درباره سقف سبک پلی استایرن و مزایا و معایب آن، توضیحاتی را ارائه می دهیم تا با این سقف مدرن و جدید ساختمان آشنا شوید.

هر سازه ای برای آنکه دوام و طول عمر خوبی داشته باشد، باید از سقف قدرتمند و مقاومی برخوردار باشد. اهمیت انتخاب سقف مناسب برای سازه ها، مهندسان و سازندگان را بر آن داشته که با انواع سقف های ساختمانی آشنایی پیدا کنند و مزایا و معایب هر یک را بدانند.

معرفی یک سقف منحصر به فرد و جدید

توضیحات درباره سقف سبک پلی استایرن را با تعریف این سقف شروع می کنیم. سقف پلی استایرن، برای اجرای بسیاری از سازه های جدید انتخاب می شود. بلوک پلی استایرن، یک مصالح ساختمانی بسیار عالی و منحصر به فرد است که مشکلات استفاده از مصالح ساختمانی قدیمی برای اجرای سقف را از بین برده است.

این سقف با استفاده از بلوک پلی استایرن اجرا می شود. این سقف به سبکی و عایق بودن شهرت دارد و از یک هسته اصلی پلی استایرن برخوردار است و در حالت عادی از ساختار سلولی و باز برخوردار می باشد. این ساختار سلولی سبب می شود که سقف به صورت مؤثری عایق حرارت باشد و وزن ناچیزی داشته باشد. خصوصیاتی که این سقف دارد، سبب شده است که آن را جایگزین ایده آلی برای سقف های سنتی بدانند.

انتخاب نوع سقف با توجه به ویژگی های موردانتظار

درباره سقف سبک پلی استایرن و سایر انواع سقف ها باید اطلاعاتی را دراختیار داشت تا با توجه به آنها بتوان سقف مناسب را انتخاب نمود. در واقع شما باید اطلاعاتی درباره پروژه و ویژگی های هر نوع سقفی دراختیار داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع سقف برای پروژه موردنظر را انتخاب کنید. یک سقف مناسب باید از خصوصیات زیر برخوردار باشد:

مزایایی که درباره سقف سبک پلی استایرن عنوان شده است:

بیشتر بخوانید

خرید یونولیت

معایبی که درباره سقف سبک پلی استایرن عنوان شده است:

اجرای سقف پلی استایرن برای سازه های جدید با موافقت ها و مخالفت های زیادی مواجه شده است. موافقان به دلیل مزایایی که به آنها اشاره نمودیم از اجرای سقف پلی استایرن استقبال نموده اند و اما مخالفان به دلایل زیر، اجرای این سقف را توصیه نمی کنند:

مسئولیت پذیری زیست محیطی

مسئله دیگری که درباره سقف سبک پلی استایرن باید به آن اشاره کنیم، مسئولیت پذیری زیست محیطی این سقف می باشد. با توجه به این مسئله که سقف پلی استایرن، عایق حرارت است، سبب کاهش مصرف انرژی در ساختمان می شود و این مسئله سبب می شود که سیستم های گرمایشی ساختمان ها کمتر کار کنند. در نتیجه، گازهای گلخانه ای کمتری تولید می شود.

برای تولید این پلی استایرن باید گاز پنتان به کار برده شود. پنتان فاقد CFC و HCFC است. لذا در پروسه تولید به لایه اوزون صدمه ای وارد نمی کند. همچنین بلوک های پلی استایرن قابل بازیافت هستند.

کلام آخر

هر آنچه درباره سقف سبک پلی استایرن مهم به شمار می رود را توضیح دادیم. سقف پلی استایرن برای اجرای سقف سازه های مختلف مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی، گردشگری و … گزینه خوبی محسوب می شود. شما سازندگان محترم با توجه به نوع پروژه عمرانی خود و توجه به مزایا و معایب ذکر شده درباره این سقف، نسبت به انتخاب آن برای اجرای سقف سازه های خود تصمیم گیری کنید. درنظر داشته باشید که این سقف باید با استفاده از مرغوب ترین و باکیفیت ترین بلوک پلی استایرن اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...