ساخت دکور با یونولیت به دلیل ویژگی های خاص این ماده مانند انعطاف پذیری بالا ، دوام زیاد ، سبکی ، قیمت ارزان و … بسیار محبوب شده است ‌.

این روزها برای ساخت بسیاری از عناصر دکوری کوچک و بزرگ ، خانگی یا صنعتی از یونولیت استفاده می شود . در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا با انواع دکور یونولیتی ، کاربرد ، دوام و مزایای ساخت دکور با یونولیت آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟

کاربرد یونولیت در ساخت دکور

امروزه ساخت دکوری های قابل بازیافت ، ارزان و سریع بسیار اهمیت پیدا کرده است ؛ از این رو یونولیت ها جایگزین مصالح قدیمی مانند سیمان ، گچ و …. برای ساخت اشیا و سازه های دکوری شده اند .

این روزها ساخت دکور با یونولیت در مقایسه با سایر مصالح قدیمی بسیار محبوب تر شده است ؛ زیرا یونولیت یک ماده سبک ، متراکم ، مستحکم ، با دوام و شکل پذیر می باشد . یونولیت به دلیل این ویژگی ها به یکی از مصالح اصلی ساختمان سازی تبدیل شده است .

از یونولیت در ساخت عناصر داخلی و خارجی ، اجرای سقف کاذب ، دکوراسیون داخلی ، نمای بیرونی و … بهره گرفته می شود .

بونولیت ویژگی های عایق صوتی ، حرارتی ، رطوبتی بسیار بالایی نیز دارد ، که این ویژگی ها آن را به یک متریال ایده آل برای دکوراسیون داخلی و المان های اصلی یک ساختمان تبدیل کرده است .

در سال های اخير سقفی های یونولیتی جایگزین سقف های گچ کاری شده و فلزی قدیمی در اجرای دکوراسیون داخلی شده اند . علت این امر این است که ، یونولیت را می توان به آسانی به هر فرمی در آورد و سرعت اجرای پروژه با آن بسیار بالا می رود .

ساخت دکور با یونولیت با رنگ ها و طرح های گوناگون نیز امکان پذیر است ، که منجر به ایجاد فضایی منحصر به فرد ، زیبا و چشمگیر خواهد شد . در واقع در استفاده از یونولیت هیچ گونه محدودیتی ندارید و می توانید آن را به هر شکلی ، در هر فضایی ، در هر سایزی و … به کار بگیرید .

مزایای استفاده از یونولیت در ساخت دکور

ساخت دکور با یونولیت به دلیل مزایای بی شماری که دارد ، این روز ها بسیار پر تقاضا و محبوب شده است . در این بخش از مقاله شما را با مزایای سازه ها و وسایل دکوری یونولیتی آشنا می کنیم . این مزایا عبارتند از ؛

مزایای استفاده از یونولیت در ساخت دکور

مدت زمان ماندگاری دکور های یوتولیتی

اگر قصد ساخت دکور با یونولیت ، حتما نگران دوام محصولات هنری ساخته شده با این هستید ، بسیاری می پرسند آیا ارزش دارد که زمان و هزینه خود را صرف ایجاد وسایل دکوری یونولیتی کنیم ؟ آیا دکوری های ساخته شده با یونولیت دوام و ماندگاری دارند ؟

یونولیت در مقایسه با مصالح سنتی اگر در شرایط ایده آلی به کار گرفته شود ، ماندگاری بسیار بالایی دارد و مدت زمان دوام آن را تا حدود 30 سال تخمین زده اند . البته به طور قطعی نمی توان گفت ، که طول عمر دکورهای یونولیتی چقدر است ؛ زیرا عوامل مختلفی در طول عمر این ماده دخیل اند .

فاکتورهایی نظیر کیفیت یونولیت ، شیوه نصب ، شرایط محیطی ، ویژگی های یونولیت و … همگی در طول عمر و دوام دکوری های ساخته شده با یونولیت تاثیر دارند .

در صورتی که یونولیت مطابق با استانداردهای جهانی و با مواد درجه یک و کیفیت بالا ساخته شود ، به درستی نصب و در شرایط محیطی عالی نگهداری شود ، مدت زمان ماندگاری آن بسیار بالاست .

در ادامه این مبحث از مقاله ساخت دکور با یونولیت باید افزود ، یونولیت هایی که در فضای داخلی استفاده می شوند ، ماندگاری بسیار بالایی دارند ، اما این ماده در فضای بیرونی و مقابل شرایط جوی مانند باران ، رطوبت ، نور خورشید و … دوام بالایی ندارد . یونولیت در معرض نور خورشید به مرور زرد رنگ می شود و نوع معمولی آن در مقابل رطوبت دوامی ندارد .

 سخن پایانی

همانگونه که در این مقاله متوجه شدید ، به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این ماده ، این روزها ساخت دکور با یونولیت ، بسیار رایج شده است . اگر قصد خرید یونولیت با کیفیت بالا ، منسجم و با دوام را برای خلق آثار هنری و دکوری دارید به سایت ایران ورق مراجعه کنید .

شرکت ایران ورق از تولید کنندگان معتبر انواع یونولیت در ایران می باشد ، که تمام محصولات خود را مطابق با استانداردهای جهانی و با فناوری روز دنیا تولید و با قیمت مناسب از طریق فروشگاه آنلاین خود به سرتاسر ایران عرضه می دارد .

بیشتر بخوانید: آیا یونولیت ضد آب است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...