خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی با هدف عایق سازی سازه های مختلف انجام می شود. استفاده از این پنل ها ، مزایای زیادی دارد.

عایق سازی مکان های مختلف از جمله استودیوهای صدابرداری ، سالن همایشات ، آپارتمان ها و … اهمیت زیادی دارد. برای عایق سازی این مکان ها از مواد و مصالح مختلفی استفاده می کنند که یکی از آنها پنل‌های آکوستیک است.

آشنایی با پنل‌های آکوستیک

پنل های عایق از جنس مختلفی ساخته می شوند که هر یک از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند. پنل های آکوستیک ، یکی از انواع پنل های عایق می باشند که با هدف بهبود فرکانس صدا در محیط مورداستفاده قرار می گیرند. این پنل ها در ابعاد و مدل های گوناگونی تولید می شوند. جنس این مواد متفاوت است و بخشی از آنها را از فوم درست می کنند. خریداران این پنل ها در زمان خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی  باید توجه داشته باشند که پنل عایق صوتی و آکوستیک با یکدیگر فرق دارند. لذا آنها را اشتباه به جای یکدیگر خریداری نکنند. پنل های پلی اتیلن ، پشم و شیشه ، الاستومتری و … صرفاً عایق صوت می باشند و فاقد خاصیت آکوستیکی هستند. بنابراین اگر به داشتن خاصیت آکوستیکی اهمیت می دهید ، باید پنل‌های آکوستیکی را انتخاب کنید.

عایق صوتی و انواع عایق های صوتی

عایق صوتی ، عایق هایی هستند که از خاصیت جلوگیری از انتقال صدا برخوردار است. این عایق ها در دو نوع عایق های سلول باز و عایق های سلول بسته وجود دارند. عایق های سلول باز شامل پشم شیشه و سنگ ، اسفنج پلی یورتان و … می باشند. ساختار این عایق ها به گونه ای است که پیکربندی آنها باز است و این مسئله سبب می شود که صوت را جذب کرده اما آن را خنثی می کنند. بنابراین در خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی باید به نوع عایق موردنظر خود توجه داشته باشید.

عایق های سلول بسته مانند پلی اتیلن ، یونولیت و فوم الاستومری و … می باشد. بسته بودن پیکربندی این عایق ها سبب می شود که اصلاً جذب صدایی صورت نگیرد. بدین ترتیب هیچ صدایی از این فوم ها عبور نکرده و محیط موردنظر کاملاً عایق سازی می شود.

امروزه با استفاده از پلاستوفوم یا یونولیت ، انواع سازه ها را در بخش های مختلف عایق سازی می کنند. سازه های امروزی به دلیل بزرگ بودن و بالا بودن تعداد واحدهای آن ، به شدت نیاز به عایق سازی صوتی دارند تا قابل سکونت باشند.

ویژگی های انواع پنل‌های آکوستیک و صوتی

خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی باید با توجه به ویژگی های آنها انجام شود تا محصول خریداری شده دارای کارایی موردانتظار شما باشد. پنل‌های صوتی و آکوستیک بر اساس دانسیته ، جنس مواد ، ضخامت و … دارای خصوصیات مختلفی هستند. در صورتی که این عایق ها را برای اتاق کودکان و سالمندان و یا مراکز نگهداری از آنها خریداری می کنند ، باید به جنس آنها توجه داشته باشند. زیرا ممکن است برخی از جنس های این فوم ها مانند پشم سنگ برای این افراد مناسب نباشد و برای آنها ایجاد حساسیت کند. لذا در زمان خرید این پنل ها حتماً به این مسئله توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: یونولیت در ساخت یخچال

مزایای خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی

استفاده از این پنل ها ، مزایای فراوانی دارد. البته هر یک از این پنل ها ، به اندازه ای از این مزایا برخوردار هستند. به بیان دیگر ممکن است یک مزیت در یک نوع پنل پررنگ تر از دیگر پنل ها باشد. مهمترین مزایای این پنل ها شامل موارد زیر است :

– این پنل ها ، هر دیوار یا سقفی را عایق سازی می کنند تا هیچگونه سروصدایی از آنها عبور نکند.

– این پنل ها از ساختاری برخوردار هستند که امواج صدا را در هم شکسته و مانع از انعکاس صوت می شوند. ممانعت از انعکاس صوت برای برخی از مکان ها بسیار مهم است.

– طول عمر و دوام پنل ها بسیار زیاد است. در داخل این پنل ها ، موادی به کار رفته اند که دوام و طول عمر آنها را افزایش می دهد.

– مزیت خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی این است که این پنل ها در مقابل آب و رطوبت از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند.

– این پنل ها قابل انتقال و جابه جایی هستند و به راحتی از مکانی به مکان دیگری قابل انتقال هستند. شما می توانید این پنل ها را از دیوار جدا نموده و بر روی دیوار دیگری نصب کنید.

– پنل های صوتی و آکوستیک بسیار سبک هستند. به همین دلیل نصب آنها بسیار آسان و سریع صورت می گیرد.

کاربردهای پنل‌های آکوستیک و صوت

خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی با اهداف گوناگون انجام می شود. از پنل های صوتی و آکوستیک برای احداث استودیوهای خانگی ، تجهیز استودیوهای حرفه ای ، عایق سازی انواع دیوارها ، عایق سازی سالن های همایشات و آمفی تئاتر ، عایق سازی مهدکودک ها ، عایق سازی سالن های سینما و … استفاده می شود. این مکان ها با استفاده از این پنل ها از نظر صوتی و رطوبتی و … عایق سازی می شوند.

نکات مهم در خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی

قیمت این پنل ها با توجه به ابعاد ، ضخامت ، جنس ، کیفیت مواد اولیه ، برند فوم ، نوسانات بازار و … تعیین می شود. در زمان خرید این پنل ها باید به تمامی مشخصه های گفته شده توجه داشته باشید و پنل های بی کیفیت و ارزان قیمت را خریداری نکنید.

نکته مهمی که در زمان خرید این پنل ها باید درنظر داشته باشید ، دمای محیط موردنظر است. اگر پنل ها را برای مکانی که در معرض شعله و حرارت است تهیه می کنید ، به مقاومت آنها در برابر آتش و حرارت توجه داشته باشید.

انتخاب نوع پنل ها باید به توجه به شدت آلودگی صوتی مکان موردنظر انجام شود. یعنی اگر قصد خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی برای مکانی واقع در اتوبان یا یک خیابان شلوغ را دارید ، حتماً پنل هایی را انتخاب کنید که از حداکثر مقاومت در برابر صوت برخوردار باشد. با توجه به نکات گفته شده می توانید پنل مناسبی را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...