مزایای استفاده از فوم کرومیت ، موضوعی است که قصد پرداختن به آن را داریم. با ویژگی ها و مزایای این فوم ها آشنا می شویم.

فوم کرومیت، یکی از انواع کرومیت است که از آن در نقش قالب در سقف سازه ها استفاده می کنند و حد فاصل تیرچه های کرومیت در نقش قالب بتن به کار می روند. سازه هایی که با استفاده از فوم کرومیت اجرا می شوند، سرعت خوبی در مرحله ی اجرای سقف دارند.

توضیحاتی مختصر درباره فوم کرومیت

با مزایای استفاده از فوم کرومیت در ادامه آشنا خواهیم شد. این فوم  ها دارای کاربردهای زیادی هستند و برای استفاده در سقف بسیار مناسب هستند. مقاومت و استحکامی که فوم های کرومیتی دارند، سبب شده است که از آنها در ساخت و سازهای مختلفی استفاده شود.

سازه هایی که با استفاده از این محصول ساخته می شوند، دارای ایمنی بسیار زیادی هستند. وزن این فوم ها ناچیز است. سبکی و استاندارد بودن این محصولات سبب شده است که آنها گزینه بسیار خوبی برای اجرای سقف باشند و سقف سازه را از جنبه های گوناگونی ایمن و مقاوم کنند.

این فوم ها از باکیفیت ترین متریال ساخته می شوند و در سازه های گوناگونی قابلیت اجرایی دارند. این فوم ها در اندازه های موردتأیید تولید می شوند. کارخانه های متعددی تولیدکننده این محصولات در کیفیت های گوناگون می باشند.

کاربردهای بسیار زیاد فوم های کرومیتی با توجه به مزایای استفاده از فوم کرومیت

خصوصیات مثبتی که فوم های کرومیتی دارند، آنها را برای کاربردهای مهمی مناسب کرده است:

مهمترین مزایای استفاده از فوم کرومیت چه مواردی است؟

به چندین دلیل استفاده از این فوم ها را مفید می دانند و توصیه به استفاده از فوم های کرومیتی می کنند:

ابعاد: ابعاد این فوم ها نسبت به بلوک های سیمانی، وسیعتر است. بنابراین هر زمان که اجرای سقف تیرچه بلوک را با این فوم ها انجام می دهید، قالب های بسیار کمتری لازم دارید. بنابراین ابعاد این فوم ها، به نوعی آن را به صرفه کرده اند.

اجرا: برای اینکه این فوم ها اجرا شوند، قرار نیست به فکر به کار گرفتن نیروهای متخصص باشید.

وزن: سبکی هر مصالحی، مزیت آن به شمار می آید. البته به شرط آنکه، سبکی دلیلی برای ضعیف بودن آن نباشد. 98 درصد این فوم ها، هوا هستند و این مسئله همان چیزی است که سازندگان و مهندسان می خواهند.

صرفه جویی در بتن: بلوک های سیمانی و سفالی توخالی هستند و در بتن ریزی باید با بتن پر شوند. اما این مسئله درباره فوم های سقفی صدق نمی کند. این فوم ها توپر هستند و آنچنان به بتن نیاز ندارند و این مسئله سبب می شود که مصرف بتن کمتر از آن چیزی شود که پیش بینی شده است. این مورد، قطعاً یکی از بهترین مزایای استفاده از فوم کرومیت می باشد.

مقاومت: مزیت دیگر این فوم ها، مقاومت آنها می باشد که آنها را در برابر مواردی مانند حرارت، برودت، رطوبت، صوت و … پایدار و باثبات کرده است. این فوم ها به خوبی در مقابل این موارد مقاومت می کنند و سرسخت تر از هر محصولی عمل می کنند تا عایق سازی خوبی از این جهات ایجاد شود.

بررسی مشخصات انواع فوم های کرومیتی تولید داخل

مهمترین مشخصات هر محصولی، ویژگی های کمی آن می باشد. بنابراین باید دانسیته و ابعاد هر مصالحی برای خریداران مهم باشد. استفاده از مصالحی که دارای مشخصات کمی موردنظر ما نمی باشد، هیچ توجیهی ندارد. همانطور که اشاره کوچکی کردیم، سایز این محصولات بزرگ است. اغلب فوم های کرومیتی در طول یک متر الی دو متر تولید می شوند.

همچنین این فوم ها معمولاً در عرض 65 سانتی متر می باشند. ارتفاع فوم های کرومیتی 20 الی 25 سانتی متر می باشد. حال خریداران باید با توجه به ابعاد گفته شده به خرید فوم های کرومیتی اقدام کنند. برای بهره مندی از مزایای استفاده از فوم کرومیت باید نسبت به خرید فوم کرومیتی باکیفیت و اندازه، توجه داشت.

اما ویژگی های کمی یونولیت تنها به طول، عرض و ارتفاع محدود نمی شود و مربوط به دانسیته آن می باشد. دانسیته یا چگالی، میزان جرم بر حجم مواد مختلف می باشد. دانسیته، ارتباط مستقیمی با جرم یک ماده دارد. بنابراین با استفاده از دانسیته می توان به این مسئله پی برد که یک محصول بر روی آب شناور خواهد ماند و یا داخل آب فرو خواهد رفت. دانسیته یک محصول، اطلاعات زیادی درباره آن محصول می دهد.

فوم های کرومیتی معمولاً در دانسیته 7 الی 8 تولید می شوند. این میزان دانسیته برای فوم های کرومیتی بسیار مناسب است. فوم هایی که دارای این دانسیته هستند، فشردگی لازم را دارا می باشند و مقاومت موردانتظار را ارائه می دهند. میزان دانسیته فوم کرومیتی در تعیین میزان مقاومت، خاصیت عایق سازی صوتی، خاصیت عایق سازی حرارتی و … نقش دارد.

کلام آخر

با مهمترین مزایای استفاده از فوم کرومیت آشنا شدیم و متوجه شدیم که این فوم ها می توانند در کجاها کاربرد داشته باشند. یکی از مهمترین مزیت استفاده از این فوم ها، کاهش مصرف تیرچه ها می باشد. از نظر اقتصادی، استفاده از این تیرچه ها به صرفه خواهد بود. همچنین به دلیل افزایش سرعت اجرای سقف سازه، استفاده از این تیرچه ها را می توان صرفه جویی در زمان دانست. اما توجه داشته باشید که انتخاب هر مصالحی باید با توجه به درنظر گرفتن موارد مختلفی صورت بگیرد. همچنین فرد انتخاب کننده نوع مصالح باید تخصص بالایی داشته باشد و با اغلب ویژگی های مصالح ساختمانی آشنا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...