کارخانه یونولیت سازی باید با استفاده از بهترین مواداولیه و بهره گیری از دستگاه های به روز و پیشرفته به تولید یونولیت اقدام کند.

یونولیت که در ایران با عناوینی مانند پلاستوفوم ، آکاسیف و یونولیت و … شناخته می شود از سوی کارخانه های مختلفی ساخته می شود. یونولیت در واقع ماده ای سبک و متخلخل مانند دانه های برف است که در صنایع گوناگونی مورداستفاده قرار می گیرد.

برای ساخت یونولیت ، مواد پلی استایرن را درون قالب هایی می ریزند و آنها را منبسط می کنند. این ماده از ویژگی های مختلفی برخوردار است که مهمترین آنها مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و عایق صدا است.

بیشتر بخوانید: بهترین نوع یونولیت سقفی

انواع یونولیت های ساخته شده در کارخانه ها

کارخانه یونولیت سازی به تولید انواع یونولیت ها شامل یونولیت فشرده ، یونولیت سقفی استاندارد ، یونولیت دیواری و … اقدام می کند. یونولیت های فشرده ، یکی از انواع یونولیت هایی است که وزن زیادی دارد. چرا که دارای چگالی بسیار زیادی است. یونولیت فشرده در ساختمان سازی ، خودروسازی ، مجسمه سازی ، عایق سازی ، بسته بندی و … به کار می رود.

فوم سقفی برای قالب بتن در سقف های دال یک سویه و یا تیرچه بلوک به کار می رود. فوم های سقفی در وزن و دانسیته متفاوتی ساخته می شوند. یونولیت های دیواری در دیوار به شکل های دیوارپوش های فوم ، فوم دیواری تزئینی ، فوم دیوارپوش و یونولیت دیواری dpanel3 و … به کار می روند. یک کارخانه یونولیت سازی باید با استفاده از متریال عالی و توجه به اصول مهم به ساخت هر یک از این یونولیت ها اقدام کند.

تولید انواع یونولیت در کارخانه ایران ورق

ساخت یونولیت نیاز به دستگاه های مخصوصی دارد. کارخانه ایران ورق دارای دستگاه ها و تجهیزات موردنیاز ساخت یونولیت است. کارشناسان این مجموعه دارای تخصص و دانش کافی در زمینه ساخت یونولیت هستند و دقت زیادی در زمان انجام هر یک از مراحل ساخت یونولیت دارند.

این مجموعه برای ساخت یونولیت ، نخست دانه های گرانول را درون ماشین های بخار با ظرفیت بسیار بالا می گذارد. بعد از گذشت مدت زمان مشخصی ، این مواد را درون قالب ها می ریزند تا فرم یونولیت بگیرند. سپس این قالب ها را در میز برش سی ان سی آماده برش می کنند. گرانول های یونولیت ، دانه های ریزی است که تحت پروسه ای به اندازه چند برابری از اندازه اولیه در می آیند.

جزئیات ساخت یونولیت

جزئیات ساخت یونولیت در کارخانه یونولیت سازی با توجه به کاربرد یونولیت ممکن است اندکی متفاوت باشد. گرانول ها به دیگ های غول آسایی منتقل می شوند. درون این دیگ ها ، آبی وجود دارد که در درجه حرارت 100 درجه تبخیر می شود و سبب افزایش بیش از یک سومی دانه های گرانول می شوند.

در مرحله پس از انبساط ، دانه های گرانول تحت عملیات فشرده سازی قرار می گیرند تا با یکدیگر پیوند بخورند. سرانجام ، با توجه به ابعاد متداول و یا ابعاد موردنظر مشتری ، برش یونولیت انجام می شود.

در زمان ساخت یونولیت ، باید به چگالی و ضخامت یونولیت توجه زیادی شود و ساخت یونولیت بر اساس آن انجام شود. چه جزئیات و چه کلیات کار باید تحت نظر مهندسان و متخصصان این امر انجام شود. درجه حرارت دیگ بخار ، تایم تماس پیدا کردن بخار و دانه ها و سایر جزئیات باید مطابق با اصول بین المللی تنظیم شود تا کیفیت یونولیت تولیدی از هر نظر مطلوب باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه cnc یونولیت

فاکتورهای مهم کارخانه یونولیت سازی برای ساخت یونولیت

به منظور تولید محصولی مطابق با استانداردهای بین المللی باید به اصول مهمی توجه داشت و بر اساس این اصول و فاکتورها به ساخت یونولیت اقدام نمود. الزامات فیزیکی و شیمیایی و مکانیکی زیادی وجود دارند که باید در ساخت یونولیت موردتوجه قرار بگیرد.

نخستین فاکتور مهم در ساخت یونولیت ، تحلیل دقیق ساختار گرانول یونولیت است که اهمیت فوق العاده زیادی دارد. چرا که تمامی پروسه ساخت یونولیت بر روی دانه های گرانول صورت می گیرد و چنانچه این دانه ها فاقد کیفیت لازم باشد ، تمامی پروسه تولید دچار اختلال می شود.

نکته مهم دیگر که در کارخانه یونولیت سازی باید موردتوجه قرار بگیرد ، تعیین دانسیته و ضخامت یونولیت بر اساس استانداردها و یا سفارش مشتریان گرامی می باشد. در این میان حتماً بایستی به مقدار جذب رطوبت در زمان قرارگیری در آب توجه داشت.

دقت شود که فوم تولیدی هرگز نباید بیشتر از یک دهم دچار تغییر شکل ظاهری شود و بایستی شکل ساختاری خود را حفظ کند. کارشناسان باید توجه داشته باشند که یونولیت تولیدی دارای مقاومت لازم در مقابل حرارت باشد. کارخانه داران باید کارخانه خود را مجهز به ماشین آلات برش پیشرفته و جدید کنند تا برش یونولیت ها دقیقاً مطابق با ابعاد موردنظر باشد.

ویژگی های ایران ورق چیست ؟

ایران ورق ، بهترین کارخانه یونولیت سازی است که چندین ویژگی مهم دارد.

ویژگی های تولیدات برترین کارخانه یونولیت سازی

یونولیت های تولیدی ایران ورق دارای چندین ویژگی اصلی است :

نخست اینکه یونولیت ها دارای وزن بسیار کمی هستند. تقریباً 95 درصد یونولیت ، متشکل از هوا است.

دوم اینکه یونولیت های این مجموعه در چندین ابعاد و مدل ساخته می شوند که مطابق با نیازهای مشتریان مختلف باشد.

سوم اینکه یونولیت تولیدی ایران ورق دارای ضخامت استاندارد است و همین مسئله موجب می شود که برای کاربردهای مختلف به ویژه بسته بندی ، ساخت و ساز و … مناسب باشد.

چهارم اینکه می توان این یونولیت ها را در رنگ های مختلف سفید ، آبی ، قرمز و … تولید کرد.

پنجم اینکه یونولیت های تولیدی ایران ورق از هر نظر دارای مقاومت بسیار زیادی است.

بهتر است یکبار یونولیت های موردنیاز سازه های خود را از این مجموعه خریداری کنید تا خودتان کیفیت یونولیت تولیدی برترین کارخانه یونولیت سازی را به وضوح مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت دیوار پوش فومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...