یونولیت در ساخت یخچال به کار می رود. زیرا یونولیت یا پلاستوفوم از خاصیت عایق حرارتی و برودتی برخوردار است.

یونولیت یا پلاستوفوم با خصوصیات بی نظیر خود ، جایگاه بسیار خوبی در کسب و کارها و صنایع مختلف پیدا کرده است. یکی از کاربردهای این محصول در صنعت یخچال سازی است. مسئله ای که سبب شده است صنعت یخچال سازی به استفاده از یونولیت روی بیاورد ، ویژگی عایق بودن یونولیت است.

هر صنعتی به دنبال استفاده از متریال و موادی است که ضمن قیمت مناسب از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار باشد و دوام و مقاومت خوبی داشته باشد. شاید بپرسید که مگر می شود محصولی دارای مقاومت و استحکام بالایی باشد ، اما قیمت پایینی داشته باشد ؟ بله ، یونولیت یا پلاستوفوم اینگونه است.

استفاده از یونولیت در ساخت یخچال

یونولیت همان ماده ای است که سالها پیش توسط ادوارد سیمون کشف شد. در آن زمان کمتر کسی فکر می کرد که ابداع ادوارد سیمون در سال های آتی کاربردهای زیادی پیدا کند و از استفاده از آن استقبال زیادی شود. اما هر چه که گذشت به خواص جدیدی از یونولیت پی بردند و کاربردهای جدیدی از آن را کشف نمودند.

بدین ترتیب پای یونولیت به صنعت یخچال سازی باز شد. صاحبان این صنعت با توجه به ویژگی عایق بودن یونولیت ، آن را ماده ای مناسب برای به کارگیری در یخچال دانستند و از آن در تولید انواع یخچال ها به ویژه یخچال های صنعتی استفاده کردند.

سایر ویژگی های پلاستوفوم به کار رفته در ساخت یخچال

یونولیت در ساخت یخچال مورداستفاده قرار می گیرد تا یخچال را عایق تر کند و از اتلاف هوای سرد داخل یخچال جلوگیری به عمل بیاورد. یونولیت نه تنها از خاصیت عایق سازی برخوردار است ، بلکه ویژگی های بسیار خوب دیگری دارد.

سبک بودن یونولیت ، آن را مناسب استفاده در هر کاربردی کرده است. مقاومت بالای این ماده ، آن را بسیار محبوب کرده است. یونولیت ، عایق رطوبت است و مانع از انتقال آب یا رطوبت به داخل می شود. این ماده بی اثر و خنثی می باشد و هیچگونه نگرانی درباره وارد واکنش شدن با هیچ ماده ای ، ایجاد نمی کند. البته نباید فراموش کرد که این ماده نسبت به برخی از حلال ها و چسب ها و رنگ ها ، حساسیت دارد. طول عمر این ماده سبب شده است که یخچال سازان با خیال راحت از این ماده در ساخت یخچال استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

دلیل استفاده از یونولیت در ساخت یخچال چیست ؟

ویژگی ها و خواص یونولیت را بررسی نمودیم. حال برای شما این سؤال بوجود می آید که در میان این ویژگی ها  ، کدام ویژگی موجب استفاده از پلاستوفوم در یخچال‌سازی شده است. از مهمترین دلایل بهره گیری از پلاستوفوم در یخچال‌سازی می توان به کاهش هزینه ها و عوارض اتلاف منابع انرژی اشاره نمود.

در میان محصولاتی با ویژگی عایق حرارتی و برودتی ، نام یونولیت به سبب ویژگی های خاصی که دارد می درخشد. پلاستوفوم مانع از انتقال انرژی داخل یخچال به بیرون می شود. در واقع همین خاصیت یونولیت سبب شده است که از گذشته تاکنون برای ساخت یخدان از یونولیت استفاده کنند. مقاومت یونولیت در برابر اتلاف انرژی ، عالی است.

یونولیت در ساخت یخچال به دلیل آنکه مانع از انتقال سرمای داخل به بیرون و انتقال گرمای بیرون به داخل می شود ، مورداستفاده قرار می گیرد. اگر اتلاف انرژی صورت نگیرد ، یخچال کمتر کار می کند و فشار کمتری به موتور آن وارد می شود. بنابراین استفاده از پلاستوفوم در یخچال‌سازی ، مقرون به صرفه است و موجب دوام و طول عمر بیشتر یخچال می شود.

ویژگی دیگری که پلاستوفوم را برای یخچال‌سازی مناسب کرده است ، وزن اندک آن است. بکارگیری پلاستوفوم در یخچال سبب می شود که این محصول ، سنگین نشود و جابه جایی آن بسیار راحت باشد. موارد گفته شده نشان می دهد که پلاستوفوم از هر جهت ، محصولی مناسب برای یخچال‌سازی است که موجب مناسب تر شدن قیمت یخچال ، بیشتر شدن طول عمر یخچال ، بالاتر رفتن راندمان یخچال و خنک تر شدن هوای درون یخچال می شود. البته متخصصان و کارشناسان این صنعت به خوبی می دانند که استفاده از یونولیت باکیفیت و مرغوب برای ساخت این وسیله ضرورت دارد و نباید از هر یونولیتی با هر سطح استانداردی برای ساخت این وسیله استفاده شود.

ضرورت استفاده از پلاستوفوم در یخچال‌سازی

دلایل استفاده از یونولیت در ساخت یخچال ، تنها موارد گفته شده نمی باشد. یونولیت با محیط زیست سازگاری داشته و این مسئله موجب می شود که یخچال‌سازان نگرانی و عذاب وجدانی در مورد استفاده از آن به سبب به خطر افتادن سلامت محیط زیست نداشته باشند.

این محصول از حداکثر مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی برخوردار است و این مسئله سبب می شود که یخچال با مشکل زنگ زدگی و خوردگی مواجه نشود. البته سایر مواد و متریال مورداستفاده در ساخت یخچال باید چنین ویژگی ( ضد رطوبت و ضد خوردگی ) را داشته باشند. حسن دیگر پلاستوفوم این است که در مقابل اشتعال و آتش از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است و این مسئله موردتوجه یخچال‌سازان بوده است. همچنین پلاستوفومی که برای ساخت یخچال مورداستفاده قرار می گیرد ، انعطاف پذیری زیادی دارد و به هر شکل موردنظری برش می خورد.

یک دلیل دیگر استفاده از یونولیت در ساخت یخچال این است که این ماده اصلاً مکان زندگی موریانه ، سوسک و … نخواهد شد. بنابراین اگر یخچال ها چندین سال در انبار مغازه ها و فروشگاه ها بمانند ، دچار مشکل نخواهند شد.

کلام آخر

با اهمیت استفاده از یونولیت در ساخت یخچال آشنا شدیم. همانگونه که متوجه شدید مزیت استفاده از یونولیت در ساخت این وسیله ، صرفاً اقتصادی نمی باشد و امتیازات دیگری نیز دارد. این ماده برای ساخت هر نوع یخچالی مناسب است. اگر قرار باشد از ماده دیگری به جای پلاستوفوم در ساخت یخچال استفاده شود که ویژگی های یونولیت را داشته باشد ، موادی صلاحیت این جایگزینی را دارند که وزنشان زیاد است. بنابراین بهتر است از پلاستوفوم برای یخچال‌سازی استفاده شود که وزن یخچال زیاد نشود. امیدواریم اطلاعات خوبی در زمینه پلاستوفوم و مزایای استفاده از آن در یخچال‌سازی در اختیار شما قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...