قالب یونولیت بسته بندی ، یکی از ملزومات تولید یونولیت است که با توجه به شکل و ظاهر کالای موردنظر طراحی می گردد.

از پلاستوفوم در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان سازی ، صنعت غذا و دارو ، صنعت تولید لوازم خانگی ، درب و پنجره سازی ، ساخت لوازم تحریر ، صنعت بسته بندی ، مجسمه سازی ، هنر و … استفاده می شود.

قالب پلاستوفوم بسته‌بندی چیست ؟

چگونگی بسته بندی هر کالایی در کارخانه ها و شرکت های مختلف ، یکی از مواردی است که مشتریان به آن توجه زیادی دارند. یکی از محصولاتی که به منظور بسته بندی اجناس و لوازم گوناگون مورداستفاده قرار می گیرد ، یونولیت است. یونولیت به دلایلی همچون سبکی ، مقاومت بالا در برابر فشار ، مقاومت بالا در برابر رطوبت و … برای بسته بندی مورداستفاده قرار می گیرد.

برای استفاده از یونولیت برای بسته بندی محصولات نیاز به قالب یونولیت بسته بندی است. البته برخی از پلاستوفوم ها را می توان به سادگی برش داد و برای بسته بندی مورداستفاده قرار داد. اما در اغلب اوقات از قالب استفاده می شود تا یونولیت به فرم دلخواه در بیاید.

قالب بسته‌بندی ، قالبی است که با توجه به شکل و ابعاد کالای موردنظر ، طراحی می شود. پس از طراحی ، مواد اولیه پلاستوفوم را داخل قالب می ریزند تا به فرم دلخواه در بیایند. زمانی که برای بسته بندی محصولات از یونولیت های ساخته شده توسط قالب استفاده شود ، محافظت بسیار خوبی از کالاها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: بازار یونولیت در تهران

نحوه ساخت قالب پلاستوفوم بسته‌بندی

ساخت قالب یونولیت بسته بندی در چندین آیتم انجام می شود :

ساخت پلاستوفوم بسته‌بندی چگونه است ؟

قالب یونولیت بسته بندی باید با دقت و اصولی ساخته شود. تولید پلاستوفوم بسته بندی در چندین آیتم پیش انبساط ، تثبیت و فرم دهی صورت می گیرد. در اولین مرحله باید ماده اولیه استایرن که مانند ذرات شکر است را به کار ببرند. با بخاردهی به این ماده ، حجم ذرات افزایش یافته و سپس آنها را به دستگاه اکسپندر می فرستند. اینک، حجم ذرات به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. برای انجام این مرحله از دستگاه های پروانه ای همزن استفاده می شود و ذرات پلی استایرن در دیگ های بخار انبساط پیدا می کنند.

در آیتم بعدی و پس از انجام یک پلیمریزاسیون دقیق ، دو ماده پنتان و دی اکسید کربن به منظور افزایش حجم مواد اولیه پلاستوفوم مورداستفاده قرار می گیرند. در این مرحله ، ساختار ذرات گرانول را تقریباً 90 درصد هوا و 10 درصد سایر مواد تشکیل داده است. پس از آن ، مواد پخته شده برای خنک شدن به سیلوهای ذخیره سازی فرستاده می شود و برای چندین ساعت در فاز ریکاوری قرار می گیرد.

آخرین مرحله قالب گیری با استفاده از قالب یونولیت بسته بندی انجام می شود. مواد استراحت داده شده را درون قالب ریخته و سپس بخاردهی می کنند. این بخاردهی سبب می شود که ذرات گرانول به فرم قالب در بیایند و به همان صورت فیکس شوند. پس از پایان این مرحله ، پلاستوفوم ها را به محل نگهداری فرستاده تا خنک شوند و آماده ارائه به بازار شوند.

سایر پلاستوفوم ها بدین صورت ساخته می شوند اما نحوه قالب گیری آنها فرق دارد. کیفیت قالب در کیفیت پلاستوفوم تولیدی ، اثرگذار است. کارخانه های حرفه ای برای ساخت قالب بسیار دقیق و با برنامه ریزی عمل می کنند.

کاربرد قالب یونولیت بسته بندی

پلاستوفوم ها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که هر یک از این ویژگی ها ، موجب استفاده آنها در موارد بخصوصی شده است. مهمترین کاربرد قالب‌های پلاستوفوم بسته بندی شامل بسته بندی انواع لوازم و وسایل شکستنی ، بسته بندی تجهیزات و دستگاه های برقی ، بسته بندی دارو ، بسته بندی تجهیزات پزشکی ، بسته بندی قطعات یدکی ماشین ، بسته بندی مواد خوراکی ، بسته بندی تجهیزات صوتی و تصویری ، بسته بندی تجهیزات صنعتی و کشاورزی ، بسته بندی شیرآلات ، بسته بندی لوستر و آویزهای برقی ، بسته بندی مجسمه ها و …

اغلب کارخانه ها و شرکت هایی که تولیدکننده این محصولات هستند ، به منظور حفاظت از این محصولات و انتقال آنها به صورت صحیح و سالم به مقصد به تولیدکننده های پلاستوفوم سفارش ساخت یونولیت بسته بندی کالای موردنظر خود را می دهند. تولیدکنندگان با طراحی قالب موردنظر به ساخت یونولیت بر اساس قالب اقدام می کنند.

هزینه ساخت قالب یونولیت بسته بندی

ساخت پلاستوفوم بسته بندی با توجه به مشخصات آن ، هزینه متفاوتی دارد. تولیدکنندگان بر اساس ابعاد کالای موردنظر ، جنس قالب ، زمان انجام کار و … به محاسبه هزینه ساخت قالب و ساخت پلاستوفوم بسته بندی اقدام می کنند.

قالب پلاستوفوم بسته‌بندی با توجه به سفارش مشتریان ساخته می شود. البته برای تولید تمامی پلاستوفوم های بسته بندی نیازی به ساخت قالب نمی باشد. ما آماده پذیرش انواع سفارش های شما هستیم. پلاستوفوم های بسته بندی در ابعاد و اندازه های متنوع و کیفیت بالا برای مشتریان گرامی طراحی و تولید می شود. با استفاده از این پلاستوفوم ها از کالاها و محصولات خود به خوبی محافظت خواهید کرد و آنها را صحیح و سالم به مقصد دلخواه انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: یونولیت سقفی استاندارد چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...