یونولیت سقفی استاندارد ، یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای سقف است که نسبت به روش های دیگر اجرای سقف دارای برتری هایی است.

در سال های اخیر به سبک سازی و مقاوم سازی سازه ها ، اهمیت زیادی داده شده است. به همین علت به استفاده از مصالحی که دارای ویژگی های مقاومت بالا و وزن کم باشند ، تمایل زیادی نشان داده شده است.

یکی از مصالحی که در ساخت و سازها به منظور مقاوم سازی و سبک سازی سازه ها مورداستفاده قرار می گیرد ، یونولیت ها می باشند. یکی از پرکاربردترین یونولیت ها ، یونولیت سقفی استاندارد می باشد.

یونولیت ها به صورت بلوک های سقفی و ورق ها در ابعاد و اندازه های مختلف با خصوصیات مختلف ساخته می شوند. ولی در مجموع ، استانداردهایی برای یونولیت‌های سقفی مشخص شده است. اداره کل استاندارد پلاستوفوم سقفی ساختمانی ، یونولیتی با دانسیته 12 را به عنوان استاندارد تعیین نموده است. ولی بالا بودن قیمت یونولیتی با دانسیته 12 موجب شده است که سازندگان به استفاده از یونولیتی با دانسیته 6 و 8 روی بیاورند.

بیشتر بخوانید: عایق بندی دیوار برای صدا

چرا پلاستوفوم سقفی استاندارد ؟

این محصول یکی از برترین مصالح اولیه برای عایق سازی در پروژه های ساختمانی می باشد که دارای تأثیرات چشمگیری در کاهش مصرف انرژی است. یونولیت سقفی استاندارد دارای چندین ویژگی بسیار خوب است که از جمله آنها می توان به سبکی ، خاصیت عایق سازی صوتی ، خاصیت عایق سازی حرارتی ، اجرای راحت ، کم هزینه بودن و … اشاره نمود.

این فوم ها از مقاومت بسیار زیادی در مقابل حرارت و آتش برخوردار هستند و به آنها کندسوز گفته می شود. در ساخت این فوم ها از هیچگونه مواد شیمیایی خطرناک و مضری استفاده نمی شود. استفاده از این یونولیت ها برای سازندگان از جهات مختلفی حائز اهمیت و سودمند است. بسیاری از محدودیت های طراحی پلان ها توسط این فوم ها حذف می شود. این یونولیت ها در ساختار خود دارای حفره هایی هستند که قابلیت اکوستیک بیشتری ایجاد می کنند.

پارامترهای مهم در بررسی این پلاستوفوم ها

در بررسی یونولیت سقفی استاندارد به پارامترهای مهمی توجه می شود. طول ، عرض ، ضخامت ، شکل ظاهری ، ضخامت کناره ها ، ابعاد سطح و … از جمله مواردی هستند که باید مورد آنالیز دقیق قرار بگیرند.

استفاده از فوم هایی با معیارهای استاندارد از اهمیت زیادی برخوردار است. کلیه سازندگان و طراحان باید از استانداردها و اصول ساخت یونولیت تبعیت کنند و بر این اساس یونولیت های سقفی را تولید کنند.

عواقب بی توجهی به اصول و استانداردها در ساخت یونولیت

یونولیت سقفی استاندارد باید بر اساس اصول و دستورالعمل های تعیین شده ، ساخته شود. هرگونه بی توجهی به اصول و ارتکاب خطا در زمان ساخت یونولیت ها سبب می شوند که پروسه عایق سازی حرارتی با اشکال روبرو شود.

هر اشتباهی در ساخت سبب می شود که عایق سازی سازه ها دچار مشکل شود و حجم زیادی از انرژی اتلاف شود. بنابراین باید به خرید یونولیت ها از یک کارخانه مجرب و حرفه ای اهمیت زیادی دهید.

