و شکل فیزیکی محصول اهمیت داده شود. بر اساس اطلاعات ارائه شده به دستگاه پرس ، برنامه ای بدست می آید. پس از آن حفره هایی به منظور نصب نازل های بخار مشخص می شوند. شمار این سوراخ ها در بخاررسانی و مرغوبیت یونولیت ، نقش دارد. تولید یونولیت تزریقی با تولید یونولیت ورقه ای بسیار مشابه است.

دستگاه های مورداستفاده برای ساخت پلاستوفوم تزریقی

برای تزریق فوم باید از دستگاه مخصوص استفاده شود. در واقع برای استفاده از سایر پلاستوفوم ها به استفاده از دستگاه نیازی نیست. اما اگر از دستگاه استفاده نشود نمی تواند فوم تزریقی را به سطح موردنظر منتقل کرد.

دستگاهی که برای این کار مورداستفاده قرار می گیرد ، ممکن است از نوع دستی و یا اتومات باشد. اگر سرعت و تمیزی کار برای شما مهم است بهتر است از دستگاه های اتوماتیک استفاده کنید که به صورت اتومات با بهره گیری از فشار هوا فوم ها را به سطح موردنظر منتقل می کنند.

بیشتر بخوانید: تأثیرات مثبت استفاده از یونولیت در ساختمان

موارد استفاده از پلاستوفوم تزریقی

تولید یونولیت تزریقی با هدف استفاده در صنایع مختلف صورت می گیرد. به طور مثال برای …

– کشتی سازی

– صنایع شیمیایی

– ساختمان سازی و بازسازی ساختمان ها

– ساخت برخی از لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی و یخچال و …

– خودروسازی

– مبل سازی

– دکورسازی

– و …

می توان از پلاستوفوم تزریقی استفاده کرد. زمانی که در موردی باید از پلاستوفوم استفاده کرد اما به دلایل گوناگون مانعی برای استفاده از پلاستوفوم های معمولی وجود دارد باید از پلاستوفوم تزریقی استفاده کرد. بنابراین کاربردهای پلاستوفوم تزریقی ، بسیار مهم هستند.

کیفیت تولید یونولیت تزریقی

در ساخت پلاستوفوم تزریقی باید به نکات مختلفی توجه کرد. زمانی پلاستوفوم تزریقی از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود که با استفاده از متریال درجه یک ساخته شده باشد. دستگاه های مورداستفاده برای ساخت پلاستوفوم تزریقی بسیار اثرگذار در کیفیت محصول نهایی خواهد بود.

مهندسان و متخصصانی که بر روند ساخت پلاستوفوم تزریقی نظارت دارند ، بارها کیفیت محصول را چک نموده و در صورتی که در روند ساخت محصول ، قصور و خطایی وجود داشته باشد آن را به نیروهای خط تولید گوشزد می کنند تا کیفیت محصول نهایی بسیار بالا باشد و برای استفاده در صنایع مختلف مناسب باشد.

قیمت گذاری پس از تولید یونولیت تزریقی

این روزها به اندازه ای نرخ ها تغییر می کند و نوسان دارد که با اطمینان از قیمت ها صحبت کردن و اعلام کردن نرخ واحد ، بسیار دشوار است. بنابراین ما هم از اعلام نرخ ثابتی خودداری می کنیم. تنها به این مسئله اشاره کنیم که کیفیت مواد اولیه ، دستگاه های مورداستفاده ، فشردگی و … در تعیین قیمت اثرگذار هستند. در مجموع ، انواع پلاستوفوم ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند و برای استفاده در هر کسب و کار و پروژه ای ، مقرون به صرفه هستند. پس چرا از آنها استفاده نکنیم.

کلام آخر

با نحوه تولید یونولیت تزریقی به خوبی آشنا شدیم و عوامل اثرگذار در تعیین قیمت آن را نام بردیم. تنها نکته ای که باید در انتها به آن اشاره کنیم اهمیت خرید پلاستوفوم از تولیدکنندگان بزرگ و مطرح می باشد تا محصول مرغوب و باکیفیتی را تحویل بگیرید. ایران ورق آمادگی دارد که انواع سفارشات شما مشتریان گرامی در نقاط مختلف کشور را در اسرع وقت آماده کند. با توجه به کیفیت بالای محصولات این تولیدکننده بزرگ و قیمت مناسب آنها ، پیشنهاد می کنیم که یونولیت های موردنیاز خود را از آنجا خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...