محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی موضوع مقاله پیش رو می باشد . آکاسیف یا یونولیت سقفی یکی از مصالح اصلی پروژه های ساختمانی است ، که به دلیل مزایای بیشمار از جمله نصب و حمل و نقل آسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

برای اجرای درست پروژه باید تعداد این مصالح به درستی انتخاب شود ، تا در حین کار به مشکل بر نخورید . در این مقاله با ما همراه شوید تا با نحوه محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی به طور کامل آشنا گردید .

آکاسیف چیست ؟

نخستین بخش مقاله محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی ، را با معرفی این محصول شروع می کنیم . آکاسیف ، پلی استایرن منبسط شده ، یونولیت ، فوم یا پلاستوفوم یک ماده سفید رنگ و سبک می باشد ، که از متریالی به نام استایرن مونومرو از مشتقات نفت تحت فرآیند خاصی به دست می آید ‌.

فرآیند تولید اين ماده به سه مرحله پیش انبساط ، تثبیت و فرم گیری تقسیم بندی می شود . آکاسیف نخست به شکل تخته های مادر فرم می گیرد ، سپس با دستگاه های مختلفی مانند المنت برقی ، CNC و … به انواع یونولیت نظیر یونولیت سقفی ، یونولیت دیواری و … تغییر شکل می یابد .

یونولیت های سقفی در مقایسه با سایر یونولیت ها کاربرد بیشتری دارند ، همانگونه که از نام آنها پیداست در سقف و حد فاصل تیرچه های بتنی یا فولادی استفاده می شوند .

آکاسیف سقفی مزایای زیادی مانند بالا بردن مقاومت ساختمان ، سبک سازی سازه ، عایق صوتی ، عایق حرارتی ، عایق رطوبتی ، بالا بردن سرعت ساخت و … را به همراه دارد .

اگر قصد استفاده از این مصالح را دارید ، باید حتما با نحوه محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی آشنا شوید ، تا پروژه بدون هیچ گونه نقص و مشکلی به خوبی پیش برود ، در ادامه با ما باشید تا با نحوه محاسبه تعداد یونولیت سقفی آشنا شوید .

آکاسیف چیست ؟

بیشتر بخوانید: قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟

ابعاد یونولیت سقفی

در نخستین بخش مقاله محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی به طور مختصر با یونولیت و انواع آن آشنا شدید ، همانگونه که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم ، یونولیت سقفی در مقایسه با دیگر یونولیت ها بیشتر در پروژه های عمرانی به کار گرفته می شود . در این مقاله نیز بیشتر به نوع سقفی آن می پردازیم .

آکاسیف سقفی طبق استاندارد 11108 و در سایز و اندازه های استاندارد و مختلفی ساخته می شود . یونولیت سقفی استاندارد اغلب در دانسیته 12 و در سایز 200 × 50 × 25 سانتی متر تولید می گردد ، البته امکان سفارشی سازی این محصول مطابق با خواسته مشتریان نیز وجود دارد .

علاوه بر سایز استاندارد معرفی شده ، یونولیت سقفی در ابعاد دیگری هم ساخته می شود . سایر ابعاد آکاسیف سقفی عبارتند از ؛

حال که با ابعاد انواع یونولیت سقفی آشنا شدید ، در عناوین بعدی شما را با نحوه محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی آشنا می کنیم ، در ادامه مطلب با ما همراه باشید ‌.

محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی

در این بخش به سراغ موضوع اصلی مقاله یعنی نحوه محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی می رویم . ما نحوه محاسبه این مصالح را بر حسب سایز استاندارد آن بیان می کنیم .

با توجه به سایز استاندارد بیان شده ، در هر متر مکعب از ساختمان ، به 0/68 آکاسیف سقفی نیاز داریم . برای مثال در یک پروژه با مساحت 400 متر مکعب ، 274 یونولیت سقفی باید تهیه شود .

البته تعداد یونولیت ها به سایز تیرچه ها نیز بستگی دارد ، اگر تیرچه ها بزرگ باشد به آکاسیف کمتری نیاز داریم و برعکس این قضیه نیز وجود دارد .

در ادامه باید افزود که نحوه محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی در یونولیت هایی که در سایز سفارشی ساخته می شوند ، با نمونه های استاندارد فرق دارد و باید با توجه به ابعاد و مساحت ساختمان تعداد مورد نیاز را به دست آورد .

حال که با نحوه محاسبه تعداد یونولیت سقفی آشنا شدید ، به نحوه محاسبه تعداد نوع دیگر یونولیت یعنی یونولیت دیواری نیز اشاره می کنیم . برای به دست آوردن تعداد این یونولیت ها ، نیز باید به متراژ دیوار و ابعاد یونولیت توجه کنید .

البته ترجیحا محاسبه تعداد انواع یونولیت را به مهندسین عمران بسپارید ، تا تعداد انواع یونولیت را در هر ابعاد و متراژی به درستی و بدون خطا محاسبه کنند .

محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی

سخن پایانی

مقاله محاسبه تعداد آکاسیف در پروژه های ساختمانی توسط گروه تولید شرکت ایران ورق گرد آوری شده است . شرکت ایران ورق از تولید کنندگان با سابقه ایرانی در تولید انواع یونولیت می باشد .

محصولات این برند کیفیت بسیار بالایی دارند و تمام ویژگی های یونولیت را به کاربران خود ارائه می دهند ، انواع یونولیت این شرکت در ابعاد استاندارد ، از مواد خام درجه یک و توسط تکنولوژی های روز دنیا تولید و با قیمت مناسب در سایت ایران ورق به سر تا سر ایران عرضه می گردند .

بیشتر بخوانید: قیمت دیوار پوش فومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...