پس از تولید بلوک مادر ، یونولیت ها توسط دستگاهی به نام cnc برش می خورند و به ضخامت ها و ابعاد مختلف تبدیل می شوند . قیمت دستگاه cnc یونولیت مبحثی است که ، در نظر داریم تا ، در این مطلب به آن بپردازیم . تا ، انتهای این مطلب همراه ما باشید .

یونولیت جزو معدود مصالح پر کاربرد و اساسی در صنعت ساختمان سازی است . در سال های اخیر استفاده از یونولیت به عنوان جایگزینی برای مصالح سنتی رواج بسیاری داشته و از استقبال فراوانی برخوردار بوده است . یونولیت ها در قالب بلوک مادر تهیه می شوند .

 

کاربرد دستگاه cnc یونولیت چیست ؟

 

این دستگاه ویژه بهترین گزینه جهت برش یونولیت است . به عبارت دیگر ، دستگاه cnc یک نوع دستگاه برش صنعتی بوده و به وسیله کامپیوتر کنترل و برنامه ریزی می گردد .

برش یونولیت ها به وسیله کامپیوتر هدایت و ساماندهی می شود و نیروی انسانی هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد . قیمت دستگاه cnc یونولیت بسته به نوع آن متغیر است . امروزه دستگاه های cnc متنوعی در بازار یافت می شود . کاربرد این دستگاه ها ، بسته به نوع و مدل آن ها ، متفاوت است .

این دستگاه دارای انواع متفاوتی می باشد و هر نوع کاربرد مختص به خود را ، داراست . برای مثال ، دستگاه سی ان سی برش لیزری علاوه بر ، برش اجسام در ابعاد مورد نیاز ، توانایی حکاکی بر روی آن ها را ، نیز دارا می باشد . این دستگاه خود ، به دو شکل فلزی و غیر فلزی وجود دارد .

دستگاه سی ان سی برش یونولیت برای برش فوم در ابعاد و شکل های گوناگون استفاده می شود . از این نوع دستگاه می توان برای حجم سازی یونولیت نیز استفاده نمود .

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢

انواع دستگاه های cnc کدام است ؟

 

قبلاً نیز ذکر شد که ، قیمت دستگاه cnc یونولیت با توجه به نوع و کاربرد آن متغیر است . دستگاه های cnc از کاربردهای فراوانی برخوردار بوده و در دو شکل عمودی و افقی وجود دارند . در ادامه برخی از انواع دستگاه های cnc با توجه به کاربرد آن ها ، ذکر شده است ؛

 

 

امروزه از دستگاه های cnc به منظور کارهای فراوانی استفاده می شود . به کار گرفتن دستگاه های سی ان سی افراد را ، از کارهایی مانند برش یونولیت بی نیاز می کند . ضمن این که ، برش یونولیت به صورت دقیق تر و بدون خطا صورت می گیرد . قیمت دستگاه cnc یونولیت با توجه به کیفیت و میزان دقت آن متفاوت است .

 

مزایای دستگاه های cnc چیست ؟

 

دستگاه های سی ان سی با توجه به کاربردهای فراوان آن ها ، دارای مزایای بی شماری می باشند . هر چند ، به منظور استفاده از یک دستگاه سی ان سی به وجود یک اپراتور نیاز است . ولیکن ، کارهای برش یونولیت به صورت کاملا اتوماتیک و کامپیوتری صورت می گیرد . مزایای دستگاه سی ان سی به شرح زیر هستند ؛

 

 

از عوامل موثر بر قیمت دستگاه cnc یونولیت ، آپشن های موجود در آن است . طبیعتاً با افزایش میزان آپشن های موجود در یک دستگاه سی ان سی ، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت .

مزایای دستگاه های cnc چیست ؟

چند نوع دستگاه cnc برش یونولیت وجود دارد ؟

 

انواع دستگاه سی ان سی با توجه به قیمت دستگاه cnc یونولیت متفاوت است . این دستگاه ها از کنترلرهای مختلفی برخوردار هستند . در میان انواع کنترلر ها ، دو مدل دستگاه سی ان سی فرز و دستگاه سی ان سی لیزری از اهمیت بیشتری برخوردار هستند . کنترلرها به چند دسته زیر تقسیم می شوند ؛

 

 

چه عواملی بر قیمت دستگاه cnc تاثیر می گذارند ؟

 

قیمت دستگاه cnc یونولیت می تواند از چند عامل مهم و کلیدی تاثیر بپذیرد و دچار افزایش قیمت گردد . به همین دلیل ، بیان قیمت دقیقی برای این نوع دستگاه تقریبا امری غیر ممکن است . در ادامه این مبحث به برخی از عوامل موثر بر افزایش قیمت دستگاه سی ان سی اشاره خواهیم کرد ؛

 

 

از سایر عوامل موثر بر افزایش قیمت دستگاه cnc یونولیت می توان به مواردی همچون ، داشتن سیستم خنک کننده ، نوع و کیفیت کنترلر ، نوع و کیفیت موتور به کار رفته در ساخت دستگاه ، داشتن گارانتی و ضمانت ، تعداد کنترلر ، بهره مندی از سیستم خنک کننده همگی بر تعیین قیمت دستگاه سی ان سی موثر هستند .

 

کلام پایانی

 

قیمت دستگاه cnc یونولیت با توجه به کیفیت و آپشن های موجود در آن ، متغیر است . به همین دلیل ، نمی توان یک قیمت قطعی را ، برای آن پیش بینی نمود . از سوی دیگر ، خرید دستگاه سی ان سی با کیفیت ، طول عمر و دوام آن را ، تضمین می نماید .

مجموعه ایران ورق ، یک شرکت تولیدی در زمینه تولید انواع یونولیت و همچنین ، دستگاه های سی ان سی است . این مجموعه تمامی محصولات خود را ، بر اساس کیفیت و استاندارد جهانی تولید و روانه بازار می نماید .

 بیشتر بخوانید: ساخت دکور با یونولیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...