کیفیت متریال به کار رفته در تولید این محصول بر قیمت آن موثر است . قیمت یونولیت متاثر از فاکتورهای متعددی می باشد . در این مبحث ، در نظر داریم تا ، به بررسی افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ بپردازیم . تا ، انتهای مطلب همراه ما باشید .

پلاستوفوم به عنوان یکی از مصالح پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی ، در اماکن مختلف کاربرد دارد . یونولیت در قالب های متفاوتی تولید و روانه بازار می شود . یونولیت های ورقه ای ، یونولیت سقفی ، یونولیت های استوانه ای و غیره از این دست می باشند .

بیشتر بخوانید: محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی

یونولیت ورقه ای چه می باشد ؟

 

در ابتدای مبحث افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ ، به توضیح این که ، یونولیت ورقه ای چیست ، می پردازیم . یونولیت از ماده ای به نام پلی استایرن انبساطی تولید می شود . از آنجا که ، بخش اعظمی از یونولیت ها توسط هوا ساخته می شود ، این ماده وزن سبکی دارد .

فرآیند تولید و ساخت یونولیت یک پروسه شیمیایی است و نتیجه این پروسه تولید یک ماده و فرآورده پتروشیمی است . پس از گذراندن تمامی این مراحل و تولید یونولیت ، یونولیت ها را ، به عرض و ابعاد متفاوتی برش می دهند . به هر یک از این بخش ها اصطلاحا یک ورق یونولیت می گویند .

ورق های یونولیت با توجه به ساختار ، ویژگی و طرز ساخت دارای کاربردهای فراوانی می باشند . از این ورق ها ، با توجه به ابعاد و ضخامت متفاوت آن ها ، در اماکن مختلفی استفاده می گردد . در بخش بعدی از مبحث افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ به بیان بعضی از کاربردهای ورق یونولیت می پردازیم .

 

کاربردهای ورق یونولیت چه می باشد ؟

 

کاربردهای ورق یونولیت مبحثی است که ، در این قسمت از مطلب افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ به بیان آن ، خواهیم پرداخت . ورق های یونولیت جزو مصالح بسیار پرکاربرد به شمار می روند . از ورق های یونولیت به منظور استفاده در موارد زیر بهره می گیرند ؛

 

کاربردهای ورق یونولیت چه می باشد ؟

مزایای به کار گیری ورق های یونولیت چیست ؟

 

در ادامه مطلب افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ برخی از مزایای ورق های یونولیت را ، معرفی خواهیم نمود . ورق های یونولیت به واسطه ویژگی های ساختاری و موارد کاربردی فراوان دارای مزیت های بسیاری می باشند . بعضی از این مزایای به شرح زیر هستند ؛

 

 

اگر چه ، مزیت های استفاده از ورق های یونولیت محدود به این موارد نمی باشد اما ، همین مزیت ها گویای کاربردی و مفید بودن ورق های یونولیت در صنایع مختلف است . در بخش بعدی به بررسی افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ خواهیم پرداخت .

 

نحوه افزایش قیمت ورق یونولیت و عوامل موثر بر چگونه خواهد بود ؟

 

افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ کاملا متاثر از چند عامل خواهد بود . همانگونه که ، مطلع هستید قیمت ورق های یونولیت در اثر عواملی مانند چگالی ، دانسیته و ضخامت ورق ها تغییر پیدا می کنند . با افزایش چگالی ورق های یونولیت ، دارای قیمت بیشتری خواهند بود .

همچنین ، افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ می تواند ناشی از افزایش نرخ ارز باشد . مواد اولیه تولید ورق های یونولیت اکثرا وارداتی است . این مواد با افزایش نرخ ارز ، دچار نوسان در قیمت شده و در نتیجه منجر به افزایش قیمت ورق های یونولیت می گردد .

یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش قیمت ورق های یونولیت افزایش تقاضا می باشد . با افزایش تقاضای یونولیت ، کارخانه ها مجبور به افزایش تولیدات روزانه خود خواهند بود و همین امر می تواند منجر به افزایش قیمت ورق های یونولیت در سال جاری گردد .

 

نحوه تولید ورق یونولیت چگونه است ؟

 

در این بخش از مطلب افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ روش تولید ورق یونولیت را ، به طور مختصر توضیح می دهیم . تولید یونولیت در چهار مرحله صورت می گیرد . مرحله اول به پخت مواد معروف است . در این مرحله ، مواد درون دیگ های بخار بزرگی در معرض بخار قرار گرفته و منبسط می شوند .

مرحله دوم مربوط به فشرده سازی مواد است . در این مرحله مواد ورق های یونولیت در معرض فشار بالا دچار فشردگی می شوند و به صورت متراکم در می آیند . پس از مرحله تراکم و فشردگی ، مواد آماده ورود به مرحله بعدی یعنی خشک سازی می شوند .

مرحله سوم جهت خشک کردن مواد یونولیت است . در این بخش یونولیت های تولید شده جهت خشک شدن وارد قطعات آبگیر می شود . پس از خشک شدن ، یونولیت ها به مرحله بعد که ، مرحله کنترل کیفیت می باشد وارد می گردند . در این مرحله کیفیت یونولیت کنترل می شود و پس از آن برش ورق های یونولیت صورت می گیرد .

 

کلام پایانی

 

افزایش قیمت یونولیت سقفی در سال ١۴٠٢ امری بدیهی است . علت این امر را ، می توان در افزایش و تغییرات نرخ ارز دریافت . با این حال ، شما می توانید ورق های یونولیت با کیفیت بالا را ، با قیمتی بسیار مقرون به صرفه از مجموعه ایران ورق تهیه نمایید .

ایران ورق در زمینه تولید انواع یونولیت های با کیفیت ، برند خود را ، بر اساس کیفیت محصول بنا نهاده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورق های یونولیت و مشاهده کاتالوگ محصولات ایران ورق به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: قیمت دیوار پوش فومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...