در این مقاله به شما خواهیم گفت ، که پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟ چه ویژگی ها و کاربردی دارد . اگر به این موضوع علاقه مندید ، در این مقاله با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: بررسی دستگاه برش حرارتی یونولیت

پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟

در نخستین بخش از مقاله به معرفی این محصول می پردازیم و با بیانی ساده به شما خواهیم گفت که ، پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟ پودر پلی استایرن کریستال از مشتقات نفت است ، که از مواد پلیمری شفاف و سفت به دست می آید.

این محصول از لحاظ ظاهری شبیه به شیشه است ، با این تفاوت که مقاومت بالاتری در مقابل ضربه دارد و هزینه تولید آن ارزان تر تمام می شود ؛ از این رو یک جایگزین ارزان ، زیبا و مقرون به صرفه برای شیشه شده است .

پودر پلی استایرن کریستالی از طریق فرآیند پلیمریزاسیون مونومر استایرن ، با افزودن یک کاتالیزور و حرارت دادن ، به شکل یک زنجیره پلیمری حاصل می شود . پودر پلی استایرن کریستال به علت خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی که دارد ، در ساخت محصولات مختلفی از لیوان های یکبار مصرف گرفته تا صنعت خودرو سازی به کار گرفته می شود .

این ماده علاوه بر خواص فیزیکی و شیمیایی ، از خواص الکتریکی و حرارتی بالایی نیز بهره می گیرد ، علاوه بر این موارد در مقابل انواع اسید ، الکل ، باز و روغن مقاومت بالایی دارد . در ادامه مقاله پودر پلی استایرن کریستال چیست ، با ما همراه شوید تا با سایر جنبه های این ماده آشنا شوید .

پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟

خواص پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟

در این بخش از مقاله با بیانی ساده به شما خواهیم گفت که ، خواص پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟ این پودر از لحاظ ظاهری با ویژگی هایی چون شفافیت و سختی بالا شناخته می شود ، اما علاوه بر ویژگی های ظاهری خواص دیگری را به کاربران خود ارائه می دهد ، که شامل موارد زیر می شود ؛

حال که متوجه شوید ، خواص این پودر چیست ، در ادامه با ما همراه گردید تا با کاربرد این ماده بیشتر آشنا شوید .

کاربرد پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟

در این قسمت از مقاله به شما خواهیم گفت که ، کاربرد پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟ در واقع از این ماده اغلب برای تولید انواع یونولیت ( پلاستوفوم ) و پلاستیک‌ های پلیمری بهره گرفته می شود .

علت بهره گیری از این پودر در ساخت یونولیت ها ، مواردی نظیر قیمت ارزان ، عایق صوتی ، عایق حرارتی ، عایق دمایی ، دوام زیاد ، وزن سبک و … است .

این ماده تمام این ویژگی ها را به یونولیت نیز می بخشد ؛ به همین دليل یونولیت نیز به طور گسترده در مصارف مختلفی مانند بسته بندی ، پروژه های عمرانی ، کارهای هنری ، خودرو سازی و … به کار گرفته می شود .

نحوه تشخیص پودر پلی استایرن کریستال

در این بخش از مقاله پودر پلی استایرن کریستال چیست ، در مورد راه های تشخیص این ماده صحبت خواهیم کرد . این پودر از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به شکر بوده و نمی توان این دو را بر اساس مشخصات ظاهری از هم تشخیص داد .

یک راه آسان برای تشخیص پودر پلی استایرن کریستال ، قرار دادن آن در معرض آتش است . این ماده اگر در معرض حرارت مستقیم و آتش قرار بگیرید ، فورا می سوزد .

شعله آتش ناشی از این پودر زرد رنگ بوده و یک دود سیاه حاوی ذرات کربن نیز از آن بر می خیزد . استایرن در شعله آتش همانند شمع چکه خواهد کرد و بوی سوختگی آن به بوی گاز طبیعی بسیار نزدیک است .

هر ماده ای که از این پودر ساخته شود از جمله یونولیت ها ، در مقابل آتش چنین واکنشی را دارند . با توجه به این واکنش می توان به راحتی به متریال اولیه یونولیت ها پی برد .

قیمت پودر پلی استایرن کریستال

در آخرین مبحث از مقاله پودر پلی استایرن کریستال چیست ، عوامل موثر بر قیمت این ماده را بررسی خواهیم کرد . قیمت پودر پلی استایرن کریستال نیز همانند سایر محصولات تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر ؛ برند سازنده ، شرایط تحریم ، نوسان ارز ، میزان عرضه و تقاضا ، قیمت نفت ، میزان فعالیت تولیدکنندگان مواد پلیمری ، کیفیت تولید و … بستگی دارد .

با توجه به موارد مذکور نمی توان قیمت معینی برای این محصول معین کرد . برای خرید این ماده با قیمت ارزان به سایت ایران ورق مراجعه نمایید .

قیمت پودر پلی استایرن کریستال

سخن پایانی

مقاله پودر پلی استایرن کریستال چیست ؟ توسط تیم تولید شرکت ایران ورق نگاشته شده است . شرکت ایران ورق از پیشگامان تولید انواع یونولیت ، پودر پلی استایرن کریستال ، قالب جایگزین فوم سقفی و … در ایران می باشد .

تمام محصولات این برند توسط مواد درجه یک و مطابق با استانداردهای جهانی تولید و با قیمت تولید به سراسر ایران عرضه می گردند . برای خرید محصولات این برند به سایت ایران ورق مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: آیا یونولیت نسوز آتش می‌ گیرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...