کاربردهای یونولیت نسوز در صنعت ساخت و ساز

با استفاده از یونولیت سقفی استاندارد می توان سازه ای باکیفیت و مقاوم احداث کرد. در سال های اخیر به استفاده از کلیه مصالح ساختمانی که سبک و مقاوم هستند ، اهمیت زیادی داده شده است.

ورق های یونولیت جهت عایق بندی دیوارها ، عایق بندی کف ، قالب بندی فونداسیون ، بخشی از ستون ها و پوترهای اسکلت بتنی و … به کار می روند. استفاده از فوم های سقفی به دلیل حذف بسیاری از محدودیت ها به استفاده از سایر مصالح ساختمانی ترجیح داده می شود.

کاربردهای یونولیت نسوز در صنعت ساخت و ساز

ابعاد یونولیت سقفی استاندارد

این یونولیت ها در ابعاد گوناگونی ساخته می شوند. چندین ابعاد رایج تولیدی کارخانه ها شامل موارد زیر است :

– یونولیت تیرچه فندوله یا بتنی با طول و عرض 200 * 50 سانتی متر و ارتفاع 20 یا 25 سانتی متر

– یونولیت تیرچه پیش تنیده با طول و عرض و ارتفاع 200 * 50 * 25 سانت

– فوم تیرچه کرومیت یا فلزی با ابعاد 100 * 65 * 20 یا 200 * 65 * 20

بیشتر بخوانید: کارخانه یونولیت سازی

وزن یونولیت سقفی نسوز چقدر است ؟

وزن یونولیت سقفی استاندارد با توجه به چگالی یونولیت تعیین می گردد. امروزه اغلب کارخانه ها ، دانسیته 7 تا 8 متر را برای یونولیت های خود درنظر می گیرند. اگر کارخانه ای ، دانسیته 10 را برای یونولیت های خود انتخاب کند ، وزن یونولیت آن قاعدتاً بالاتر از دو کیلوگرم خواهد بود.

فوم های کرومیت به سبب پهنای زیاد و احتمال آسیب دیدگی در زمان بتن ریزی سقف ها ، حتماً بایستی از بیشترین کیفیت برخوردار باشند و این نکته مهمی است که سازندگان باید بدان توجه داشته باشند.

مقاومت فشاری یونولیت سقفی استاندارد

یکی از خصوصیات مهم پلاستوفوم های سقفی که برای استفاده از آنها در صنعت ساخت و ساز باید موردتوجه قرار بگیرد ، مقاومت فشاری پلاستوفوم می باشد. اندازه گیری مقاومت فشاری پلاستوفوم دشوار است و صرفاً با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی تست یونیورسال انجام می شود.از آنجایی که ارتباط مستقیمی بین مقاومت فشاری یونولیت و کیفیت بتن و ایمنی نیروها است ، مهمترین فاکتور در خرید یونولیت ، مقاومت فشاری آن می باشد.

دغدغه مهم ، بهره گیری از تست های یونیورسال در زمان خرید یونولیت است که عملاً غیرممکن و یا بسیار سخت است. خریداران در این شرایط چاره ای به جز توجه به وزن یونولیت ندارند. مشتریان درنظر داشته باشند که صرفاً وزن و دانسیته بر روی مقاومت فشاری اثر نمی گذارند و فاکتورهای دیگری در این مسئله دخیل هستند.

قیمت پلاستوفوم های سقفی استاندارد

فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت یونولیت سقفی استاندارد اثرگذار هستند. عواملی مانند کیفیت یونولیت ، دانیسته یونولیت ، ضخامت ، طول و عرض و … از جمله این موارد هستند. اگر قصد خرید یونولیت های سقفی را دارید ، حتماً قیمت های کارخانه های مختلف را بررسی کنید. سپس از کارخانه ای که باکیفیت ترین یونولیت های سقفی را تولید می کنند به خرید این محصول اقدام کنید. درنظر داشته باشید که برای نگهداری یونولیت در محل پروژه باید به موارد مهمی توجه کنید و این مصالح را به دور از هرگونه مواد اشتعال زا و شیمیایی نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: مزایای یونولیت نسبت به تیرچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...