قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟ مزایای آن چیست ؟ دلایل استفاده از این مصالح چیست ؟ اگر شما نیز علاقه مند به یافتن پاسخ این سوال ها هستید ، در این مقاله با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: عایق بندی دیوار برای صدا

قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟

در نخستین بخش از این مقاله به شما خواهیم گفت که ، قالب جایگزین فوم سقفی چیست . قالب جایگزین فوم سقفی یک قالب پلاستیکی یا پلیمری است ، که برای برطرف نمودن ایرادات فوم سقفی به کار گرفته می شود .

قالب جایگزین سقفی حدود بیست سال است ، که در صنعت ساختمان سازی کشور ما به کار گرفته می شود و به دلیل مزایای فراوان روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می شود . ایرادی که به این قالب ها وارد شده این است ، که سازمان استاندارد تحقیقات کشور ، هنوز برای این محصول نوین ، تاییدیه صادر نکرده است ؛ از این رو استفاده از آن برای برخی از مجریان پروژه با شک و تردید همراه است .

این ماده در دو نوع وافل یک طرفه و قالب فوم لس تولید می گردد ، که هر یک در مواقع خاصی به کار گرفته می شوند . از قالب های وافل یک طرفه در زمانی که بتن در محل ساخته و بلافاصله بتن ریزی آغاز می شود ، استفاده می گردد . از قالب فون لش یا لایت فرم نیز در پروژه هایی با تیرچه بتنی پیش ساخته ، بهره گرفته می شود .

حال که درک نمودید قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟ در ادامه مقاله با ما همراه گردید ، تا با دیگر جنبه های این ماده و دلایل استفاده از آن آشنا شوید .

 

دلایل استفاده از قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟

همانگونه که از عنوان این بخش پیداست ، به پرسش دلایل استفاده از قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟ پاسخ خواهیم داد . در سال های اخیر یونولیت سقفی به دلیل مزایای فراوانی چون حمل و نقل آسان ، عایق صوتی ، رطوبتی و دمایی ، قیمت ارزان ، سبک سازی سازه و … جایگزین مصالح سنگین ساختمانی مانند آجر ، سفال ، بتن و … شده است .

یونولیت سقفی در کنار مزایای بی شماری که به مصرف کنندگان خود ارائه می دهد ، بی عیب و ایراد نیست ! ایراد اصلی فوم سقفی عدم مقاومت در مقابل آتش ( حتی یونولیت نسوز نیز توان تحمل دمای بالاتر از 360 درجه سانتی گراد را ندارد ) ، مقاومت پایین در مقابل حلال های آلی ، آسیب به لایه ازن و محیط زیست ( در شرایطی که در متریال فوم از کلرو فلورو کربن‌ها بهره گرفته شود ) ، محدودیت در ساخت سقف های طاقی شکل و … می باشد .در واقع قالب جایگزین سقفی روی کار آمده است ، تا تمام مزایای فوم سقفی را ارائه دهد ولی ایراد های آن را برطرف کند . پس با درک معایب فوم سقفی به سادگی درک نمودید که دلایل استفاده از قالب جایگزین فوم سقفی چیست .

دلایل استفاده از قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟

مزیت های قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟

در این قسمت به شما خواهیم گفت ، که مزیت های قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟ این متریال به دلیل مزایای بی شمار خود در سال های اخیر بسیار مورد توجه مهندسین و مجریان پروژه های عمرانی قرار گرفته است . این مزایا عبارتند از ؛

حال که با مزایای این قالب آشنا شدید ، در ادامه مقاله فرم جایگزین یونولیت سقفی ، با ما همراه شوید تا از ویژگی ها و مشخصات این محصول نیز مطلع شوید و راجع به خرید آن با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید .

 

ویژگی های قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟

در این بخش از مقاله به بررسی این موضوع که ویژگی های قالب جایگزین فوم سقفی چیست ؟ خواهیم پرداخت . این قالب به دلیل بهره گیری از ویژگی های منحصر به فرد خود از قالب های کلاسیک متمایز و کارآمد تر شده هست .

از مشخصات این قالب می توان به سبک بودن ، بالا بردن سرعت کار ، باز و بسته کردن آسان قالب ، حمل و نقل آسان و کم هزینه ، آسان جدا نمودن بتن از قالب و … اشاره نمود .

در واقع این قالب تمام ویژگی های خود را از مواد پلاستیکی و پلیمری که در ساخت آن به کار گرفته شده ، بهره می گیرد . مواد پلاستیکی و پلیمری سبک وزن هستند ؛ از این رو محصول ساخته شده از آنها نیز کم وزن است .

وزن سبک نصب قالب جایگزین فوم سقفی را به حالت عمودی و افقی میسر نموده ، همچنین حمل آنها بسیار آسان است ( بر خلاف مصالح قدیمی نیازی به جرثقیل برای بالا بردن آنها نیست ، یک شخص به راحتی می توان چند عدد از آنها را در دست حمل کند و به بالا ببرد ) ، جمع شدن این ویژگی ها با هم سبب بالا رفتن سرعت اجرای پروژه خواهد شد .

در ادامه مبحث ویژگی های فرم جایگزین یونولیت سقفی باید افزود ، این قالب ها در کنار وزن سبک ، استحکام بسیار بالایی دارند ؛ از این رو به هیچ وجه احتمال فرو ریختن آنها مانند مصالح قدیمی وجود ندارد . این ویژگی نیز سبب بالا رفتن امنیت کارگران در حین کار شده است ‌.

سخن پایانی

امیدواریم که در این مقاله از گروه تولید ایران ورق ، درک نموده باشید ، که قالب جایگزین فوم سقفی چیست . شرکت ایران ورق از تولید کنندگان برتر انواع یونولیت با بیش از بیست سال سابقه کار می باشد . برای خرید محصولات این برند به سایت ایران ورق مراجعه نمایید .

 بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تری دی پانل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...